Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

16 feb 2009 22:20

Als je het draadje 'even' doorleest, dan weet je een stuk meer. Uit mijn hoofd zou ik het niet zo weten.

17 feb 2009 11:54

maurice schreef:Is al eerder voorbij gekomen hier.


Nope, was een ander stukje van Hartech van Pistonheads die ik hier in dit topic geplaatst heb. :wink:

Grtz. Boxi

17 feb 2009 15:58

18 % :!: :!: :shock:

17 feb 2009 16:51

Uit mijn hoofd weet ik er al meer dan 3. :idea:

22 feb 2009 1:10

Kortom het blijft gissen en niemand durft harde uitspraken te doen. Ook die 18% van Pistonheads is een gekleurd cijfer. Geeft absoluut aan dat er een hoog uitvals percentage is maar als ik dan naar mijn eigen omgeving ken zijn er bij mij zo'n 28 996 3.4 bekend waarvan er één een nieuwe motor heeft.
Kan ook nog niet echt grip krijgen op welke motor series nu de echte risico groepen zijn. Begin 2000 is er een modificatie aan de cylinder constructie geweest maar wanneer die nu precies in productie is genomen en wat dat met het uitvals percentage heeft gedaan, ik weet het niet :shock:

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

24 jun 2009 9:40

Om dit nog eens op te rakelen..

Ik ben sedert gisteren de trotse eigenaar van een zwarte 996 bwjr 04/2000

Ik had al gehoord van problemen met de 3.4, maar wist niet dat het zo erg was!

Ik heb een jaar garantie gekregen (verplicht) van de verkoper, maar zelfs dit maakt me niet helemaal gerust, na dit allemaal gelezen te hebben.

De motor heeft 127000km, maar zoals eerder gelezen, zou dit niet veel met het probleem te maken hebben..

Ik hoop in ieder geval dat ik meer succes met mijn auto zal hebben dan rob!

Want ik ben ook maar een gewone werkmens.. maar dan ééntje die al jaren gek is op een porsche en altijd maar andere auto's koopt, omdat deze 'verstandiger aankopen' zijn..

Nu toch maar mijn gevoel eens gevolgd en voorlopig is het zaaaaaaalig!!

Moet zeggen dat ik helemaal geen 'gek' ben met mijn auto's, maar af en toe moet je met zo'n wagen toch ook eens kunnen scheuren he?? Niet dubbelzinnig opvatten he, ik bedoel NIET de motor scheuren :D

Weet hier iemand vanaf wanneer juist die aanpassingen (begin 2000 zei men hier) zouden gebeurd zijn aan de 3.4 motor?

Grtz van een nieuwkomer!

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

24 jun 2009 9:42

Gefeliciteerd!

Heb je een handbak of een Tiptr?

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

24 jun 2009 11:35

gast schreef:Op het forum / van een forummer is al heel lang geen 3.4 meer vroegtijdig toe aan een revisie. :idea:



... zijn die er nog dan :?: :roll:

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

24 jun 2009 11:55

Yep, die van mij probeer ik ook nog aan het gevoelige IMS Lager te krijgen maar nu met 111k op de teller is het nog niet gelukt. Zal wel na de garantietermijn volgend jaar juni gebeuren :mrgreen:

In principe hebben de motoren die vanaf medio 2000 zijn geleverd (Y serie) minder problemen te hebben. Vanaf wanneer die precies in 2000 zijn geleverd is nog een vaag iets voor mij.

Ik geef de motor regelmatig goed op z'n donder en tegen het rode gebied aan kom ik echt wel met enige regelmaat. Heel belangrijk (geldt eigenlijk voor iedere motor) is dat je de motor echt goed warm rijdt (na 30 a 40 km) en RON 98 in de tank als je flink los wil.

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

24 jun 2009 12:33

gast schreef:Krijg ik van jouw voor elke 3.4 van forummers een tientje?


Zodat je wat achter de hand hebt voor een nieuw blok? :mrgreen:

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

24 jun 2009 12:36

Eric, met die :go: bedoelt hij jou in dit geval dus :twisted: :mrgreen:

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

24 jun 2009 13:20

Eric heeft z´n 993 toch te koop staan om eindelijk te upgraden naar een 996 :?: :cheesy:

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

24 jun 2009 13:26

@Harley, ik wil upgraden, niet downgraden.... :wink: maar je zit wel in de goede richting

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

24 jun 2009 13:27

Grappig, vandaag toch weer een bekende specialist gesproken die van mening is dat het allemaal wel meevalt en dat hij nog nooit een 3.4 gevoelige IMS Lager in onderhoud heeft gehad. Hij vindt het allemaal nogal overtrokken en denkt dat het percentage dat ploft bij de 3.6 en de 997-motoren niet veel zal verschillen. Hij adviseerde om gewoon lekker naar een 3.4 cab te gaan kijken (los van de looks van de facelift). Tja, ik weet nog steeds niet goed wat ik ervan moet denken... :roll:

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

24 jun 2009 13:30

Olaf schreef:
gast schreef:Op het forum / van een forummer is al heel lang geen 3.4 meer vroegtijdig toe aan een revisie. :idea:

... zijn die er nog dan :?: :roll:

Hier nog één. Het is een tip en ik tank enkel 98. Rijdt haar goed warm en geef haar regelmatig een schop onder de kont.

gast schreef: :go: aan iedereen die aan stemmingmakerij doet ...

Precies. Je krijgt al commentaar als je een proefrit in een A3 maakt!

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

24 jun 2009 13:30

Eric schreef:
@Harley, ik wil upgraden, niet downgraden.... maar je zit wel in de goede richting
ja naar een 996 GT3 natuurlijk. De laatste mode op Porscheforum.

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

24 jun 2009 13:32

MS964 schreef:Grappig, vandaag toch weer een bekende specialist gesproken die van mening is dat het allemaal wel meevalt en dat hij nog nooit een 3.4 gevoelige IMS Lager in onderhoud heeft gehad. Hij vindt het allemaal nogal overtrokken en denkt dat het percentage dat ploft bij de 3.6 en de 997-motoren niet veel zal verschillen. Hij adviseerde om gewoon lekker naar een 3.4 cab te gaan kijken (los van de looks van de facelift). Tja, ik weet nog steeds niet goed wat ik ervan moet denken... :roll:


Dat is wat mij ook verteld is. En ik héb naar een 3.4 cab gekeken! :mrgreen:

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

24 jun 2009 13:41

MS964 schreef:Hij adviseerde om gewoon lekker naar een 3.4 cab te gaan kijken.

Yep, en als hij alsnóg zou gevoelige IMS Lager zou hij hem wel voor je repareren toch? :wink:

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

24 jun 2009 13:43

Tijdens een workshopje motorrevisie... "Iedereen mag het zelf proberen"

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

24 jun 2009 13:54

Ik heb juist een tijd geleden gelezen dat TJ zei dat ze de prijzen gingen verhogen om nog garantie te kunnen verlenen op de MK I 996. En ik heb TJ als specialist toch wel hoog zitten.

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

24 jun 2009 16:24

wel wat laat maar toch:

in nov 2008 een 996 gekocht met 3.4 motor en garantie
garantie liep af in april 2009
alles laten checken bij Pon te Leusden op meer dan 100 punten
bleek na intensieve reparatie toch de motor niet voor 100 % in orde
volgens porsche begrippen (km stand 130000)
er zaten oa krassen op de cylinder!
jullie experts weten wat dat betekent !
Toen ...........Hulde aan Pon Porsche Leusden kreeg ik binnen die garantie termijn een nieuwe motor uit Stuttgart !

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

24 jun 2009 16:46

MS964 schreef:Grappig, vandaag toch weer een bekende specialist gesproken die van mening is dat het allemaal wel meevalt en dat hij nog nooit een 3.4 gevoelige IMS Lager in onderhoud heeft gehad. :roll:


Ze waren al vroegtijdig toe aan een revisie voordat er uberhaupt onderhoud aan gepleegd kon worden :roll: :mrgreen:

Zonder gekheid, ik zou het best aandurven om zo'n 996 3.4 te kopen en dan zou ik kijken naar eentje waar al een nieuw blok in ligt en waarbij dat nieuwe blok nog niet zoveel gelopen heeft.

Ik vind alleen de looks van zo'n 996 niet om naar huis te schrijven. Het opbergen van een kap bij een 996 cabrio is er wel op vooruit gegaan, want van een 964 en 993 zijn de looks met kap naar beneden niet het mooiste deel van de auto. Onovertroffen blijft het geluid van zo'n ouwe 964. Prijstechnisch is een 996 3.4 i.i.g. interessant.

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

24 jun 2009 16:59

gast schreef:
laat ik nou hebben gelezen dat TJ de prijzen heeft verlaagd


Ik keek naar een 996C4 (Zilver). Zonder garantie was die een half jaar geleden rond de € 32.000 en nu met garantie € 35.500.
Er is ook een reactie geweest op één van de topics van TJ. Misschien wel eerder in deze. Dat de kosten van een vervangende motor hoger waren geworden etc.

Zie link: viewtopic.php?f=1&t=22544&p=575057#p575057

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

24 jun 2009 17:28

MS964 schreef:Grappig, vandaag toch weer een bekende specialist gesproken die van mening is dat het allemaal wel meevalt en dat hij nog nooit een 3.4 gevoelige IMS Lager in onderhoud heeft gehad.Hij adviseerde om gewoon lekker naar een 3.4 cab te gaan kijken Tja, ik weet nog steeds niet goed wat ik ervan moet denken... :roll:
ja wat moet je er van denken..en dat van een bekende specialist :D

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

24 jun 2009 20:12

Een specialist heeft verstand van porsche's . :!:
Anders kan hij nooit specialist worden , want internet is medogenloos . :!: :idea:
Elke porsche specialist/dealer/verkoper weet dit , en ze lezen ook mee . :idea: :lol:


Gewoon een 3.4 kopen . Is een geweldige auto . :drive:
Plaats een reactie