Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: snelheid van porsche en een audi

05 jul 2009 8:59

of dit :popcorn:

http://www.youtube.com/watch?v=enMDCVKVjUc

05 jul 2009 9:12

:scratch: dacht dat zoiets in 83 een soort "lada" geval was :mrgreen:

05 jul 2009 9:28

Tsja... topsnelheid, lekker belangrijk. Inderdaad is menig diesel tegenwoordig sneller. Mijn zakelijke gechipte diesel loopt ook harder dan mijn 911, zuiniger,stiller,veiliger, etc. Maar daar gaat het inderdaad niet om. Het rijden in zo'n oud bakkie waar je nog echt zelf bepaald wat er gebeurt en niet de electronica is gewoon een extra dimensie. Tevens zie ik vaak goedkeurende en glimlachende gezichten als ik met die groene bromtol voorbij kom. Dat gebeurt met mijn saaie grijze D.D. echt nooit. Hoeft ook niet, daar hebben we de "eye-catching-blue plates" 911 voor. En gelukkig wil die ook nog best vooruit, kom nog steeds lekker mee in het verkeer..... :^:

05 jul 2009 9:52

Ik weet niet hoe snel de leasingbakken in Nederland gemiddeld zijn, maar in Belgie zijn er maar weinig die 0-100 onder 7 seconden doen.

Qua topsnelheid is het inderdaad niet vet, komt volgens mij hoofdzakelijk omdat die oudere elfjes de cx van een baksteen hebben. :roll: :wink:

05 jul 2009 9:52

Ik trek altijd wel hard op (niet met gierende banden of zo) maar dit blijft leuker in een Porsche dan in een Audi. Je krijgt er gewoon veel meer gevoel bij, en ja voor de snelheid moet je geen 3.2 kopen, de auto is natuurlijk geen tegenstander voor auto's van nu.

05 jul 2009 12:25

Tja, lekker eerlijke vergelijking met zoveel jaren verschil. Zou wel knap beroerd zijn als auto's niet sneller geworden zijn. 280 km/u kan-ie inderdaad vergeten, volgens mij niet alleen op vermogen maar ook op gearing. Alleen een (R)S4 haalt dergelijke snelheden, met een A4 TDI lukt dat niet tenzij je er enorm aan sleutelt. TDI's zijn wel vlot in acceleraties.

Toch wil ik een A4 niet ruilen voor mijn tragere, minder comfortabele 924 en zeker niet voor een SC...

05 jul 2009 12:59

bij mij gaat het ook niet om de snelste te zijn. Anders reed ik meer met mijn 944turbo dan met mijn 2.7 van 34 jaar. Maar gisteren mijn elfje eens laten gaan tegen de nieuwste BMW 525d en kon zeggen dat dat ongeveer gelijk was. Bleven naast elkaar rijden tot 180 en vond het dan genoeg voor die keer (nee de BMW liep niet uit :wink: ).

Waarom ik dit nu typ. Ik had dit topic gisteren gelezen en wou eens weten of die oude wagentjes niet opgewassen waren tegen die moderne diesels. Het antwoord dat ik hierop gekregen heb: Er rijden niet zo heel veel diesels rond die de acceleraties hebben van een 2500. De meeste zijn 1.9, 2.0 of 2.2 en zitten qua vermogen, hernemingen optrekken lager dan die BMW. Dan vind ik dat een 911 2.7 van oorspronkelijk 150 pk het zker niet slecht doet tegen 30-34 jaar jongere wagens.
Was ik trager het kon me ook niet zo veel schelen, ik geniet van elk moment in mijn oud gebakje 8)

05 jul 2009 13:02

Ik zou de koning te rijk zijn met een originele 356 speedster (al zou ik het voor dagelijks gebruik snel zat zijn denk ik) en dan ben je trager dan de Astra Diesel. Kortom: het gaat om het geheel.

05 jul 2009 13:04

volledig met eens.

mijn volgend P'ke zal wss een 356 zijn :wink:

05 jul 2009 13:06

flitser01 schreef:ik zei vermoed rond de 230km , hij begon mij uit te lachen , mijne A4 gaat 280 km zei hij :?:

Wat een gel*l. Zelf een tijdje een A4 cabrio 2.5 TDI uit 2003 met 162 pk gereden, dat ding topt uit op 220. Denk maar niet dat een 1.9 TDI uit 2006 daar uberhaupt boven komt. Waarschijnlijk kijkt je collega naar het laatste cijfertje op het snelheidsmeterklokje (scrabbelwoord?) en denkt ie dat dat de maximumsnelheid is. Dan zou mijn Boxster S de 300 met gemak moeten halen. Dacht het ff niet.

05 jul 2009 13:08

sandelow schreef: Dan zou mijn Boxster S de 300 met gemak moeten halen. Dacht het ff niet.

Niet :?: :shock: .. zou ik er maar gauw mee terug naar de garage :mrgreen:

05 jul 2009 13:28

Devils son schreef:Ik zou de koning te rijk zijn met een originele 356 speedster (al zou ik het voor dagelijks gebruik snel zat zijn denk ik) en dan ben je trager dan de Astra Diesel. Kortom: het gaat om het geheel.

+1. Compleet onzinnige discussie. Volstrekt niet boeiend.

05 jul 2009 13:44

Olaf schreef:
sandelow schreef: Dan zou mijn Boxster S de 300 met gemak moeten halen. Dacht het ff niet.

Niet :?: :shock: .. zou ik er maar gauw mee terug naar de garage :mrgreen:

Heb je nog een chipje voor me liggen? Misschien dat die net het laatste zetje kan geven :wink:

05 jul 2009 16:44

ben gister terug uit fr. in een a3 sportsback 1.8, soepel 180 kruisen en top zou 230 zijn.
was impressed wat ze uit zo'n 1.8 blokje halen. veel snelheidscontroles btw, incl helicopter. :(

05 jul 2009 18:22

-bassie- schreef:of dit :popcorn:

http://www.youtube.com/watch?v=enMDCVKVjUc

Het commentaar er bij is wel geinig, over de turbo:
"The thing throws massive amounts of stuff into the front thing in front of the car" :D

verder overigens weinig relevant aan dit topic;)

05 jul 2009 19:20

maarten-944 schreef:verder overigens weinig relevant aan dit topic;)

Niet per sé. Als je de snelste wil zijn, koop een Subaru Pickup. :ba: :mrgreen:

05 jul 2009 19:58

wat een geleuter dit topic zeg.
280 km/u met een 1,9 tdi. Ja dat doen ze bij de tour de france in de afdaling van de Mt Ventoux waarschijnlijk.

05 jul 2009 20:09

....tot de eerste bocht, daarna gaan ze nog harder......

vallend naar beneden... :roll: :lol:

05 jul 2009 20:35

AUDI A8 4.0 TDI zwaar getuned 0-100 6.0 sec. top 279 KM geeikt.

1.9 TDI- 280 KM/U = jippie!!!!!

05 jul 2009 21:10

wolf schreef:ben gister terug uit fr. in een a3 sportsback 1.8, soepel 180 kruisen en top zou 230 zijn.
was impressed wat ze uit zo'n 1.8 blokje halen. veel snelheidscontroles btw, incl helicopter. :(

Klopt, dat blok zit ook in mijn DD, is echt een heerlijke motor.

05 jul 2009 22:15

Effe wat anders vanmiddag bij verkeerslicht naast een huppeldepup Ninja(motor) ,trok al 3 verkeerslichten eerder waanzinnig op met zijn mede passagier achterop .Licht op groen ik trek ook eens op (vol ),maakt de suffe een schakelfout waarbij het werkelijk leek alsof ik hem ver achter liet Whoeiiiii Je had zijn blik moeten zien bij het volgende licht en die van de overige medeweg gebruikers hahahahaha :ass:

05 jul 2009 23:13

felix bahama 912 schreef:AUDI A8 4.0 TDI zwaar getuned 0-100 6.0 sec. top 279 KM geeikt.

1.9 TDI- 280 KM/U = jippie!!!!!

jippie? Welnee, iedere 1.9 haalt toch wel 280km/h (geijkt), zeker de TDI's van Audi.

06 jul 2009 0:03

Piet,

Ik snap dat zo'n S3 leuk speelgoed is, maar nu klink je wel heel erg bevooroordeeld :wink:

06 jul 2009 7:01

mijn standaard A4 2.7 TDI haalt net geen 240 km/u en dan moet je lang trappen. Maar die zal dan ook wel begrensd zijn op 250 km/u :mrgreen:

06 jul 2009 7:55

Ik rijd in een A4 1.9TDI uit 2006, deze is zelfs getuned en ik zal nooit in de buurt komen van 280km/h (bij 220 was het tempo er wel een beetje uit)
Plaats een reactie