Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: Kees Elberse en de 3.3 Turbo

09 jun 2009 13:08

Eindelijk de achter spoiler klaar :D
AfbeeldingAfbeelding
Laatst bijgewerkt door Kees elberse op 07 aug 2009 14:27, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Kees Elberse en de 3.3 Turbo

09 jun 2009 19:28

:res:

Re: Kees Elberse en de 3.3 Turbo

09 jun 2009 22:44

Mooi verslag! :thumleft: Betreffende de versnellingsbak: is het nog nog de originele 4-bak of een 5- of 6 bak?

Re: Kees Elberse en de 3.3 Turbo

10 jun 2009 11:34

Gegevens van de Porsche 3.3 Turbo;
Het is een 3.2 Carrera van 1984 omgebouwd tot race auto.
De body is op het dak na van keflar en polyester.
Onderstel met teflon lagerbussen.
Weltmeister stabilisatoren voor en achter.
Draagarmen voor camber veranderd.
RSR voor en achter schokdempers met regelbaar dubbel veersysteem (in hoogte verstelbaar).
Turbo achterremmen en 993 voorremsysteem met stahlflex remslangsysteem.
Schijven en blokken Pagid.
Handrem hydrolisch zodat er ook rally mee gereden kan worden, (ook kenteken op de auto)
Nummerplaten achter met verlichting demontabel voor races op circuit.
RS koppeling met versterkte drukgroep 996.
G50 5 versnellingsbak met verhoogde race schakelpook inrichting.
3.3 Turbo motor met 330 PK op de achterwielen, nu zijn er nog snellere nokkenassen ingekomen en de turbo is opgewaardeerd dus nieuwe gegevens nog niet bekend.
Exstra brandstof pomp.
Nieuw uitlaatsysteem, rvs.
2 Corbeau stoelen op vaste bevestiging.
2 Schroth 6 punts gordels.
Afneembaar stuur.
Verstelbare achtervleugel.
Geschroefde rolkooi.
Voorruit gelaagd, achterruit en zijruiten kunstof.
Set 3 delige BBS velgen met Dunlop sliks, set 3 delige Speedline velgen met semi sliks, set Speedline velgen met Dunlop regenbanden.
Nu zijn we nog bezig om lagers te monteren voor de ophanging van bak en motor en er komt een RSR draagarm om de motor op te hangen zoals bovenstaande foto.
Ook worden de veren nog vervangen door hardere.
De motor en de uilaat nog monteren dan kan alles afgesteld en uitgewogen worden.
En er komen nieuwe slangen door de auto van de oliekoeler voor naar de motor.
Weet niet wat ik eventueel nog ben vergeten :D

Re: Kees Elberse en de 3.3 Turbo

10 jun 2009 22:29

Daar zit een serieus pak met uren en €€€'s in :res:

Succes met je project! :wink:

Re: Kees Elberse en de 3.3 Turbo

11 jun 2009 14:55

aan de nieuwe splitter begonnen, de oude liggen er bovenop, die worden gebruikt in combinatie met de kleine achterspoiler.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Kees elberse op 07 aug 2009 14:26, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Kees Elberse en de 3.3 Turbo

15 jun 2009 17:19

En dan vandaag gemonteerd.

Afbeelding

Re: Kees Elberse en de 3.3 Turbo

15 jun 2009 20:44

waar heb je de splitter van gemaakt?

Re: Kees Elberse en de 3.3 Turbo

16 jun 2009 8:11

De splitter heb ik gemaakt van 6 mm trespa, ook kunnen ze van aluminium of carbon worden gemaakt en heb ze al gezien van multiplex.
Trespa is gemaakt van laagjes papier met daartussen kunsthars, onder hoge druk samengeperst.
Trespa vond ik mooier omdat dit wat dikker is dan aluminum (3mm), en gewicht valt ook mee, denk ongeveer even zwaar als aluminium maar de neus van de porsche mag best wat extra gewicht hebben :wink:

Re: Kees Elberse en de 3.3 Turbo

13 jul 2009 23:29

EINDELIJK WEER THUIS m'n .........:D Vandaag de motor er ingehangen, de olieslangen moeten nog gemaakt worden en aangesloten en nog meer van die dingen dus de motor draaid nog niet maar dat komt wel goed.
Ik mag wel zeggen dat ik zeer tevreden ben met het resultaat tot nu toe, het is eigenlijk zonde om er mee te gaan rijden laat staan te verkopen wat uiteindelijk eigenlijk wel de bedoeling is :?
Na bestelling van een sensor zijn we er achter gekomen dat mijn motor van 1991 is en de bak blijkt ook speciaal te zijn, wat de top van 230 km/u dan ook wel weer verklaard.
Hierbij dan weer wat foto's voor de liefhebbers op dit forum :|

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding
Laatst bijgewerkt door Kees elberse op 08 nov 2009 19:27, in totaal 2 keer bewerkt.

Re: Kees Elberse en de 3.3 Turbo

14 jul 2009 8:03

Kees :res: :thumleft:

Laat even weten wanneer ik hem op kan halen !!
Dan moet ik even naar de bank met een zakdoek voor mijn gezicht !!

Grtz,
S.

Re: Kees Elberse en de 3.3 Turbo

14 jul 2009 10:41

Blijco, heb je Mexicaanse griep? :roll:





:mrgreen:

Re: Kees Elberse en de 3.3 Turbo

14 jul 2009 13:57

Frankie,
Scherp :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
S.

Re: Kees Elberse en de 3.3 Turbo

11 aug 2009 21:31

Handrem ingebouwd, moet nog verder aangesloten worden (1 leidinkje) en dan gelijk de binnenkant van de auto eens goed poetsen, is een beetje stoffig geworden :lol:
Nieuwe voorbanden (slicks Dunlop 235-640-R18) zijn besteld, dan kunnen we hem weer een beetje op hoogte gaan zetten.
De nieuwe olieleidingen aanbrengen van de oliekoeler naar de motor zal nog even duren, maar de uitlaat e.d kunnen er ook nog onder 8)
Bruggetje onder de handrem gemaakt zodat hij de schakelstang niet in de weg zit.

Afbeelding-Afbeelding

Re: Kees Elberse en de 3.3 Turbo

11 aug 2009 22:12

Waanzinnig Kees, wat een gaaf project. En wat een éénmalige en waanzinnige Porsche is dit :cheers:

Dit mooie topic mag van mij linea recta verhuizen van ´Discussie overige zaken´ naar het topic 'Special projects'... als dat zou bestaan!

Succes met de laatste loodjes en ik hoop haar een keer te kunnen zien (horen :?: ) rijden :thumleft:

Re: Kees Elberse en de 3.3 Turbo

11 aug 2009 22:27

Kees elberse schreef:...Na bestelling van een sensor zijn we er achter gekomen dat mijn motor niet in de gewone boeken voor komt, het moet nog verder worden uigezocht maar het ziet er naar uit dat dit een motorsport motor betreft :D en de bak blijkt ook speciaal te zijn, wat de top van 230 km/u dan ook wel weer verklaard. ...


Begrijp ik je goed dat dit racemonster 'slechts' 230 km/u haalt met 330 pk? Of bedoel je dat de originele bak+3.2 motor die 230 km/u haalde? Maar in dat laatste geval is dat toch niet bijzonder? De top van de standaard 3.2 is toch al ruim 230?

Wel gaaf project om te volgen!

Re: Kees Elberse en de 3.3 Turbo

12 aug 2009 10:41

Andere gearing waarschijnlijk, dus lage top maar een accelleratie om bang van te worden. 8)
Op de meeste circuits heb je daar meer aan.

Re: Kees Elberse en de 3.3 Turbo

12 aug 2009 11:51

waarom heb je een handrem gemonteerd?

Re: Kees Elberse en de 3.3 Turbo

12 aug 2009 12:15

... powerslides :mrgreen:

Re: Kees Elberse en de 3.3 Turbo

12 aug 2009 14:58

Harley schreef:Andere gearing waarschijnlijk, dus lage top maar een accelleratie om bang van te worden. 8)
Op de meeste circuits heb je daar meer aan.

Helemaal goed, op naar de volgende ronde :thumleft:
Marco, met de handrem is hij bijna compleet voor apk, kan je er rally mee rijden en natuurlijk ook de ring op 8)
Er zit een kenteken op de auto, dan zal wel de spoiler voor de kleinere vervangen moeten worden maar dat is er allemaal bij :D
Vanmorgen maar vast 4 achterbanden, (semi slicks road legal) opgehaald, nu nog wat voorbanden scoren dan kunnen we er straks tegen aan, niet letterlijk natuurlijk :mrgreen:

Afbeelding

Re: Kees Elberse en de 3.3 Turbo

12 aug 2009 17:51

Marco schreef:waarom heb je een handrem gemonteerd?


Staat wel ergens door Kees verteld: om (ook) fatsoenlijk aan rally's te kunnen meedoen...
Is gewoon een Omnivoor die Porsche... vreet alles en nog efficiënt ook :mrgreen:

Re: Kees Elberse en de 3.3 Turbo

12 aug 2009 21:21

ik snap het als je er een kenteken op hebt zitten, anders is het maar overbodige ballast 8)
voor rally's wordt meestal een ander type gemonteerd :idea:

heel gaaf project trouwens :!:

Re: Kees Elberse en de 3.3 Turbo

12 aug 2009 21:56

Marco, dit is een handrem die je ook in een stand rechtop kan zetten, dus wel degelijk ook juist voor rally auto's, maar in de rechtop stand moet die verder naar voren en dat gaat niet lukken met de schakelstang die daar omhoog loopt. Het gaat mij er om dat ik de weg eens uit kan rijden en de nurnburgring lijkt me ook wel eens wat anders, dan moet die verzekerd zijn en dus apk gekeurd, dus of ik die handrem echt vaak gaat gebruiken :?: Ben niet zo'n drifter dus ook daarvoor niet. Verzekerd is de Porsche al, heb hem daarvoor ook moeten laten taxeren :wink:

Re: Kees Elberse en de 3.3 Turbo

13 aug 2009 1:08

hou er rekening mee dat je een fly-off of hydraulische handrem nauwelijks als parkeerrem kan gebruiken... :idea:

Re: Kees Elberse en de 3.3 Turbo

14 okt 2009 19:37

Even tussendoor een tuin aangelegd en het huis opgeschilderd bij mijn dochter, thuis ook de nodige dingen uitgevoerd......he...he... eindelijk klaar.
Zo dan kan ik nu weer verder met de Porsche, vandaag de Bilstein voorpoot gemonteerd, morgen even afmaken en gelijk de nieuwe koelslangen (voor de remmen) aanbrengen dan is de voorkant klaar.
Morgen komt ook mijn broer helpen dan gaan we aan de motor beginnen om alles af te monteren.
De nieuwe slangen van de olie koeler voor naar de motor en div. olie slangen van de motor zijn nu ook binnen (weer ruim 1000 Eurotjes lichter :? )
Dan is er een tapje uit de waste gate afgebroken, gaan we gelijk alle tapjes maar vervangen (waarschijnlijk uitboren)
Stabillisatorstang achter weer monteren en dan natuurlijk de uitlaat monteren.
Begin nu al te popelen om hem weer te horen lopen :D
Om nu van een bosje slagen een foto te maken...dat doen we wel weer als er e.e.a. gemonteerd is.
Plaats een reactie