03 feb 2005 19:33
03 feb 2005 19:59
Carrera4s schreef:Kan je op Zolder ook vrij gaan rijden op bepaalde dagen ? Quanta costa ?
03 feb 2005 21:48
03 feb 2005 22:17
03 feb 2005 22:21
Carrera4s schreef:Ja, dat wil ik echt wel doen![]()
Kan er eens iemand neerpennen hoe het er daar aan toegaat ?
Laat ons zeggen, bij gebrek aan circuitervaring, in de FUN categorie ?
Die sessie met instructeur lijkt mij als circuitgroentje ook geen slecht idee, gaat dat dan door tijdens de uren van de klasse waarvoor je gekozen hebt ?
Ik lees ook dat je een sleepoog moet hebben. Zoiets zit toch niet standaard op een gewone Porsche, of vergis ik mij ?
zoveel vragen
![]()
03 feb 2005 23:01
arjanporsche schreef:Aangezien Porsche in principe alleen maar raceauto's bouwt zit er in/aan elke Porsche een sleepoog!
04 feb 2005 1:04
04 feb 2005 7:29
ppp 356 schreef:BTW ik heb wel 2 sleepogen in mijn wagen zitten![]()
04 feb 2005 9:40
ppp 356 schreef:BTW ik heb wel 2 sleepogen in mijn wagen zitten![]()
04 feb 2005 10:13
04 feb 2005 10:45
horn schreef:Er zit inderdaad zowel aan de voorkant als aan de achterkant draad getapt waar je een sleepoog in kan draaien.
horn schreef:Echter, daar je zelden tegelijk zal slepen en gesleept zal worden, zit er in je standaard gereedschaptas slechts één sleepoog. Als de organisatie van de Franchorchamps dagen dus eisen dat je zowel vóór als achter een sleepoog hebt, moet je in ieder geval nog ergens zo'n sleepoog regelen...![]()
04 feb 2005 12:03
04 feb 2005 12:56
Carrera4s schreef:Aan de globale reacties te lezen, moet ik het rijden op circuit dus best niet onderschatten ! Ik denk dat ik best eerst eens een opleidinkje volg. Jammer dat die cursus met het forum zo veraf is, anders was ik er ook op afgekomen.
04 feb 2005 13:20
rufie schreef:Ook de kosten niet vergeten : misschien draai je er wel een set banden door, set remblokjes, verbruik, etc....
Sommigen hier kunnen er waarschijnlijk over meespreken dan ik.
04 feb 2005 20:29
05 feb 2005 16:12
05 feb 2005 16:53
05 feb 2005 17:01
05 feb 2005 21:46
horn schreef:ik moet ook zeggen dat ik best geschrokken was dat ik na 8 rondjes de olietemp op 11 uur had staan...en de oliepeil meter helemaal leeg stond... ben de hele dag bang geweest dat ik de motor aan gort zou rijden.
06 feb 2005 10:14
06 feb 2005 14:52
13 feb 2005 17:17
13 feb 2005 20:58
Sjonnie schreef:Een 996 heeft Geen geintegreerd dry sump olie systeem.
14 feb 2005 16:42
F@RGO schreef:is het wel goed voor de motor (smering) om bv met een gewone 911 de bochten te trotseren voor een uur op circuit ?
Middelpuntvliegende krachten kunnen er toch voor zorgen dat de smering niet altijd feilloos gebeurt.
Ik dacht dat de gt3 en turbo met speciale oliesmering zitten om juist op circuit betere smering te bieden en normale porsches
of speel dat geen rol voor een uurke