Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
08 sep 2009 16:37
Is een dubbel ampoel met bayonet en kan er maar op 1 manier in !!
1 haakje ligt hoger dan de andere !
gr Diablo
@ Paulus : heeft het bij jou dan geholpen?
ik ga het in ieder geval meteen proberen ,
nog 1 vraagje ?
welke kleur is mass achteraan ? bruin of zwart ?
gr Diablo
08 sep 2009 17:13
PaulusdB schreef:Mijn 964 standlichten doen precies hetzelfde als die van jou. Oplossing is een extra
massa-verbinding maken aan het achterlicht (naar de carosserie, dus). Daar
was ik vooralsnog te lui voor, maar dankzij jouw inspanning weet ik nu dat
alleen rechts deze aanpassing uitvoeren waarschijnlijk voldoende is.
Aanpassing moet nog gebeuren, dus.
Kleur weet ik ook niet zo 1-2-3.
08 sep 2009 17:26
Heb ik toch al geschreven.
08 sep 2009 17:42
Jongens IK GEEF HET OP !!!!
LEDs vliegen de vuilmand in !!!
Ik heb beide achterlichten nog eens apart massa bij gegeven ,
NOPPPPP !!!
gewone ampoelen erin en alles gaat weer perfect !!!!
Dit zijn LEDs ampoelen met aan beide ampoelen nog eens 25 ledjes.
Wat merk ik nu ???
ze vormen beide een andere tekening als de lichten aan zijn
maw , bij 1 ampoel branden de binnenste en bij die ander helemaal anders !!
LEDs ofwel weggooien ofwel andere aanvragen !!
Massa helpt in iedere geval NIET !!!
gr Diablo
08 sep 2009 17:47
PaulusdB schreef:Diablo schreef:Met de LEDs erop gaan mijn standlichten branden
als ik op de rem duw ,
LEDs eruit en gewone ampoelen erin ,
en alles werkt naar behoren ,
Snap jij daar iets van?
De (-) zijde van het remlicht zoekt voor een gedeelte van de massastroom
de route via de stadslichten. Door de hogere weerstand van de LED remlichten is
dit een een voldoende hoge spanning om de LED standlichtlampjes te laten
oplichten. (Hetzelfde gebeurt ook met niet-LED in de standlichten, maar die
zie je niet oplichten vanwege te weinig stroom.)
Mijn 964 standlichten doen precies hetzelfde als die van jou. Oplossing is een extra
massa-verbinding maken aan het achterlicht (naar de carosserie, dus). Daar
was ik vooralsnog te lui voor, maar dankzij jouw inspanning weet ik nu dat
alleen rechts deze aanpassing uitvoeren waarschijnlijk voldoende is.
En succes met klussen bij Wim, zunne.
Hoe komt het dan , als ik gewone ampoelen achter plaats(voor nog steed LEDs)
alles weer normaal werkt ???
gr Diablo
08 sep 2009 18:17
PaulusdB schreef:De (-) zijde van het remlicht zoekt voor een gedeelte van de massastroom
de route via de stadslichten. Door de hogere weerstand van de LED remlichten is
dit een een voldoende hoge spanning om de LED standlichtlampjes te laten
oplichten.
08 sep 2009 18:26
Hoi Paulus,
ik heb ook aparte massa gegeven ,maar het helpt niet !
ik heb nu beide ampoelen uitgemeten en ze blijken een totaal andere weerstand te hebben ,
normaal kan je weerstand niet uitmeten zoals een gewone ampoel,
heb ik getest bij een 10tal andere goeie ampoelen ,
en bij deze 2 kan ik 1 niet uitmeten (goeie) en de andere wel (slechte)
Ik ga verkoper contacteren voor andere led's en laat u iets weten ,ok?
gr Diablo
08 sep 2009 18:39
Ik denk dat het niet aan de lampkes ligt, Diablo.
Bij mij werkt het exact zo.
(Ook je voltmeter werkt met gelijkstroom en dan maakt het uit hoe je de
plus en min op de LED = light emitting diode lampen aansluit.)
De linker- en rechter-LEDremlamp omwisselen is een eenvoudige test trouwens.
08 sep 2009 19:16
Ik heb trouwens deze remlichten:

Deze had ik wellicht moeten nemen en heb jij misschien ook:
08 sep 2009 19:58
PaulusdB schreef:Ik denk dat het niet aan de lampkes ligt, Diablo.
Bij mij werkt het exact zo.
(Ook je voltmeter werkt met gelijkstroom en dan maakt het uit hoe je de
plus en min op de LED = light emitting diode lampen aansluit.)
De linker- en rechter-LEDremlamp omwisselen is een eenvoudige test trouwens.
Denk het wel Paulus !
WAAROM ??
dus ge het de metale zijkant van de ampoel die voor massa zorgt,
en de loden zitjes waar de + moet contact maken !
deze horen niet gemeten te kunnen worden ,
wat bij 1 ampoel wel het geval is!
al de anderen ampoelen probeerd en alleen bij die 1 (stuk volg. mij)
kan je die uitmeten , bij de rest een stuk of 10 ,niet dus
snap je?
gr Diablo
08 sep 2009 21:50
Ik snap wat je zegt, Diablo.
Maar als-ie verder gewoon brandt heb ik geen idee wat er mis kan zijn.
Defect zou eigenlijk mooi zijn, want dan verwissel ik de mijne ook
voor nieuwe. Hoef ik ook mooi niks met extra massacontacten te pionieren.
We wachten het af.
08 sep 2009 21:57
dat je flink moet trappen voor je remlichten aangaan is een gekend probleem. kijk eens op pelican.
08 sep 2009 23:44
Hoi Wolf,
heb je daar een link van ?
09 sep 2009 1:05
Hoi Wolf ,
Bedankt voor de links ,maar snap er niet veel van (Engels)
Ik heb hier een tijdje terug nog een discussie over gehad ,
ik beweerde dat contactje op de rempomp of dergelijke was,
andere beweerden dat contactje op rempedaal bevestigd was , had ik toen dan toch gelijk
Wat ik wel snap in de link is dat ze zeggen dat het contactje dichtslipt
en er maar 2 opties zijn :
1/ nieuwe hoofdrempomp
2/ nieuwe contactje
heb ik het juist gelezen ?
gr Diablo
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.