Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: winterklaar maken

10 sep 2009 23:29

... exact 365 dagen geleden :arrow:

Afbeelding

Tja - als je 'm echt 6 maanden stil wilt zetten - doen zoals Airhead aangeeft - en mss zelfs op 4 bokjes zetten :idea:

10 sep 2009 23:30

Die van mij komt in de winter ALLEEN buiten als ik echt niet anders kan ,
en dan nog met (bijna) traantjes in mijn ogen , mijn schatteke ..... :mrgreen: :mrgreen:
gr Diablo

10 sep 2009 23:47

goed gewassen onder een hoes zetten met een paar oude cookie cutter velgen , kan je hem ook nog eens verplaatsen mocht dat nodig zijn (bij mij wel). Voor de rest niets bijzonders op een bijna lege tank na. Benzine gegint na 3 maanden af te breken. Dit alles zeker niet voor eind oktober begin november , tot eind april begin mei.

11 sep 2009 0:09

Bijna 7 maanden :shock: :scratch:

11 sep 2009 0:43

Wat ik eigenaaridig vind is het feit, dat sommigen zeggen, dat het belangrijk is om de tank vol te gooien (Daytona) en anderen, dat het juist beter is om de tank slechts voor een kwart te vullen. Wat is hier wijsheid?

11 sep 2009 0:48

"Vroeger" metalen tanks , nu kunststof :idea:
Denk ik....

11 sep 2009 1:10

is u tuin al wintahkelaah :shock: :mrgreen: :wink:

11 sep 2009 2:07

Olaf schreef:... exact 365 dagen geleden :arrow:

Tja, 't kan in juni ook hagelen, maarre... :wink:

10 sept 2008:

Afbeelding

11 sep 2009 7:01

10 sept 2008 in NL. Olaf en ik zaten op een of andere pas in Zwitserland :lol:

11 sep 2009 11:21

Zoiets vermoedde ik al, gezien het landschap. :wink:

11 sep 2009 11:50

.. onderaan die pas was het 27 graden :sunny:

11 sep 2009 11:57

Heb je hem toen weer snel zomerklaar gemaakt? :D

11 sep 2009 20:27

jan-1 schreef:De tijd is langzaam aangebroken om de porsche voor de winter weg te zetten. Ik heb in de literatuur (Adrien Strether) en op het forum gekeken, maar hoe je de porsche winterklaar kunt maken is niet eenduidig. Ik zet de auto (Porsche 993, targa)ca 6 maanden weg.
Toepassing van de accudruppelaar is duidelijk. Ook hoor ik, dat het verstandig is de banden extra spanning te geven (van 2.5 naar 3). Bij Daytona werd mij verteld, dat het verstandig is om de Porsche weg te zetten met een volle tank en een additief (?, welke?) toe te voegen om gommen tegen te gaan. Weer ergens anders hoorde ik, dat je de tank beter leger (1/4) weg kunt zetten. Ook heb ik wel gelezen, dat het verstandig is om de olie af te toppen (minus 1 liter).

Er zijn op dit forum zeker mensen, die hun porsche al een aantal jaren door de winter hebben geholpen. Kunnen jullie wat tips geven?
groet, jan-1

Ha Jan-1, ik snap ook niet waarom je je Prosche gaat opbergen. Gewoon doorrijden in de winter man.

Jan-2

11 sep 2009 20:31

Ik heb altijd geleerd een auto die langere tijd stil staat, vol afgetankt weg te zetten. Je voorkomt hiermee dat je condensvorming in de tank krijgt en daardoor water
in de brandstof.
Plaats een reactie