Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Nekpijn in Boxster

11 sep 2009 23:43

vrees dat het toch weer een fiat barchetta wordt........boxsters tochten nou eenmaal..... 8)

11 sep 2009 23:50

Beter plan is een 911, echt wel (nog) meer Porsche dan de Boxster :!: :wink:

Maak eens een proefrit :idea:

12 sep 2009 0:19

Als je je test houtbouwwerk maakt ben ik wel benieuwd, (pics) als ik jou was zou ik wel eerst die roostertjes in de stoelen afdichten. Werkt dan idd eventueel met een stukje leer.

Hoe dan ook, ik hoop dat je een goede oplossing vindt tegen je nekpijn. Veel succes!

12 sep 2009 9:57

Dimitri-Turbo schreef:Is dit in een 996 dan minder? Zag zondag je auto al en volgens mij had jij ook geen windscherm....?

Ik heb er wel degelijk een windscherm in, één uit gaas en inklapbaar. Ik heb nauwelijks wind in de 996. Als de topicstarter het open rijden echt leuk vindt, zou ik aanraden een 996 te kopen. Een 3.4 kost tegenwoordig 'niets' meer :lol: :wink:
Wellicht wil hij eens een stukje meerijden in de mijne om het verschil te ervaren? Bij deze aangeboden.

BTW: ik rijd altijd alleen, leg heel stoer mijn roadboek open op de bijrijdersstoel, maar rijd lekker in een groepje mee zónder in het boek te kijken. Maar pssssssst ... niet verder vertellen! :mrgreen:

12 sep 2009 11:30

Ik heb in mijn Boxster gelukkig geen last van de nek, maar als het wat kouder is, doe ik wel een vest of trui aan met een opstaande kraag, zodat je nek dan beschermd is. Tevens is er een verschil, vwb wind in je nek, tussen zijramen omhoog of naar beneden. En natuurlijk altijd een pet dragen, om de warmte vast te houden. Want ook al heb je een kraag op, zonder pet koelt je hoofd af en zodoende ook je nekspieren.

Ik vind de meeste aftermarket schermpjes beslist niet bijdragen aan de lijn van de Boxster. Verder kan je ook nog varieren met de stoelhoogte en zithouding, want ook dat kan je nek beïnvloeden.

PS laat je niet gek maken om een 911 cabrio te nemen, want dat is inderdaad een cabrio en geen roadster :mrgreen:

12 sep 2009 16:22

Wat ook kan helpen op koudere dagen, is wat "spelen" met de ventilatieopeningen, airco uit, verwarming naar believen instellen, en dan richten naar de probleemzone.....zo los ik het meestal op :-)

Frank,

12 sep 2009 20:26

THE MUD schreef:
Lydia schreef:snelheid nauwelijks last van de wind. Maar ja, ik ben ook maar 1.59 m.

En jij durft te rijden zonder zitverhogertje :shock: ?

Ja, hoor. Gaat prima.
Stoel op de hoogste positie, zodat ik over het stuur kan kijken. Rugleuning redelijk recht, stoel ver naar voren, naaldhakken aan en voilà: ik kan rijden! :mrgreen:

13 sep 2009 1:11

@Stefan/Staphan alias the mud: Jij hebt lef zeg, zitverhogering......... Jij bent zelf toch ook niet zo heel erg lang of heb ik het nu helemaal mis???? (Heb je eenmaal gezien in Hoenderlo)

13 sep 2009 10:45

THE MUD schreef:
Lydia schreef:snelheid nauwelijks last van de wind. Maar ja, ik ben ook maar 1.59 m.

En jij durft te rijden zonder zitverhogertje :shock: ?

Rij JIJ maar eens een keer met haar een rondje Zandvoort :idea: Wedden dat je er :pale:
Plaats een reactie