Alleen gaan aanvechten als het bedrag op de CJIB mail hoger is dan de €128 op het geeltje, dan heb je toch niets meer te verliezen. Je mag namelijk aannemen dat als die €128 ook door het CJIB gevraagd wordt, de mate van overschrijding minder dan 30 Km is en dus geen aantekening tot gevolg gaat hebben. d'r staat dan een M in de rechterbovenhoek = Mulder. Staat er een T (= Transactie) dan zeker aanvechten, de discrepantie tussen geeltje en de transactie is dan al reden voor bezwaar.
Ik zal de brief/acceptgiro afwachten. Feitnummer VA 022 cat. 1 Bovenaan staat een A: Aankondiging van beschikking (WAHV) Er staat nergens een M of een T
Naar aanleiding van ons gesprek blah blah, geseponeerd!
Hijsfijn!
Ik denk dat ze geen meetapparatuur in de auto had en dat ze me wilde waarschuwen met een neppe prent. Aan de andere kant doet ze dan wel veel moeite. Gebrek aan bewijs kan natuurlijk ook, want ik zag helemaal geen meetapparatuur in de undercoverford..
Meetapparatuur in de auto hoeft helemaal niet voor een correcte meting volgens mij. Ze moeten alleen de snelheid dan nog iets meer corrigeren. Dus het zal idd de beleefheid zijn geweest.
horn schreef::scratch: Welk gesprek? Wel gefeliciteerd!
Een gesprek over het "waarom zo hard?" Ga ik hier verder niet uitgebreid over uitwijden, maar ik kwam in ieder geval net terug van het ziekenhuis en baalde een beetje. Dat liet ik duidelijk merken.
het lijkt me sterk dat je ter plaatse een gesprek hebt met een agent, die schrijft vervolgens een proces verbaal uit, dat gaat de molen in, en op basis van het ter plaatse gevoerde gesprek wordt die boete geseponeerd?! Dan had die agent toch beter meteen alleen een waarschuwing kunnen geven?
Martijn, gefeliciteerd met het sepot! Ik heb het vermoeden dat er geseponeerd is om een aantal redenen (bewijslast en procedure), maar dat doet nu niet meer ter zake.