Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

Re: Mijn 1e Porsche -> 964 Turbo

15 sep 2009 22:39

Eerste Porsche een turbo, heel gaaf !!
Het turbo gevoel is inderdaad heel bijzonder, nou heb ik dan alleen ervaring met de 993, maar het is wel heel bijzonder, je geeft flink gas, je krijgt een bak vermogen en acceleratie, en dan ergens boven de 3500 toeren, komt er NOG een duwtje in de rug die je echt wel het WOW gevoel geeft, heel cool :)

15 sep 2009 22:42

Zo.... tja, je moet ergens beginnen heh :wink: Gefeliciteerd. Geniet er van, soft & slowly.

16 sep 2009 10:10

Wat een warm welkom! :D

Een beetje historie van de auto:
Oorspronkelijk geleverd in Zwitserland (Lausanne), waarna de auto in Belgie is terechtgekomen.
Daar heb ik hem vandaan gehaald (zelf geimporteerd).

In NL waren er tijdens mijn zoektocht van 6-2008 tot 3-2009 twee 964 turbo's te koop, beide heb ik aanschouwd en met zelfs 1 van de twee ben ik naar de P dealer gegaan voor een keuring.
Ook die auto had 3x in de sloot gelegen, volgens de monteur die de keuring uitvoerde. Uiteindelijk ben ik mijn grenzen letterlijk gaan verleggen en vond er in Belgie, Duitsland en Zweden een aantal te koop. Uiteindelijk werd het deze "Belg" dus :D

Wat een auto !! mijn vorige was een BMW 330Cd , maar dit is een "spartaanse", echte auto . Het rijden levert idd een smile op van oor tot oor...
Vooral "onder boost" de tunnel in, opendak + zijraampie open, en genieten maar. (En wat is ie snel voor een auto van ruim 18 jaar oud!).

Nu nog echt leren rijden met een Porsche, wellicht handig om toch maar zo'n cursus te gaan doen.. Ik zag dat er een Porsche driving school is?
Iemand ervaring met dat soort cursussen of circuit/race-cursussen?

Peter

16 sep 2009 10:37

Wat een gave 'bak'. Prijs jezelf een happy man! Heel veel plezier ermee.

16 sep 2009 10:45

Gefeliciteerd met deze zeer brute bak!

Ik kan je de Porsche Precision training aanbevelen. (Bij voorkeur de 2 daagse training die in Dld wordt gehouden.) In deze training staat voertuig beheersing en het corrigeren van onderstuur / overstuur situaties centraal. Daarnaast wordt er zeer veel onder begeleiding gereden. Dat alles zeer goed en professioneel georganiseerd. In Nederland (Zandvoort) wordt ook een (1 daagse) Precision training gehouden, maar vond het niveau daarvan niet te vergelijken met de Duitse Precision training.

Ik kan je garanderen dat je na zo'n rijtraining de Porsche nog meer gaat waarderen(!)

Succes!

16 sep 2009 10:53

Proficiat met je eerste Porsche, en wat voor één. Ik maar rustig "opbouwen" richting de turbo's, maar zo kan het natuurlijk ook. :wink:

Ben erg benieuwd naar je (rij)ervaringen.

16 sep 2009 11:23

nou is zo'n 965 natuurlijk wel een watje om te rijden vergeleken met de brute 930 :mrgreen:

16 sep 2009 16:17

sjeeeej gaaf hoor, goeie start, en wees er zuinig op :twisted:

16 sep 2009 16:22

Porsche964TII schreef:Vooral "onder boost" de tunnel in, opendak + zijraampie open, en genieten maar..

... kom het op 16 Oktober maar laten horen :arrow: kijken of je de Tujboo van de visboer kan verslaan (qua geluid) :mrgreen:

Porsche964TII schreef:Iemand ervaring met dat soort cursussen of circuit/race-cursussen?

'n race-cursus is mss 'n beetje overdreven - maar rijvaardigheids- circuit- en drift- trainingen te over :idea:

Heb je de zoekfunctie hier al eens gebruikt :?:

16 sep 2009 16:32

Porsche964TII schreef:...Porsche driving school...

Aanstaande 29 september. Porsche pre-level training te CPZ!

16 sep 2009 19:37

Prachtige wagen, moet nummerplaat zo houden zoals op foto, makkelijk voor flitscontroles :mrgreen:

Welkom JM

16 sep 2009 21:09

Gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst!
Een goed begin is het halve werk!

Plemp ff wat feauteaux in je personal gallery!

17 sep 2009 12:51

Welkom hier.
Prachtige wagen. Lekkere dikke kont. :drive: 8)
Lijkt me leuk om 'm eens in het echt te bewonderen op een van de meetings.

17 sep 2009 18:19

gefeliciteerd ! 964 turbo is fantastisch. Naar kijken is al een feest, laat staan in rijden. veel rijplezier gewenst
Plaats een reactie