Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
15 sep 2009 19:10
Hoi Paulus ,
Alles werkte naar wens ,
behalve Rechts Voor niet !
De - en de + verwisseld van plaats en toen ging die (plots) ook,
gr Diablo
PS: wat zijn wraps ?
15 sep 2009 19:20
Mission accomplished. Gefeliciteerd, Diablo!
Tie wraps:

Hoe is het afgelopen met de defecte(?) remlicht LED en het branden van de standichten
in de koplamp bij het remmen?
15 sep 2009 19:52
Hoi Paul,
ze zouden mij andere ampoels opsturen ,
maar .............
Ik heb ze zojuist getest met een reserve batterij en ze blijken niet stuk !!!
Ik denk dat er iets mis is met de massa en andere plussen aan mijn rechts
achter unit! draden verdraait of zo
ik bedoel ga draden eens checken ,want volgens mij heeft de spuiter daar
het 1 en ander verkeerd aangesloten ! want de minnen en de plussen moeten juist staan bij LED's (zoals jij weet)
daar ze met een batterij perfect werken en op de auto doet die led rare dingen.
alleen de helft van de 25 ledjes brand ,
en met reserve batterij (los) branden alle ledjes van ampoelen.
Maar dat zal uiteraard voor morgen zijn , heb nu geen zin meer
gr Diablo
17 sep 2009 22:53
Hoi Paulus,
Probleem van kleine ledjes (in stop-dimlicht) die niet branden lag degelijk aan de ampoelen(leds),
heb andere monteerd en geen problemen meer !!
wat wel een probleem bleef , is dat standlichten (toch) gingen branden bij het remmen ,
een weerstandje tussen standlicht (1 enkele maar aan 1 kant is genoeg) en brand nu niet meer bij het remmen ,
zo daar ben ik klaar mee ,kan je trouwens ook oplossen door een ampoel in koplamp te verwerken ,
lees meer weerstand , is wel een beetje spartaans ,nee?
nu alleen nog ampoelen van kleine zijpinkers in led's (zijn besteld) heb ik eindelijk gedaan met
deze "ellendige" klus
gr Diablo
18 sep 2009 0:25
Goede berichten, Diablo.
Ik zit dus ook nog met dat oplichten van de stadslichten bij het remmen.
Dat extra weerstandje bij de LED stadslichten in de koplichten is in ieder geval een idee.
LED vervangen door gloeilampjes niet, want dat kleurt niet bij de 6000K xenon pitten.
Ik ga in eerste instantie uit van een verbeterd massapunt in de achterlichten als
oplossing. Meer als zuiver wetenschappelijk onderzoek, want jouw extra-weerstandje-oplossing
werkt zeker.
18 sep 2009 0:48
Ik ga in eerste instantie uit van een verbeterd massapunt in de achterlichten als
oplossing. Meer als zuiver wetenschappelijk onderzoek, want jouw extra-weerstandje-oplossing
werkt zeker.
Heb ik gedaan met een aparte massa ! njet !
gewoon voorkant (standlicht) 1 van de 2 LED's vervangen door een
gewone ampoel (bajonet) en probleem was al verholpen,
dus of je plaatst 1 weerstandje willekeurig L of R aan de voorste standlicht (led) ,
of je plaatst achter de spiegel een extra ampoel (extra weerstand), en klus is klaar ,
Massa op achterunit bijzetten helpt echt niet !!
18 sep 2009 16:12
Voorlopig houd ik het maar even bij het oude. Voor mij te ingewikkeld dit...
18 sep 2009 18:04
Ingewikkeld? Tsja, montagekit, ballastweerstanden, gaatje boren, rattenstaartjes, stadslichten die oplichten...Ik volg diablo en de rest van het draadje ook niet meer helemaal. Heb (met een 964) nergens last van. Gewoon ledjes erin en het werkt (al maanden).
18 sep 2009 18:07
Das raar !!
Paulus heeft met een 964 exact dezelfde euvels als mij moeten oplossen !
boh
18 sep 2009 19:18
Geen idee waar dat aan ligt, misschien hebben "mijn" ledjes ingebouwde weerstanden, zal morgen eens kijken of m'n universeelmeter het nog doet.
18 sep 2009 19:40
Hoi Rien ,
gij hebt miss. geen standlichtjes vervangen in koplamp (bajonet led's) ?
welke heb je exact allemaal vervangen dan?
en ja het zou kunnen dat die ledjes van U beter zijn , beter materiaal !
Probleem is eigenlijk naderhand gezien alleen pinkers (weerstandjes moeten inbouwen )
en standlicht , idem
gr Diablo
18 sep 2009 19:43
En het zou natuurlijk ook kunnen dat uw pinkdoosje
niet zoveel watt nodig heeft om te pinken !
die kan je ook in versch. sterktes krijgen
18 sep 2009 21:06
Diablo schreef:ook kunnen dat uw pinkdoosje
niet zoveel watt nodig heeft om te pinken !
schitterende taal dat belchies.....
18 sep 2009 21:13
meten is weten en dat lukt nu even niet.
Heb geen parkeerlichten vervangen, (te blauw m.i.) mijn pinkertjes komen uit HongKong, dus over de kwaliteit moeten we het maar niet hebben.
19 sep 2009 1:55
Zoals Diablo al zegt; alleen het vervangen van de 21 W knipperlichten door LED
maakt montage van weerstanden nodig. Alleen de zijpinkertjes op het spatscherm
vervangen geeft geen probleem (de 21 W lampen trekken nog steeds genoeg stroom
om het relais te laten knipperen).
Het mee-oplichten van LED lampjes in de koplampen als er geremd wordt is
een gevolg van een tekortkoming in de Porsche bedrading, of een ontwerp
fout van de twee standen LEDs gecombineerde rem/achterlichten. (In de rem-licht
stand komt er ook spanning op de andere aansluiting van het LEDje.)
19 sep 2009 12:02
PaulusdB schreef:Ik heb uiteraard de gekleurde gemonteerd, deze zijn daarvoor bedoeld.
Hoi Paulus,
Moet je hier uiteindelijk ongelijk geven !!
Bij navraag , en opgezocht dienen gekleurde led's enkel en alleen voor "wit" glas !
bv. witte pinkerglazen gaan gele led's in ,
witte achterunits gaan rode of (pinkers) gele led's in !
en bij alle originele (lees gekleurd) glazen MOETEN er WITTE in ,
zo , nu weet jij het ook
19 sep 2009 12:07
PaulusdB schreef:
Het mee-oplichten van LED lampjes in de koplampen als er geremd wordt is
een gevolg van een tekortkoming in de Porsche bedrading, of een ontwerp
fout van de twee standen LEDs gecombineerde rem/achterlichten. (In de rem-licht
stand komt er ook spanning op de andere aansluiting van het LEDje.)
Dat eenvoudig te verhelpen is door 1 weerstandje op 1 van de 2 standlichten
aan te sluiten , of zoals hierboven al vermeld !
Deze trucje:
Een verstekeling (ampoel)
achter spiegel koplamp mee aan te sluiten !
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.