Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

08 jul 2009 10:46

Nog even @ Bully:
deze heeft net een nieuwe motor soepkip....ben je voor 31k klaar met tip......

Bully heb je die laatste foto gezien want dan is het een hele rare Bob de Bouwer voor een 996.http://www.kapaza.be/Autos/Porsche/1857 ... nic_S.html

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

08 jul 2009 11:16

weer even inhakend op het 3.4-plof-tip onderwerp:

Wat is precies de reden dat tip bakken minder "gevoelige IMS Lager" hebben dan hand bakken? is de 3.4 extreem gevoelig voor TE hoge toeren (bijv. bij sprintjes of mis schakelen) bijvoorbeeld?

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

08 jul 2009 11:37

Dat een P. met Tip koud niet in de toeren zou zijn te jagen moet je eens nader uitleggen Marcel.

Dat de hier behandelde problemen daarmee te maken hebben is onjuist.
Daardoor ontstaan geen scheuren in cylinders, breken hulpassen af, etc.
Daardoor 'krassen' zuigers in de cylinders, dat wel.

De relatie tussen Tip en minder problemen is hier meer dan eens toegelicht (zoek op mijn bijdragen :wink: ).

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

08 jul 2009 11:42

... dat was toch iets van omdat met tiptronics alleen maar ouwe l*llen rijden en die rijden altijd rustig? ofzoiets? Afbeelding

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

08 jul 2009 12:57

Wat ik een beetje vreemd vind is dat in feite de Porsche fabriek verdedigd wordt, door een aantal forumleden, terwijl ze(Porsche AG) gewoon niet genoeg hun best hebben gedaan. Zelfs als er maar 5% van de Porsche 3,4 motoren kapot zou gaan vanwege foute toleranties is dat Porsche onwaardig. En dat je eerst moet warm rijden spreekt vanzelf. Misschien moeten we wel terug in de tijd en gaan we net als bij een Alfa Gulia Super Nuova eerst 5 minuten laten draaien om de oliedruk op te bouwen etc. Ik had laatst ook een akkefietje met Audi waarbij een zgn Zundspule(bobine en bougiehouder ineen) kapot ging en de hoofdzekering eruit knalde. Dit werd in het 3e jaar, dus buiten garantie, gewoon uit coulance vergoed (totale schade, incl vakantieleed € 1.500). Omdat ze toegaven dat deze zundspulen uit minderwaardig materiaal waren gemaakt. De aanvang van dit topic gaat eigenlijk ook meer over de behandeling door Pon en P AG in dit soort gevallen. En ik vind "persoonlijk" dat dit niet netjes is. Daarom verdienen ze ook alle kritiek en weinig goedpraterij etc. Tiptronic of handbak het mag gewoon niet gebeuren.

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

08 jul 2009 15:11

Porsche-onwaardig?
Ze zijn met de boxster en 996 duidelijk een besparing aangegaan op het productieprocess. En net als ieder ander bedrijf hebben ze ontdekt dat het economischer is om 5% klagers voor lief te nemen als je het merk voor 25% meer mensen bereikbaar maakt.
Wat ik schandalig vind is dat je vervolgens de prijs van een ruilmotor met bijna 100% verhoogd en zoals de topicstarter schrijft, een garantie aanbiedt waarmee je uiteindelijk als koper ook zelf betaald. :bang: :flush:

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

08 jul 2009 15:13

http://motron.nl/MotronAutoOverzicht.aspx hier een met een mooi open kapje... Mijn vorige auto die me erg goed bevallen is en altijd, ook met de oude motor, goed warm gereden is.. Ik reed op dat moment 130 km per uur in zn 6 e versnelling.. Typisch gevalletje van (dure) pech. Weet wel dat de nieuwe motor echt wel anders is, of dit nu komt omdat er zo veel als mogelijk 997 onderdelen in zitten weet ik niet maar merkte duidelijk verschil op het gebied van elastischiteit en oppakken. Heb er nooit top mee gereden dus weet niet of ie ook 287 haalde..

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

08 jul 2009 15:18

Over welke auto van Motron heb je het?

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

08 jul 2009 15:37

Hé Sherlock. Kijk in zijn album, zie een blauwe 996 cabrio. Dan zal hij wel die blauwe 996 cabrio met 121K km's bedoelen toch? :bang: :twisted: (met kenteken 90-JK-RR of zou dat toeval zijn? :^: )

Afbeelding Afbeelding

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

08 jul 2009 15:38

Denk de blauwe met "nieuwe motor". Misschien moeten ze dat gewoon als zoek object gaan invoeren bij de 996 voor 2002?

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

08 jul 2009 15:50

het gaat hier verder met de 997?.....

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

08 jul 2009 15:53

Bully je doet je naam echt eer aan. Hahahaha
http://www.vertalen.nu/vertaal?van=eng& ... taal=bully

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

09 jul 2009 0:34

:popcorn: :popcorn: bourage :mrgreen:

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

09 jul 2009 0:41

maurice schreef: Kan heel even duren want ben t/m het weekend enorm druk.
Is gewoon wel aardig om te zien dat motoren van Porsche allemaal zeer fikse schade kunnen hebben die meestal desastreus is gezien de enorme krachten die zich in een boxermotor ontwikkelen.
dat ze daar niet tegen kunnen....daarom de collage.......

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

09 jul 2009 12:36

EriC4C schreef:Een exemplaar zoeken dat netjes is behandeld, want "er is bij elke watergekoelde motorschade een oorzaak en die ligt altijd bij de rijder!" aldus MH (Peize) :shock: :bang:.

met tenenkrommende verbazing het artikel zitten lezen :shock: :shock: :shock:
toch knap als je bladzijden met klinkklare onzin weet te vullen en daar ook nog voor betaald krijgt :mrgreen:

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

09 jul 2009 13:38

Kun je niet een artikel inzenden Jeroen. is jouw wel toevertrouwd denk ik.
Ik was eerst ook sceptisch en dacht aan stemming makerij etc. Maar als je wat meer zit te zoeken op het net en bij de specialisten rondkijkt/vraagt, dan schrik je van het aantal nieuwe motoren en de auto's waar je geen garantie op ontvangt of tegen meerbetaling.

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

09 jul 2009 14:26

Je weet he Marcel, het mooiste meisje uit Den Haag :idea:

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

10 jul 2009 12:19

Was gisteren bij Paul Aarts in Asten om m'n 993 op te halen: nieuwe Michelin achterbanden en Dansk potten.
Heb de hele terugweg met raampje opengereden om te genieten van mijn nieuwe sound :D .
Wel een stuk verschil me de originele Bisschoff potten, die het 15 jaar hebben volgehouden. Stuk zwaardere sound

Hij had ook een 996 met een 3.4 staan met de motor eruit.
Eigenaar had 'm gekocht met een defect, maar wist nog niet precies wat. Ging in ieder geval uit van het ergste.

Dit bleek ook het te zijn: nieuwe motor was noodzakelijk ivm gescheurde cilinderwand :? .
Opvallende was wel dat dit een tiptronic was, dus met minder kans op motorschade dacht ik.

Paul vertelde dat hij in de 2 jaar dat hij voor zichzelf werkte hij al 6x een 996 met motorschade had gehad.

Ook al ben ik nooit in de race geweest voor een 996, ben ik toch blij dat ik een 993 heb gekocht.
Porsche rijden is al niet goedkoop (heb afgelopen 2 jaar al 10.000 euro uitgegeven aan o.a. onderhoud om mijn gigantje tiptop te krijgen), maar als je dan ook nog rekening moet houden met serieuze motorschade :popcorn:

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

10 jul 2009 12:25

Free Bee. Hoeveel 996-en had hij in totaal dan gezien in die 2 jaar?
Ik vind het veel en jammer. Maar goed voor de reparateurs natuurlijk.

gr.

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

10 jul 2009 12:31

Ben ik vergeten te vragen, maar Paul vond het zelf ook al erg veel.
Er was toevalig nog iemand langsgeweest die op zoek was voor een 996, maar na het zien van het uitelkaar ligende motorblok en gescheurde cilinderwand ging hij toch waarschijnlijk denken aan iets anders

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

10 jul 2009 13:04

:lol: inkoppertje!

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

10 jul 2009 13:28

free bee schreef:Er was toevalig nog iemand langsgeweest die op zoek was voor een 996, maar na het zien van het uitelkaar ligende motorblok en gescheurde cilinderwand ging hij toch waarschijnlijk denken aan iets anders


Zoals ikzelf al eerder over 'al' die kapotte 3.4's ergens schreef:
"Shit, ik was op vakantie in Suriname en heb daar een onwijs lieve vrouw ontmoet. 4 maanden elke dag mee opgetrokken en ze is lief, zorgzaam, trouw - echt alles wat ik in een vrouw zoek. Uiteindelijk hebben we besloten om te trouwen en ook de trouwdag was tóp. Nu kom ik echter met haar thuis en nu lees ik op het GeenStijl forum dat alle Surinamers lui zijn. Had ik dat maar eerder geweten. Ik ben echt doodongelukkig met mijn nieuwe vrouw, waar ik tot op heden zo blij mee was. Nee, dat enthousiasme is weg. :evil: Ik heb er nog niets van gemerkt, ze poetst en kookt en doet echt heel veel, maar ja - ze zullen het toch niet zomaar zeggen. Nee, mijn lol is er wel van af. Ik denk dat ik maar weer ga scheiden."

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

10 jul 2009 13:43

Hij had ook een 996 met een 3.4 staan met de motor eruit.
Eigenaar had 'm gekocht met een defect, maar wist nog niet precies wat. Ging in ieder geval uit van het ergste.

Dit bleek ook het te zijn: nieuwe motor was noodzakelijk ivm gescheurde cilinderwand

Dat had ik dus ook zie mijn vorige bijdrage
Lag dat nu aan de vorige bestuurder of toch aan de 3.4 handschakeling ?

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

10 jul 2009 13:44

of de verkeerde vrouw...wie zal het zeggen.... :mrgreen:

Re: 996: geplofte motor (+ reactie PON & AG)

10 jul 2009 13:52

Kan iemand dit topic heel kort samenvatten :mrgreen: :popcorn: :^: :flush:
Plaats een reactie