Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
27 jan 2005 17:57
Hey Olaf, thanx,
Dus een 255/50 R 16 achter kan in principe wel, zoals die man voorstelt..?
Kun jij uitleggen hoe die maten werken, waar die 255 en die 50 en die 16 enzo voor staat. Just curious..
27 jan 2005 18:03
@ John 4S : thanx
Ik heb nog even tijd vooraleer te moeten vervangen, ik informeer eens bij de plaatselijke "kenners"...
27 jan 2005 18:04
Geert schreef:Hey Olaf, thanx,
Dus een 255/50 R 16 achter kan in principe wel, zoals die man voorstelt..?
Kun jij uitleggen hoe die maten werken, waar die 255 en die 50 en die 16 enzo voor staat. Just curious..
255 bandbreedte in mm
50 wanghoogte in % van breedte
Z is je snelheidrating van de band
R betekent dat het radiaal band is
16 aantal inches velgdiameter
Mooie link
http://www.chris-longhurst.com/carbibles/index.html?menu.html&tyre_bible.html, ook al geupdate met die nwe banden van michelin
Op die site zit ook een calculator om verschillende afrolmaten uit te rekenen, en wat voor afwijking je dan hebt bij 70mph.
Als je nu 245/45 R16 en naar 255 gaat zou ik aspectratio van 45 nemen niet 50 dus 255/45 R16. Met 50 wordt je band hoger (nl 50% van 255 is meer dan 45% 245). Je zou ook 40 kunnen nemen, maar het kleinste procentuele verschil heb je met een 255/45 R16.
succes!
27 jan 2005 19:09
Tnx Jeff,
Goeie en behulpzame link! Je moet er alleen wel even de tijd voor nemen. Weer wat geleerd vandaag!
Nu zit er achter dus 225/50 op.
255/50 (zoals voorgesteld door de verkoper) zou dan dus 30 mm breder en 15 mm hoger zijn (weet niet of dat bij de diameter komt of bij de radius..). En de snelheidsmeter zou dan een afwijking van 4,75% hebben, zoals uitegerekend op die site.
255/45 zou wat lager (bijna hetzelfde als nu), dus mooier, zijn. En maar 0,71% afwijking in de snelheidsmeter hebben. Ik ga m wel even bellen!
Thanx voor de hulp!
28 jan 2005 0:36
Ha, die Geert;
255/45-16 zijn net zo makkelijk te vinden als kippentanden; 245/45-16 is al moeilijk genoeg. Maar als je nu 8"velgen hebt is 225/50-16 eigenlijk de enige juiste maat die bovendien in diverse merken en types te krijgen is. Lekker laten zo dus.
28 jan 2005 15:09
Idd erg moeilijk te vinden, die kippentanden

.
245/45-16 kon ie er nog maar één van vinden.
Het worden dus de 225/50's achter. Zit er nu ook op, dus er verandert niks.
Mij benieuwen of ze bevallen..
08 feb 2005 1:41
Ze zitten eronder en ik moet zeggen: wereld van verschil!
Door dat afgesleten vlakje was ie echt een stúk lawaaiiger. Heerlijk!
Volgens mij is ie in de bochten ook wat stabieler, maar dat komt misschien omdat het rijden nu in z'n totaal best wel anders is.
Blij dat ik t heb gedaan dus.
En dat ik wat in het rond ben gaan bellen. Dat heeft me een paar honderd euro gescheeld. En bij zaken als banden zoek ik gewoon de goedkoopste aanbieder. Voor motorische en andere specifieke Porsche reparaties natuurlijk niet, dat spreekt voor zich.
Dank voor jullie input!
08 feb 2005 11:10
Geert schreef: Dat heeft me een paar honderd euro gescheeld. En bij zaken als banden zoek ik gewoon de goedkoopste aanbieder.
banden zijn echt belangrijk..Nooit aziatisch bandje van 40e omleggen, maar das duidelijk..Maar ook prijsverschillen bij topbanden, kunnen kwaliteteitsverschil aanduiden; bv in de productieleeftijd (krijg je oude magazijn banden of nwe) of gewoon kwaliteit van balanceren van je bandje.
08 feb 2005 11:16
Zeker belangrijk!
Heb ook wel eerst vastgesteld wat ik wilde hebben.
De Sportcontact Continentals met Porsche codering.
Die ik nu heb zijn uit 2004.
Balanceren ging met een computergestuurd apparaat.
Loodje erop, loodje eraf, tot ie lekker liep.
En aan de buitenkant van de velg geplakt ipv binnenin.
Was beter zei hij.
En hij rijdt nu super!
08 feb 2005 14:15
plaklood op de velg?

dan liever een loodklemmetje op de velg.
mho
08 feb 2005 15:48
True. Zou volgens mij beter zijn ja.
Misschien nog maar eens vervangen.
Vorige loodjes zaten overigens ook geplakt.
Aan de binnenkant van de velg.
Is neem ik aan alleen beter omdat je die eventueel minder snel verliest?
08 feb 2005 16:07
lood verlies je niet (normaal gesproken), is alleen optisch.
08 feb 2005 20:45
jeff_911 schreef:plaklood op de velg?

dan liever een loodklemmetje op de velg.
mho

..... Lood
klemmetje op een lichtmetalen velg
08 feb 2005 21:01

de klem word er dus wel opgeslagen hé!!!

heel 'goed' voor je alu's! .. not
NOOIT op lichtmetaal dus!!
ps : plaklood aan de buitenkant beter lijkt mij dus b*llsh*t, kerel kreeg ze gewoon niet goed gebalanceerd langs binnen, normaal betekent dit aflaten en verschuiven , tijdsgebrek waarschijnlijk...
grtz,
Y.
08 feb 2005 21:35
Een van de vorige eigenaars had op mijn lichtmetalen Cup 2 velgen loodjes aan de buitenkant laten plakken. Ben ik echt 3 uur mee bezig geweest om die kl&^$%^&@te kit te verwijderen. Bij mij nooit meer plaklood aan de buitenkant en zeker geen klemmetjes. Net zolang pielen tot het met plaklood aan de binnenkant opgelost is. MHO.
08 feb 2005 23:29
Plaklood binnenkant. Punt.
09 feb 2005 0:44
yves schreef::shock: de klem word er dus wel opgeslagen hé!!!

heel 'goed' voor je alu's! .. not
NOOIT op lichtmetaal dus!!
Y.
standaard op me vaders auto geleverd

dingen zijn toch gigantisch klein en de band klemt ze
09 feb 2005 12:53
Kleine beschadigingen zijn ook beschadigingen. :evil:
Inderdaad worden nieuwe auto's vaak zo afgeleverd, zoals bijv. Merc's.
09 feb 2005 13:12
is nie anders, zit er al op
09 feb 2005 15:36
zonder woorden
wel geniale tekst
09 feb 2005 17:43
Hmm, gezien de krab- en schrob ervaringen van Horn heb ik al visioenen van mezelf op mn knieën met een rode kop en een vijftal oplosmiddelen om me heen. Het enige oplosmiddel lijkt mij in deze de telefoon. Ga morgen langs om het te laten veranderen. Voordat het helemaal zit vastgerot.
Een detail waar ik dus nog even niet bij had stilgestaan.
En, off topic, @Horn: vanwaar de airbrush doorsnede van een Mini cabrio? Ga je je P verkopen, of kijgt ie gewoon gezelschap?
11 feb 2005 18:28
Vandaag langs geweest om dat lood te laten vervangen..
Volgens hen gaat dat niet werken:
Binnenkant velg zou teveel lood vereisen, en een klemloodje past niet op de dikke rand van de Fuchsen.
Maar ze hebben mij verzekerd dat er een rubber plaklaagje onder het lood zit dat gemakkelijk te verwijderen is.
We'll see..
11 feb 2005 19:32
teveel lood betekent opnieuw monteren!
en nog es : nooit klemlood op alu's !!!!!
waarschijnlijk ook met de luchtsleutel erop???
ps, da gaat er echt ni makkelijk af hoor...
grtz,
Y.
11 feb 2005 19:38
Misschien was ik niet duidelijk, maar er zit dus nu geen klemlood op.
Maar plaklood. Op de velg, aan de buitenkant.
Niet echt mooi, maar volgens die man kon dat niet anders..
Ik zal ook ns navragen bij Rob Goossen. Hij gaat binnenkort de spoorstangen vervangen. Auto moest wat uitgelijnd worden en die schijnen helemaal vastgerot te zitten..
11 feb 2005 20:12
Geert,
Alles kan
Peter-die ze ook aan de binnenkant heeft-3.2
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.