26 sep 2009 22:51
27 sep 2009 2:55
Rad911 schreef:Voor hen start de Porsche wereld bij de 964...
27 sep 2009 3:08
Recent onderhoud:
Bij 183.000 is de motor volledig gereviseerd door Porsche Service Haaglanden.
Belangrijke zaken die toen zijn vernieuwd:
- Krukasrevisie
- Drijfstangrevisie
- drijfstanglagers
- Oliepompen en alle olieleidingen
- nokkenaskettingen
- Koppeling
- Krukaspoely
De revisie heeft ruim 14.000 euro gekost en sindsdien is de motor volledig droog en is er nog een halve liter olie verbruikt (op 25.000 kilometer)
27 sep 2009 4:22
27 sep 2009 12:37
27 sep 2009 13:02
27 sep 2009 13:52
patrick911 schreef:Er zit m.i. een groot verschil tussen een auto die na 184,000km en vele jaren rijplezier gereviseerd moet worden, of een motor van een paar jaar oud die door ontwerpfouten of te lage toleranties de geest geeft en je voor zulke hoge kosten zet.
27 sep 2009 14:00
27 sep 2009 14:12
27 sep 2009 14:18
27 sep 2009 14:25
27 sep 2009 14:26
27 sep 2009 14:28
Nicolò schreef:Ja, 100.000 km is niet zo ver verwijderd van 190.000 km.
Scheelt maar de helft.
Enne, (fingers crossed) de mijne hoeft nog niet gereviseerd.
27 sep 2009 14:31
PaulusdB schreef:
De conclusie van de huidige stand kan ook zijn:
er is nog geen 996 bezitter zonder gevoelige IMS Lager boven de 150k kilometer op de teller gekomen.
27 sep 2009 16:19
ps schreef:Wat betreft die volksstammen die na het gevoelige IMS Lager van hun 996 gezworen hebben nooit meer een Porsche te kopen, waar kunnen die stemmen?
27 sep 2009 16:23
Tilt! schreef:De eerste optie : Ja, na .... km
Alleen effe vermelden in het draadje zelf, anders word je niet serieus genomen !
27 sep 2009 17:08
Tilt! schreef:Nog maar enkele weken op 't forum ..
Tilt! schreef:Een revisie van 14.000 Euro bij een luchthapper is blijkbaar normaal, maar een nieuwe waterkokermotor voor 13.000 is erover ?
27 sep 2009 17:26
27 sep 2009 17:38
27 sep 2009 17:42
27 sep 2009 17:49
27 sep 2009 17:57
27 sep 2009 18:35
27 sep 2009 18:39
Tilt! schreef:Ik geef het op.
27 sep 2009 18:46