Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
02 okt 2009 12:59
Je zou Renntech eens moeten consulteren hiervoor; van wat ik zelf her en der LEES zou ik niet blij zijn met het moeten laten slijpen van mn krukas. Ik zou bij een zware motorschade als deze eerder op zoek gaan naar een alternatief, bijvoorbeeld uit een schadeauto of inderdaad een 933 machientje (Do Tupperware / DSP of die van TJ).
Worst case koop je dan voor 4.000 - 4.500 een 964 motor die over een paar jaar aan een gewone revisie toe is.
Als je dat dan t.z.t. laat doen ben je nog steeds voordeliger uit. Ik zou me prettiger voelen met een versleten blok dat ik goed laat reviseren, dan met een blok dat vanwege een grote interne schade is hersteld.
Zeker als de basis van de auto erg naar je zin is zou ik hem niet in deze staat wegdoen; dat kost je onder de streep denk ik meer geld dan herstellen en lekker doorrijden.
02 okt 2009 14:12
Dank voor jullie berichten.
Ga her en der eens informeren.
WIl hem ook echt niet wegdoen.
Vraag blijft deze zo volledige mogelijk laten repareren/reviseren
Of een oud blok kopen
Of een elders gereviseerd blok.
Blijft een lastige keuze. De meningen zijn hier ook verdeeld.
Wie zijn betrouwbaar als het gaat om gereviseerde motoren?
Jur
02 okt 2009 14:47
denk dat gereviseerd blok met inruil eigen blok de moeite van het onderzoeken waard is..
nogmaals succes ! keep us posted
02 okt 2009 15:40
JCR schreef:Heb een porsche 964 C4 uit 1989. 160.000 km.
Heb de auto 2 jaar geleden gekocht voor 25.000 euro. In redelijke goede staat 140.000 op de teller
Helaas is de motor nu kapot .....
Ken het gevoel. Mijn 964 gekocht met ±140k op de teller en motorrevisie na 1½ jaar met ±155 op de teller

.
Adviseren wat jij moet doen kan ik niet, maar ik kan je wel vertellen wat ik heb gedaan: het blok laten reviseren en bijna 5 jaar / > 50k km verder heb ik daar nog geen seconde spijt van gehad. Het was "even slikken", zeker zo relatief snel na de aankoop, maar vanaf dat moment heb ik er heerlijk én probleemloos mee gereden.
Veel wijsheid!
02 okt 2009 15:56
Ja dat kan, reviseren, itt een watergekoeld Porscheblok. Daar moet je een nieuwe van kopen en het aftellen kan dan weer beginnen.

Als ik de topicstarter zou zijn zou ik bij dit bedrijf eens mijn licht opsteken:
http://www.inzinger.nl/ Van horen zeggen zijn de kosten van een gereviseerde motor op ruilbasis nog enigzins te overzien.
02 okt 2009 16:02
dat dacht ik ook !
Marcel, lekker he om een keer te zeggen he..
02 okt 2009 16:13
He Eric, Gave site zeg.
En voor Jur, ik zou dan voor de 964 racemotor gaan met 330 pk.
Maak je van een hoop ellende nog iets moois.
02 okt 2009 16:43
Ik adviseer je de wagen te verkopen en je verlies te nemen. Ruil hem bijvoorbeeld in bij een dealer/specialist en koop een goed exemplaar met relatief lage kilometerstand, volledige historie, courante kleur etc. Geld gaat het je sowieso kosten en misschien krijg je bij inruil nog wel een redelijke prijs zodat de schade enigszins beperkt blijft. Zo'n wagen met defecte motor kan natuurlijk wel interessant voor een handelaar zijn.
Na revisie blijf je in een auto rondrijden met een teller met veel kilometers. Die zijn later altijd lastiger te verkopen. Door een revisie is je motor wel weer in goede staat maar de rest slijt gewoon verder. Waar houdt het vervangen dan op?
Succes met je beslissing.
02 okt 2009 17:32
Vind ik geen argument. De 964 is vgs velen een van de mooiste efjes. Het is een klassieker in de dop, ook al omdat er relatief niet veel van gemaakt zijn. Je hebt behoorlijk veel betaald voor je auto, zo'n 12,5k erbij leggen is erg veel, hij wordt echt geen 35k waard door een revisie, maar die 25 krijg je er mettertijd zeker voor terug. Ga op zoek naar een gebruikte motor of een goedkope revisie, doet nu pijn maar over een paar jaar verdien je e.e.a. zeker terug.
02 okt 2009 17:35
Eric schreef:Ja dat kan, reviseren, itt een watergekoeld Porscheblok. Daar moet je een nieuwe van kopen en het aftellen kan dan weer beginnen.

Klopt niet! MH te Peize kan ze gewoon reviseren die watergekoelde. Voor 4K weer een nieuwe cilinderbus erin!
zie hun website.
02 okt 2009 17:47
rien911 schreef:Vind ik geen argument. De 964 is vgs velen een van de mooiste efjes. Het is een klassieker in de dop, ook al omdat er relatief niet veel van gemaakt zijn. Je hebt behoorlijk veel betaald voor je auto, zo'n 12,5k erbij leggen is erg veel, hij wordt echt geen 35k waard door een revisie, maar die 25 krijg je er mettertijd zeker voor terug. Ga op zoek naar een gebruikte motor of een goedkope revisie, doet nu pijn maar over een paar jaar verdien je e.e.a. zeker terug.
Ik heb toch niet gemeld dat hij geen 964 meer moet kopen? Ik adviseer alleen een ander exemplaar.
Dat je later de revisie zeker terug verdient, betwijfel ik.
02 okt 2009 18:12
Heb inmiddels een aantal mensen gesproken.
Verkopen kan, maar wil ik niet.
Een andere 964 met minder dan 100.000 km zijn er bijna niet en anders onbetaalbaar.
Ik persoonlijk vind de zwarte 964 C4 (met een dak zoals t hoort), de mooiste auto die ooit gemaakt is. Maar schillen versmaken

Opties:
Mijn blok en de rest laten repareren voor 12.500 euro, incl slijpen vd krukas. Schmidt-Oss
Ander blok:
Een 964 blok compleet gereviseerd kost bij de Waal Garage 10.000 euro
Een 964 blok, wat nog compleet gereviseerd moet worden bij Hermkens in Limburg ong 8.000 e
Voordeel van een ander blok kan zijn dat er een goede cq niet geslepen krukas in zit.
Andere optie:
Een relatief jonge 993 motor <100.000 km in laten bouwen.
Dan heb je de mooiste auto met de beste motor
Vind ik persoolijk ook wel een optie
02 okt 2009 18:20
ik denk al je zelf nog lang in deze auto wilt rijden dat je daar geen spijt van krijgt.
robert
02 okt 2009 22:56
Ik denk dat het veel goedkoper moet kunnen dan die 12K...
Ik zou dat bedrag iig niet zomaar investeren in de wagen zonder links en rechts wat offertes op te vragen.
gast schreef:MH in Peize claimt dat ie gewoon losse carters kan bestellen voor de M96 motor, alsmede losse bussen kan plaatsen a 1000,- euri per bus. Alle mogelijke (tussen) vormen van revisie zijn volgens hem mogelijk bij hem / hun.
Ik heb hem uitgenodigd op dit forum e.e.a. uit de doeken te doen om de mythe te ontkrachten dat een M96 ( 3.4) niet te reviseren valt. Ik hoop dat hij de moeite neemt.
Hij heeft toch al genoeg spreektijd gehad in de PSL
Waarom zou een 3.4 dan niet te reviseren zijn

Dat lijkt me een vrij onzinnig verhaal...
02 okt 2009 23:34
gast schreef:Dacht dat alleen de waterkoelers kapot gingen.
Uiteindelijk gaat het allemaal een keer kapot, alleen bij sommige types, zal geen specifieke types noemen (
996) al bij de 50.000 km en bij de 964 vanaf de 150.000 km. Blijft toch wel een klein verschil. En besproken revisie voor de 996 is er al een tijdje.
02 okt 2009 23:35
+1 zou ook zo hier en daar eens navragen voor een offerte
Balen je bent een hoop geld kwijt, maar succes en sterkte met je keuze
03 okt 2009 0:06
Ik zou er 'n gebruikte krukas in laten zetten .... en inderdaad her en der 'ns informeren wat de revisie zou kosten ... maar gok dat je zonder die krukas zomaar 10K aan Euro's kwijt bent voor 'n goede revisie
Succes & sterkte ...
03 okt 2009 0:26
Afhankelijk van de staat van de auto zou ik kiezen voor of een andere motor of deze zo verkopen voor bijv. 11-13K en een andere kopen. Af en toe kom je nog wel een (gereviseerde) motor tegen tussen de 4 en 7 K.
Zoveel geld uitgeven voor een revisie zou ik nooit doen. Een paar duizend erbij en je hebt een gereviseerd 993TT blok incl de turbooo's
Sterkte!
ps. hoe is de schade ontstaan?? Is dat uitgezocht?
03 okt 2009 0:38
Sure ... je verkoopt deze voor 'n duizendje of 10, legt er 15 bij - met het risico tegen hetzelfde probleem aan te lopen
Zelf neem ik als stel regel 'n jaar of 3 ... = motor-revisie ... of 'n hele frisse inbouwen ... minder dan 3 jaar - dan moet je of je P voor de hoofdprijs (kunnen) verkopen - of je verlies willen nemen
dynamic schreef:Een paar duizend erbij en je hebt een gereviseerd 993TT blok incl de turbooo's
Motormeister

dynamic schreef:ps. hoe is de schade ontstaan?? Is dat uitgezocht?
Inderdaad prettig om te weten ...
kan zo simpel zijn als 'n verstopt olie-sproeiertje
03 okt 2009 0:48
Olaf schreef:Sure ... je verkoopt deze voor 'n duizendje of 10, legt er 15 bij - met het risico tegen hetzelfde probleem aan te lopen
Eens. Haar nu verkopen en een nieuwe kopen lijkt me geen goed idee. Dan ben je ook eenvoudig 15 K kwijt maar wel t risico dat de motor weer snel aan revisie nodig is. Dan kan je beter nu een goede motor erin laten zetten lijkt me??
Ze is oud maar verder prachtig

dynamic schreef:ps. hoe is de schade ontstaan?? Is dat uitgezocht?
De drijfstanglager cilinder 6 lag eruit. De andere dingen zijn 'gewoon' slijtage lijkt me.
Geen idee hoe dit kan ontstaan. Heb er eenmalig mee gereden op Zandvoort. Kan dit de oorzaak zijn ?
Zijn er meer mensen met een 993 in een 964 of wat is jullie mening hierover?
Jur
03 okt 2009 0:54
JCR schreef:Zijn er meer mensen met een 993 in een 964 of wat is jullie mening hierover?
O.a. Rob964C4
Is 'n goede oplossing - maar zeker niet zo eenvoudig als het lijkt
Als je daar meer info over wilt - zou je Rob 'ns kunnen PB'en
03 okt 2009 0:58
Heb ik al gedaan en Renntech inmiddels gesproken
Ik moet zeggen het lijkt me een goede optie
Maar ben benieuwd naar meer = andere ervaringen?
Wat zijn de nadelen. De auto moet nogal aangepast worden voor een 993, levert dit problemen in de toekomst
Is een gereviseerde 993 een optie? Of is dat onbetaalbaar?
03 okt 2009 1:02
JCR schreef:Is een gereviseerde 993 een optie? Of is dat onbetaalbaar?
Aanschaf 993 blok + revisie-kosten .... of dat betaalbaar is, hangt af van jouw portemonee
Ander voordeel van de 993 motor - is dat deze maar eens in de 40Dkm 'n grote beurt behoeft - inplaats van zoals bij de 964 motor - om de 20Dkm
ls alles aangepast is voor/naar de 993 motor in de 964 - hoef je in de toekomst geen enkel probleem te verwachten -
mits je terug wilt naar 'n 964 motor
03 okt 2009 1:08
Aanschaf 993 blok + revisie-kosten .... of dat betaalbaar is, hangt af van jouw portemonee
Dat snap ik

Maar wat kost dit ongeveer, vergelijkbaar met een gereviseerde 964? Dus 8-10K
Weet iemand een goede gereviseerde 993 motor?
03 okt 2009 1:58
gast schreef:Ik heb hem uitgenodigd op dit forum e.e.a. uit de doeken te doen om de mythe te ontkrachten dat een M96 ( 3.4) niet te reviseren valt. Ik hoop dat hij de moeite neemt.
alsof het BS gehalte al niet hoog genoeg is op het PF

1k per bus is trouwens behoorlijk aan de prijs...
krijg je voor dat geld fatsoenlijk nikasils of dezelfde chinese meuk die er standaard in zit
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.