| Auteur | Bericht | 
        
			| Ewout 
					ex 997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel   |   Re: de teloorgang van een prestigieus merk.Ik denk het niet. 
 
 | 
		
			| 05 okt 2009 22:48 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Sigrid 
					964 C2   |   Re: de teloorgang van een prestigieus merk._________________________________________...en daar gaan we weer..lucht tegen water....  edit;en je post ook nog weer aangepast.Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....
 
 
 | 
		
			| 05 okt 2009 22:49 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| bully 
					
				   |   Re: de teloorgang van een prestigieus merk.misschien de gaymanrijders  
 
 | 
		
			| 05 okt 2009 22:52 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| esgigt 
					EX-968 #1201 productie 1994Rotterdam   |   Re: de teloorgang van een prestigieus merk._________________________________________@lupo: definieer "ware Porscheliefhebber" a.u.b.   Je voelt je lekkerder in een Peu... Porsche!
 
 
 | 
		
			| 05 okt 2009 22:53 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Maarten 
					Ex 964, ex C3.oAmsterdam                           PF #109   |   Re: de teloorgang van een prestigieus merk.Op zich is het niet zo gek dat iets niet meer exclusief is als er veel van wordt verkocht. _________________________________________
 Porsche was een overengineered merk (net als Mercedes overigens) met een focus op ontwerpen en racen (de poen was bijzaak). Toen dat eind jaren 80 bijna misging moest het roer om. De motorsportactiviteiten zijn naar de achtergrond gedwongen en ze zijn begonnen met zoveel mogelijk auto's te verkopen.
 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
 
 
 | 
		
			| 05 okt 2009 22:54 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| wolf 
					ex-Carrera 85 Swiss.0031   |   Re: de teloorgang van een prestigieus merk.die niet meer overengineered hoefden te zijn..._________________________________________ oud is beter
 
 
 | 
		
			| 05 okt 2009 23:10 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Franz 
					ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant   |   Re: de teloorgang van een prestigieus merk._________________________________________VW  brengt in november de Golf R met 265pk en 4wd op de markt voor maar liefst 44k. Wat opties erop en je betaalt 55k. Audi heeft de S3 die kaal al 50k kost. Mochten ze met een TSI op de proppen komen dan zullen ze dit model altijd hoger positioneren dan de S3. Ik vraag me daarom serieus af hoe betaalbaar ze het willen gaan maken omdat ik denk dat je dan minimaal 60k gaat neertellen voor een karig uitgevoerde Porsche, wil je tenminste nog enigszins geloofwaardig overkomen als sportmerk. En mensen die 60k uitgeven kunnen ook 65k uitgeven voor een Boxster. Ik ben echt benieuwd.Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
 
 
 | 
		
			| 05 okt 2009 23:19 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| esgigt 
					EX-968 #1201 productie 1994Rotterdam   |   Re: de teloorgang van een prestigieus merk._________________________________________Dit gaat toch niet over exploderende auto's, of wel?   Je voelt je lekkerder in een Peu... Porsche!
 
 
 | 
		
			| 05 okt 2009 23:24 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Sigrid 
					964 C2   |   Re: de teloorgang van een prestigieus merk._________________________________________Nee, exploderende autobanden, waar je naderhand dan tenminste nog wat mee kunt doen    Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....
 
 
 | 
		
			| 05 okt 2009 23:27 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| esgigt 
					EX-968 #1201 productie 1994Rotterdam   |   Re: de teloorgang van een prestigieus merk._________________________________________Ik zit even te denken... strakke cabrio ter grootte van een Polo met transaxel en 265 Pk? Een voorwielaandrijver lijkt mij niet echt bij "Porsche" passen, maar je weet nooit.   @Sigrid... was jij op Prinsesdag?  Je voelt je lekkerder in een Peu... Porsche!
 
 
 | 
		
			| 05 okt 2009 23:30 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Sigrid 
					964 C2   |   Re: de teloorgang van een prestigieus merk._________________________________________Nee joh, voorbereiding van de hunt..zie jagershoed  Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....
 
 
 | 
		
			| 05 okt 2009 23:37 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Sigrid 
					964 C2   |   Re: de teloorgang van een prestigieus merk.Daar ga ik ook niet van uit!_________________________________________ Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....
 
 
 | 
		
			| 05 okt 2009 23:46 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| wiredgenius 
					
				   |   Re: de teloorgang van een prestigieus merk.Wil de mannen of bestuursvoorzitter(s) van NPC best wel wat media training geven, is wel noodzakelijk denk ik zo na het zien van het filmpje        Bestuurslid of voorzitter zijn is toch niet echt meer van deze tijd, net als dat "since 1890" niets meer zegt over de kwaliteit van iets   .  Ik blijf Porsche altijd een super merk vinden, zoals ik dit al voel sinds mijn jeugd (diep he)... Mijn zoon deelde me vandaag mee dat hij toch voor een Lamborghini gaat kiezen als hij groot is. Hij is vorige week verleid tijdens PSL2009 in Zandvoort, dus we zijn al 1 potentieel jeugdige rijder kwijt   . Ik zet nu alles op alles dat zoon 2 wel Porsche gaat rijden, al is het maar een Porsche Lupo  
 
 | 
		
			| 06 okt 2009 0:14 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| wiredgenius 
					
				   |   Re: de teloorgang van een prestigieus merk.Nu moet ik zeggen dat ze het wel heeeeeel goed weten te brengen dat dit pas echt een  heeeeel exclusieve dame is.... WOW!
 
 | 
		
			| 06 okt 2009 0:20 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Franz 
					ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant   |   Re: de teloorgang van een prestigieus merk._________________________________________Precies. Mijn broer rijdt ( lees: least) een ordinaire BMW 320d touring die een beetje aangekleed is. Catalogusprijs 63k voor een onopvallende grijze massa auto. Toen ik hem confronteerde met het feit dat hij voor dat geld ook een splinternieuwe Porsche kon rijden keek hij me wat verbaasd aan.  Oké, met kinderen misschien minder praktisch maar ze kunnen al fietsen.   Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
 
 
 | 
		
			| 06 okt 2009 0:26 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Jeroen914 
					foxtrot / oscar   |   Re: de teloorgang van een prestigieus merk._________________________________________als je de definitie van sportwagen al niet begrijpt wordt het wel heel erg triest  W W W . 9 G E A R . N L
 
 
 | 
		
			| 06 okt 2009 1:00 | 
					
					       | 
	
	
		|  | 
	
			| horn 
					PF #57   |   Re: de teloorgang van een prestigieus merk._________________________________________Dat is wel een dikke 320d hoor. de allerduurste (high executive automaat) kost 54K en is al redelijk compleet. dus als je daar nog 9K bijhangt is hij niet meer 'een beetje aangekleed'. Maar dat is alleen voor de statistici  Life is too short to drive boring cars
 
 
 | 
		
			| 06 okt 2009 7:10 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| RonP 
					
				   |   Re: de teloorgang van een prestigieus merk.Een beetje aangeklede 320D voor 63K euro, yeah right......_________________________________________Daar koop je een beetje aangeklede 520D voor, een redelijk aangeklede 520D zelfs.
 Ex 944 II, Ex 944 S2, Ex Boxster, next........
 
 
 | 
		
			| 06 okt 2009 8:03 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Rad911 
					997 SLoosdrecht   |   Re: de teloorgang van een prestigieus merk.Als je een 320d neemt met alle opties die ik ook op mijn wagen heb (gewoon leuk aangekleed) dan kom ik op ruim 60K._________________________________________Zo gek vind ik die 64K dus niet... Op duitse auto's moet je nu eenmaal goed betalen voor de accessoires.
 "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
 
 
 | 
		
			| 06 okt 2009 8:17 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| John 
					Cayenne   |   Re: de teloorgang van een prestigieus merk.Laat ik ook is reageren................ Henk (porschehenk hier) is maar een paar uur van te voren gebeld of ie een intervieuw wilde geven, Henk kan dan wel een rare kwast zijn      maar juist hij is een achtergrond man, en zal nooit ergens het woord nemen, is niet zijn taak en kan hij niet, iets wat ie al zeer veel heeft aangegeven. Maar iemand moest het doen op dat korte termijn, en ik vind dat ie dat goed heeft gedaan... Iedereen zit hier te zeuren dat Porsche zijn imago verkwanseld met een goedkope Porsche, Henk geeft dat op zijn manier weer en dan is het weer niet goed... Maar hij geeft denk ik wel een gemiddelde Porsche rijder weer...een 993 rijder in een spijkerbroek (met clubhemd) in een nieuwbouwhuis in De Meern... Wat willen we dan op de TV: - Een Panamera Turborijder ala een Jan des Bouvri met sigaartje - Een 997 Turbo rijder, met geblondeerd haar zonnenbankhoofd en zonnebril in het haar - Een Sjonnie in een houtje touwtje Porsche - Een Bal met een blazer en sigaar - Een voetbalvrouw in een Cayenne Nee dan zie ik liever een gozer in een 993. Tis ook nooit goed heh.... Oja dat stucwerk bij Henk....tja dat is het werk van onze Drknauf.....
 
 | 
		
			| 06 okt 2009 9:17 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| MS964 
					Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S   |   Re: de teloorgang van een prestigieus merk.
 
 | 
		
			| 06 okt 2009 9:20 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| horn 
					PF #57   |   Re: de teloorgang van een prestigieus merk._________________________________________Ik zie nog altijd liever een voetbalvrouw met een Cayenne...  Life is too short to drive boring cars
 
 
 | 
		
			| 06 okt 2009 9:21 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| ppp 356 
					Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België   |   Re: de teloorgang van een prestigieus merk._________________________________________Zal het deksel wel op mijn kop krijgen, maar mag mijn mening hier ook ventileren. Wat mij op zo'n moment stoort is het feit dat dit gezegd word door de man die zelf namaak Porsches bouwt, en eigenlijk op kleine schaal doet wat hij Porsche zelf verwijt. Goedkope wagens maken op de kap van een merk en logo met historie en waar de huidige en toekomstige modellen of sommige niets meer te maken hebben.Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
 
 Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
 
 
 | 
		
			| 06 okt 2009 10:40 | 
					
					       | 
	
	
		|  | 
	
			| John 
					Cayenne   |   Re: de teloorgang van een prestigieus merk.
 
 | 
		
			| 06 okt 2009 10:51 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Franz 
					ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant   |   Re: de teloorgang van een prestigieus merk._________________________________________Zal ik je eens wat vertellen, dat doet er in dit geval helemaal niet zoveel toe. Porsche wil maar één ding en dat is zoveel mogelijk winst maken en in dat geval kunnen ze wel eens van hun principes afstappen.Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
 
 
 | 
		
			| 06 okt 2009 11:09 | 
					
					     | 
	
	
		|  |