Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Porsche licht opvoeren veilig en Interessant?

Interessant.
10
42%
Veilig.
1
4%
Veilig & Interessant.
13
54%

Totaal aantal stemmen : 24

Re: Pk's beetje oprkikken..

07 okt 2009 12:59

Zijn al draadjes genoeg geschreven hier over het opkrikken van een Porsche motor. Porsche bouwt al zijn motoren als high performance motoren die heel aardig het maximaal aantal haalbare pk's uit het motorconcept halen. Een uitlaat kan een paar pk opleveren. Chiptuning doet niet zo gek veel. Je zorgt alleen dat het vermogen over het hele toerengebied veel gelijkmatiger wordt.
En zoals Marc al schrijft, de voordelen zijn beiden ook nog eens in een ander toerengebied.
Ben benieuwd wat het werkelijk op een rollenbank voor en na zou betekenen. Want om het zeker te weten moet je ook een goede meting van voor de operatie hebben. Kan best dat je Boxster al 210 pk had en er nu 220 pk heeft bv.

Persoonlijk ben ik er bij Porsche behoorlijk sceptisch over. Of je moet inderdaad heel drastisch te werk gaan maar dan kun je net zo goed een 3.2S kopen.

07 okt 2009 18:06

Ik ben tevreden over mijn pk's... is niet veel 205 maar een stoplichtsprinter ben ik toch niet en echt hardrijden kan toch niet in NL!
Maar BTW ik heb mijn auto niet gekocht voor ouwelullen rijstyl maar voor lekker doorrijden heb je genoeg naar mijn idee PK's/gewicht!

07 okt 2009 20:30

bij zo'n wat oudere motor kan het 'maximale eruit halen' ok betekenen dat je de motor maximaal belast en dus snel laat sllijten, met hogere kosten tot gevolg. Alles eruit halen klinkt goed, maar heeft ech ook een keerzijde.

08 okt 2009 14:09

Short shifting is ook nog iets anders dan alleen een kortere schakelweg van de pook.
Short shifting is ook alvast doorschakelen naar een hogere versnelling ondanks dat e nog niet het maximaal haalbare aantal toeren (en meestal dus hoogste vermogen) hebt bereikt. Dit wordt volgens mij gedaan omdat het beter uitkomt op een bepaald gedeelte van het circuit waar je op dat moment rijdt.
De coureurs hier op het forum kunnen dat beter uitleggen dan ik.

Groeten Michiel

en nu weer verder over peekaa's ;-)
Plaats een reactie