Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
12 okt 2009 21:00
Ik heb alleszins de aankoopbewijzen en kentekenbewijzen van de 73'er
En de 912 kan ik ook kopen met kentekenbewijs.
Dus dat zal wel kunnen.
Als ik alles overbouw kan ik natuurlijk ook wel alles nakijken en eventueel reinigen/vervangen wat niet ok is.
Wat zou het me kosten om deze 912 kas te laten lakken ? inclusief mijn deuren + voor en achterklep natuurlijk.
jongens toch wat een problemen
12 okt 2009 21:03
Maar nog een vraag, ik dacht ergens gelezen te hebben dat een 912 ook in een short wheel base heeft bestaan, kan ik dit nakijken via chassisnummer ofzo?
Niet dat het toch een swb is en dat dit niet past.
12 okt 2009 21:08
felix bahama 912 schreef:Nogmaals mijn idee, al is niet iedereen het ermee eens:
De 69 912 body pakken, nummers van de 911 erin en spuiten, opbouwen en klaar is de 911 uit 1973!!!
De snelste, goedkoopste en kwalitatief beste oplossing.
Je dupeert er ook nog eens helemaal niemand mee.
+1. Dit is technisch gezien misschien wel omkatten maar gezien het feit dat alletwee de auto's van jou zijn zie ik op dat vlak geen echte problemen.
12 okt 2009 21:23
ik zou eens heel hard gaan nadenken hoeveel geld je nog in dit projectje wil gaan steken...
12 okt 2009 21:26
wolf schreef:ik zou eens heel hard gaan nadenken hoeveel geld je nog in dit projectje wil gaan steken...
Ja dat is het juist, ik kan nu moeilijk zeggen ik stop ermee, wat heb ik dan?
De motor is pas volledig gereviseerd en de andere delen zijn allemaal goed. Ik heb er ook al aan gedacht alles te verkopen in delen en een andere te kopen die ok is. Maar dat is duur leergeld en je moet het ook kwijt raken en een andere vinden. Waarvan de motor misschien weer gaar is.
12 okt 2009 22:23
Tja. En een kapotte motor en een rotte carosserie, ombouw ook nog. En nu een 912 koetsje eromheen. Die investeringen zie je nooit meer terug, auto wordt heel moeilijk verkoopbaar.
Gokje, je hebt 10K betaald, 6K motorrevisie, nu koets +omzetten 6K?, totaal 22K
Waarde? 10-12K bij verkoop... Als je mazzel hebt...
Je kunt ook je verlies nemen...of nog eens met een advocaat bellen
12 okt 2009 22:32
Advocaat gaat niet, heb me al bevraagd en is zo gekocht, heb geen verhaal blijkbaar.
Wat kosten betreft zit ik te te twijfelen of koop ik de 912 of herstel ik de mijne.
Verliezen doe ik sowieso, de bedoeling is hem ook een hele tijd te houden en niet te gaan verkopen na 6 maanden.
12 okt 2009 22:45
Bien. Als het effe kan je eigen koets gebruiken en alle ombouw eruit. Originele 73er is mooi.
Wat voor motor heb je, S,E, of T?
12 okt 2009 23:05
Oigineel een s maar ligt een 2.7 in vandaar of het wel de moeite is om hem in de originele kas te behouden?
12 okt 2009 23:11
haeste schreef:Ik heb alleszins de aankoopbewijzen en kentekenbewijzen van de 73'er
En de 912 kan ik ook kopen met kentekenbewijs.
Dus dat zal wel kunnen.
Ik weet niet hoe dat in Belgie zit,maar als je zoiets officieel in NL wilt doen, dien je beide kentekenbewijzen (op voorhand) naar de RDW te sturen ... en na voltooing van de ombouw de auto ter keuring aan te bieden. Vervolgens krijg je dan 'n (nieuw) kenteken met 'bouwjaar onbekend'
12 okt 2009 23:16
Een collega van me heeft in zijn MG in een ex-MG garage ook een nummer laten inslaan, deze garage is hiervoor gemachtigd en er is ook een attest bij voor de keuring en inschrijving onder het nieuwe nummer (met aankoopbewijzen natuurlijk)
12 okt 2009 23:31
ik zou altijd originele kast proberen...
12 okt 2009 23:47
zet eens foto's op het forum van de slechte plekken..misschien dat iemand van hier je wel verder kan helpen
13 okt 2009 7:47
Koets is te redden, geen enkel probleem.
Maar punt is inderdaad, tot hoever wil de eigenaar gaan, en kan mij voorstellen dat je op bepaald moment echt gaat twijfelen.
13 okt 2009 9:19
Ik denk dat je het magische woord hebt geschreven: S. Dat is ook waarom ik vroeg wat voor model het is. S-jes gaan qua prijzen door het dak en tegenwoordig worden hele wrakken opgeknapt omdat het financieel loont.
Ik zou zeker eens gaan kijken wta nou exact de kosten zijn van restauratie van je eigen body. Goede s-en gaan tegenwoordig weg voor 50 a 60K. Als je ook op termijn nog een korrecte motor kan vinden, nog meer.
Bij een T of E moet je afwegen wat je doet. (912 body) Bij een S kan het nog steeds de moeite waard zijn.
Roestvrij krijg je ze nooit, maar je kunt er wel heel veel aan doen. Ga eens met een specialst praten en leg je situatie uit. Die zou je zeker moeten kunnen vertellen wat financieel het beste is.
14 okt 2009 22:05
Indien je een kas zoekt:
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=12&t=24970Goede kas met eigenlijk geen laswerk meer aan, misschien hier en daar een klein plekje bijwerken.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.