Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 19:28



Antwoord op onderwerp  [ 385 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Volgende
Porsche Boxster Spyder project! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Porsche Boxster Spyder project!
Hoi iedereen,

Na al een zeer lange tijd het forum te bezoeken zonder te posten vond ik het nu toch maar eens tijd geworden om te proberen op regelmatige basis te posten! Heb hier eerder al eens een 924 voorgesteld, maar die is ondertussen de deur uit en er is een nieuwe in de plaats gekomen!
De nieuwe telg is een Boxster 987 van het najaar van 2006 met hier en daar ( :wink: ) een beetje brandschade. De bedoeling is om hem weer op te bouwen in een tweetal jaren (lange tijd, maar de opbouwtijd wordt vooral bepaald door mijn budget, ben student en dan is het budget niet zo groot :D ). Hier zijn alvast enkele foto'tjes:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding


Ondertussen zijn ook de voorpanelen en de voorbumper geschuurd. De hoofdkleur wordt trouwens wit! De uiteindelijke bedoeling is om er een Cayman dak op te zetten omdat ik niet echt een fan ben van het cabrio rijden, ben meer een coupé man :D
Zoals jullie al zien zijn er nog wel enkele onderdeeltjes nodig, mochten jullie hiervoor leuke adresjes weten waar voor een mooie prijs onderdeeltjes kunnen gevonden worden dan hoor ik het graag!
Ben alvast benieuwd naar jullie reacties!


Laatst bijgewerkt door Bo Gevers op 24 jan 2010 17:33, in totaal 3 keer bewerkt.



16 okt 2009 23:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht Re: Porsche Boxster/Cayman project!
Wow! Knap dat je het kan en dat je zoveel geduld hebt! :shock: Maar het lijkt me wel verschrikkelijk veel tijd, moeite en geld: er wordt hier bv een boxster met een vraagprijs van 12k aangeboden.


16 okt 2009 23:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Porsche Boxster/Cayman project!
:res: bo, lijkt me heerlijk als je dat kan...... :wink: enne veel foto's posten van de opbouw.........


16 okt 2009 23:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Friesland
Bericht Re: Porsche Boxster/Cayman project!
Mooie project! Alleen vind ik het minder mooi om er een cayman dak op te zetten. Maar ieder zijn eigen smaak.
_________________________________________
Porsche. There is no substitute

Sideways is also forwards


16 okt 2009 23:18
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
F360M
Bericht Re: Porsche Boxster/Cayman project!
Jeetje, die is goed getoasted..brand in motorruimte onstaan?
Of een peukie vergeten uit te drukken? :lol:
Nog een lange weg te gaan zo te zien, maar :res: als je deze
kar weer netjes de weg op krijgt.


16 okt 2009 23:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht Re: Porsche Boxster/Cayman project!
Fantastisch,dat je dit aandurft! Is dat op de achtergrond een Fiat 500?
_________________________________________
Een vriendelijk woord kost niets!
www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA


16 okt 2009 23:23
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Porsche Boxster/Cayman project!
Hoi!

Bedankt iedereen! Ja er zal wel wat geduld aan te pas komen, maar dat is geen probleem, het dient vooral als ontspanning tussen het studeren door en om de vakanties op te vullen! Krijg natuurlijk heel veel hulp van mijn vader (het is ook voor een deel zijn project), hij kent er wel wat van, heeft vroeger nog gesleuteld in de pitsbox op de 24uren van Zolder aan een Ford Cosworth!

De brandschade is ontstaan in het interieur, motorblok zelf is nog dik in orde enkel de opbouw ervan was volledig foetsjiieeee!

Op de achtergrond staat inderdaad een Fiat 500, dat is volledig het ontspanningsproject van mijn papa, enorm veel carrossiewerk (elk paneel moest vervangen worden), gaat wel mooi worden!


16 okt 2009 23:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veghel
Bericht Re: Porsche Boxster/Cayman project!
:scratch: :res:
_________________________________________
944 Type I USA '83 Targa
Antraciet zwart metalic (RR)
Jumbo-exclusief.nl auto evenement.......................DARE TO BE DIFFERENT!........................


17 okt 2009 0:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht Re: Porsche Boxster/Cayman project!
Mooi project, ga ik zeker volgen. :thumleft:


17 okt 2009 8:32
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 3.2 Heusden - Zolder Belgie (Limburg)
Bericht Re: Porsche Boxster/Cayman project!
Heb nog een (onderkant) dashboard en zij-shirts van een 964 liggen !!! :mrgreen: :mrgreen:
_________________________________________
Damm Girl , You Look So Good It Hurts !!
Wie veel weet en niet vergeet WEET !!


17 okt 2009 9:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Friesland
Bericht Re: Porsche Boxster/Cayman project!
Volledig in orde..

http://img269.imageshack.us/i/1001298a.jpg

:shock:
_________________________________________
Porsche. There is no substitute

Sideways is also forwards


17 okt 2009 11:29
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
boxster 2.5 tip
lexmond
Bericht Re: Porsche Boxster/Cayman project!
:shock: das een flinke klus. al vaker zo'n project gedaan?
Je zou eigenlijk nog een donor auto nodig hebben voor alle onderdelen.
Ik heb nog wel een nieuwe dynamo liggen voor een 987, mocht je interesse hebben stuur je maar een pb.

:res: dat je hier aan durft te beginnen.


Laatst bijgewerkt door porscherob op 31 okt 2009 21:53, in totaal 1 keer bewerkt.



17 okt 2009 11:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht Re: Porsche Boxster/Cayman project!
Wat en uitdaging, zeg. Was je niet bang dat er door de brand vervorming van onderdelen aan de carosserie of motor plaatsvond? Ik neem aan dat de auto geheel gezandstraald is, de oranje kleur is waarschijnlijk een coating? Je spreekt over het feit dat de auto geheel wit moet worden, waarom heb je niet na het oranje de basis alvast wit gemaakt?

Ben het met een eerdere schrijver eens; ik zou er geen cayman van maken. Er gaat veel geld en moeite inzitten (2 jaar lijkt me erg krap, of je moet er heel veel uur per week in kunnen stoppen) en dan heb je uiteindelijk een verbrande Boxster, die opgebouwd is als Cayman. Lijkt me niet goed voor de dagwaarde.

Ik ben trouwens niet bekend met onderdelenleveranciers in België. Via de zoeksleutel kan je er genoeg in Nederland (en Engeland vinden). Ook in de bladen Porsche Scene Live en 911&Pw kan je genoeg vinden.

Heel veel succes!
_________________________________________
En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !


17 okt 2009 11:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Porsche Boxster/Cayman project!
Hoi iedereen,

Antwoord op enkele vraagjes:

Porscherob:
Heb zelf nog nooit zulk project gedaan, mijn vader heeft er al wat meer ervaring mee en we zijn beide niet vies om eens iets nieuws te proberen!
We zijn inderdaad op zoek naar een donor auto, maar zo makkelijk zijn die blijkbaar niet te vinden (of toch niet als je de juiste mensen niet kent in de branche)... Zijn ook vooral op zoek naar een defecte motor voor de opbouw.

Ver boven de 200:
Ja daar hadden we wel bang voor, maar we zijn voortgegaan op de expertise van de verkoper en die bleek correct te zijn: auto is volledig recht!
Over de kleur: het oranje is geen coating, het eerste plan was om de auto GT3 oranje te maken, maar die plannen zijn gewijzigd :D Op zich is het niet zo'n groot probleem, van al het gene dat nu al in de oranje lak zit, zie je uiteindelijk amper 10%! Lak op de bumpers komt pas wanneer de auto in zijn laatste fase zit!
Over het Cayman dak is ook nog geen zekerheid, maar ik vind het alvast veel mooier en het is niet onmiddellijk de bedoeling om de auto te verkopen, hij gaat waarschijnlijk nooit verkocht worden :D


17 okt 2009 17:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
944 s2 sold 911(964) sold 968 sold boxster
cuijk
Bericht Re: Porsche Boxster/Cayman project!
als je een donor auto zoekt zou ik eens gaan kijken bij van kessel

http://www.vankesselsportscars.com/

ik denk zelf dat je klusje meer gaat kosten dan een hele.
maar als het echt een ontspannings klus is dan maakt dat niet uit hobby mag geld kosten toch


gr john
_________________________________________
944 s2 sold
968 sold
911(964) sold
986
http://spaces.msn.com/john944s2


17 okt 2009 17:47
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Porsche Boxster/Cayman project!
Hier nog enkele sfeerbeeldjes:

Afbeelding

Afbeelding

Bumpers zijn voor de eerste maal geschuurd en we hebben ze een laagje spuitplamuur gegeven. Hierna worden ze glad geschuurd en kan de grondverf erop!
Voor een indruk te krijgen van het geheel al eventjes de lichten erin gezet! Komt wel goed die voorkant! Nu op zoek naar een 'motorkap'!!


17 okt 2009 18:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht Re: Porsche Boxster/Cayman project!
misschien voor onderdelen http://www.dsp-porscheparts.nl proberen.

hij heeft zelf veel ervaring met dit soort projecten.


robert
_________________________________________
remmen is angst


17 okt 2009 19:15
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht Re: Porsche Boxster/Cayman project!
hij heeft misschien wel wat onderdelen
Afbeelding
_________________________________________
remmen is angst


17 okt 2009 19:18
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
F360M
Bericht Re: Porsche Boxster/Cayman project!
porscheboy schreef:

ik denk zelf dat je klusje meer gaat kosten dan een hele.

gr john


Ik ben er ook bang voor, maarja laatste foto's zien er al een stuk beter uit dan die BBQ die het was.
:thumleft:


17 okt 2009 19:42
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Porsche Boxster/Cayman project!
Erg mooi project,gaat helemaal goed komen zo te zien.
Maar wat ik wel jammer vind is dat je de delen die oranje zijn en uit het zicht vallen oranje laat , bij zoveel werk om een auto opnieuw op te bouwen is het toch een kleine moeite om dit opnieuw te spuiten in de witte kleur en dan pas verder afbouwen .
Zou ik zeeeeker doen!!
voor een donor auto kun je kijken op schadeautos.nl (demontageautos) staan er regelmatig op
succes


17 okt 2009 20:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Omg. Amsterdam
Bericht Re: Porsche Boxster/Cayman project!
:res: wat een klus... is niet aan mij besteed.. ben ik te ongeduldig voor :mrgreen:

Maar er is een grote vooruitgang zo te zien aan de foto's :thumleft:
_________________________________________
Het leven gaat door..


18 okt 2009 10:38
Profiel
Bericht Re: Porsche Boxster/Cayman project!
:res: dit zijn de echte mannen, gaan niet voor een klein karwei opzij. :thumleft:
Ga zo verder. :idea:


18 okt 2009 11:05
Bericht Re: Porsche Boxster/Cayman project!
Ben ook met zoiets in de planning, alleen de mannen daar nog overtuigen dat ze te duur zijn. :wink:

Afbeelding


18 okt 2009 12:19
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Porsche Boxster/Cayman project!
Beetje Commandant zou Knauf zeggen :mrgreen: Hij staat er al een hele tijd dacht ik...
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


18 okt 2009 12:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht Re: Porsche Boxster/Cayman project!
De Auto van Bo komt van Van Zweeden, Middelburg. Die hebben nog een 996 4s staan met rolschade. Volgens mij zo krom als een hoepel. Vragen ze 24.500 euri's voor.

Voor de liefhebber een mooie uitdaging om een recht te krijgen :mrgreen: Maar goed, Bo, ik hoop dat je niet te veel betaald hebt voor je chassis
_________________________________________
En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !


18 okt 2009 13:00
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 385 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.