Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Blauwe rook

26 aug 2009 17:37

@Jaco, eerste beurt is na 2 jaar of 30000 km.
Zou eens moeten navragen welke olie er nu in de motor is. Jou stelling zou wel kunnen waar zijn.

27 aug 2009 9:22

Bully schreef:
jij bent snel overstag, rookt je nieuwe aanwinst soms ook?............

Haha ik hoop het vandaag of morgen te horen. Jan was op vakantie en de auto stond bij Porsche Amsterdam voor AKK.
Dus even bespreken. Heb bij het starten (met starthulp) geen blauwe rook gezien. En bij mijn oude 964 ook nog nooit.

En jouw Grune rookt die ook een blauwe pijp?

27 aug 2009 12:54

ik heb nooit een rokende porsche gehad....ik rook zelf wel in de porsche...... :wink:

27 aug 2009 13:39

bully schreef:....ik rook zelf wel in de porsche...... :wink:

Ach, zolang het er niet dun uitloopt... :mrgreen:

27 aug 2009 16:08

Bully wrote:
ik rook zelf wel in de porsche

In de Porsche maar niet met de Porsche. Wel dakje open he.
En ook blowen in de auto??? Met airco of zonder airco?

27 aug 2009 16:50

soepkip 964 schreef:Heb bij het starten (met starthulp) geen blauwe rook gezien.

zo hoort het ook...blauwe olierook heeft toch iets met slijtage te maken...iets olie verbruiken als ie nieuw is is iets anders....ja airco en nee blowing in de wind.... :wink:

28 aug 2009 15:26

@Bully maar hoe kan nu bij de topic starter sprake zijn van slijtage.

quote:
3 maanden en 12000 km

grusse

28 aug 2009 16:52

die vraag moet ie voorleggen bij porsche...en dat hoeft niet zijn dealer te zijn... 8)

26 okt 2009 13:55

jaguar schreef:@Jaco, eerste beurt is na 2 jaar of 30000 km.
Zou eens moeten navragen welke olie er nu in de motor is. Jou stelling zou wel kunnen waar zijn.

Inloopolie is echt heel erg tientallen jaren geleden Heer Jaco :lol:

26 okt 2009 14:15

Paul II schreef:inloopolie is echt heel erg tientallen jaren geleden Heer Jaco :lol:

Dat Jaco wéét dat er inloop olie bestaat.....Als Porsche het al gebruikt heeft zal dat bij de 356 geweest zijn. :D

Een dikke blauwe pluim uit de uilaat,de eerste seconden na een koude start, hoeft niet veel te betekenen hebben.

Verbruikt de motor een nauwelijks te meten hoeveelheid olie, dan is er niks aan de hand. Door de boxerconstructie, grote cilinderinhouden met bijbehorende grote zuigerspelingen bij koude motor en moderne dunne olieën is een blauwe pluim na het starten niet ongewoon bij een Porsche boxermotor.

Ik zou er niet wakker van liggen, elke ochtend met het buitenzetten van de Porsche's is de werkplaats bij ons een beetje blauw. :)

.

26 okt 2009 15:06

Oei oei, en de mijne rookt helemaal niet bij het starten!

Tijd voor een revisie dus? :mrgreen:

26 okt 2009 15:22

nee tijd om olie bij te vullen

robert

26 okt 2009 15:24

Elke maandagochtend als ik op mijn werkplaats aankom ben ik ook een beetje blauw... :mrgreen:

26 okt 2009 15:34

:drunken: Mogguh :mrgreen:

26 okt 2009 15:41

rob964.c4 schreef:nee tijd om olie bij te vullen

Heeft net een onderhoud gehad, dus dat zal t wel niet zijn. Tenzij ie 12 liter/1000km verbruikt.

26 okt 2009 15:53

En dat zou wat veel zijn :shock: Ik zou maar lekker doorrijden. Doe ik ook - zonder pluim. Bevalt best. 8)

26 okt 2009 16:05

ik heb ook geen olie pluim, maar die van mij staat ook nooit langer stil dan een dag,
misschien maar dunnere olie gebruiken dan hoor ik er ook weer bij. :mrgreen:

26 okt 2009 23:02

Renntech schreef:
Paul II schreef:inloopolie is echt heel erg tientallen jaren geleden Heer Jaco :lol:

Dat Jaco wéét dat er inloop olie bestaat.....Als Porsche het al gebruikt heeft zal dat bij de 356 geweest zijn. :D
.

Weledele heer van Engelen en Erwin... :mrgreen: , was ook al heeeeeel lang geleden dat me dat verteld werd bij de MB garage (geloof 2008 ofsow) :twisted: Maar goed, ben heel goed gelovig zeker als een autohandelaar/garagist me iets wijs probeert te maken :mrgreen: :wink:

26 okt 2009 23:03

En dat laatste siert jou dan weer :wink:

27 okt 2009 14:01

:mrgreen: :wink:

27 okt 2009 14:25

rob964.c4 schreef:ik heb ook geen olie pluim

Afbeelding

:mrgreen:

27 okt 2009 14:29

ik zie niks,

maar dat is zeker die inloop olie :wink: :cheers:

robert

28 okt 2009 13:26

die van mij kucht ook wel eens bij het wakker worden, maar da's ook gewoon witte rook van de condens. mijn vriendin zegt dat mijn P. ochtendscheetjes laat :mrgreen:

27 feb 2010 16:31

Mijn 993 T geeft dus ook na een koude start een behoorlijk dikke blauwe pluim, ik zag het net zelf voor het eerst toen mijn vrouw hem voor het eerst meenam ( :( ) Ik schrok een beetje, maar met deze post wordt ik wel weer gerust gesteld moet ik zeggen. Als het na een paar seconden weg is dan hoef ik me geen zorgen te maken, en komt het vooral door het ontwerp? Was me eigenlijk bij mijn vorige 993 niet zo opgevallen...

27 feb 2010 18:19

Beste Marino,
Bij een 993 TT KAN het ook nog iets met de Turbo te maken hebben. En dan bedoel ik niet direct dat je Turbo's versleten zijn. Misschien dat één van de techneuten precies uit kan leggen hoe het zit, maar er is mij iets bekend over bepaalde olie filters met een terugslagklep, de montage van die filters en een terugloop leiding.
Mocht het extreem zijn zou ik even e.e.a. laten checken.
Mijn Turbo rookte alleen bij starten voor proefrijden bij het vorige baasje. achteraf ws. vanwege weken stilstaan want ik heb er geen last van. Voor mij toen voor aankoop wel reden om extra aandacht aan te geven o.a. bij AKK en door me in te lezen.
Plaats een reactie