Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
25 sep 2009 21:11
Heb het mee gemaakt dat "ervaren" laguna rijder gewoon doorreed terwijl zijn bandenspanningscontrole systeem aangaf dat ie een lekke band had. resultaat: Band, velg remschijf en wielophanging aan flarden

Commentaar van de bestuurder: ja ik dacht nou dat lampje brandt wel vaker en dan was er ook niks aan de hand
Of: @#$%$# brandt dat lampje van de bandenspanning
ALWEER Diagnose van de werkplaatschef: nee meneer U heeft echt een lekke band
Sorry voor de topic vervuiling
27 sep 2009 20:02
Remlichtschakelaar kapot.
28 sep 2009 20:55
Had net alles in gang gezet hebben de lampjes spontaan besloten om sinds donderdag niet meer aan te gaan....heb toch wel weer ~ 500km extra op de teller gezet. In iedergeval afgesproken met de Dealert dat als ze terug komen ze de boel gaan doormeten en fixen.
29 sep 2009 9:38
...een zelf-fixende Porsche...wat een auto
29 sep 2009 10:33
ABS en Traction Control is een en dezelfde unit. Het is een regelunit in de buurt van je rembekrachtiger.
Zodra die kapot is, of stoort doen die functies het dus niet. (ik heb dit met mijn Volvo gehad vandaar)
Nu is Traction Control OFF natuurlijk altijd wel leuk, maar Je zult verstelt staan hoe moeilijk het is om zonder de remmen te blokkeren, toch de maximale remdruk te gebruiken. Ofterwijl: Neem geen enkel risico met je remmen. Als je een noodstop moet maken van 200 naar 0 bij een file bijvoorbeeld, lukt je dat gewoon niet zo snel als met ABS. Nat wegdek is helemaal erg natuurlijk. Reparatie van die dingen schijnt ook te kunnen maar daar zal een dealer niet snel over beginnen. Bij Volvo kosten die units 650,00 euro en een uurtje inbouwen.
29 sep 2009 10:50
Is ook gewoon te testen dus, die ABS.
Op een rustig stuk weg eens proberen om de wielen te laten blokkeren: trilt het dan in het pedaal? ABS ok.
Piepen de banden: geen ABS.
Is zeker te rijden zonder, zeker als je het weet. Een gewaarschuwd mens
En al gaan de lampjes nu niet meer aan. Het geheugen met eventuele foutcodes is altijd uit te lezen, zelfs nadat de accu is losgeweest bij deze componenten (vanwege de veiligheid).
Of men er iets mee kan, met die meldingen, dat is een hele andere vraag
29 sep 2009 11:22
Helemaal waar, maar toch zou ik er geen risico mee nemen. Als die dingen eenmaal kapot zijn, kan de storing mischien even weg gaan maar het komt zo weer terug denk ik. Vol moeten remmen, op snelheid, in een flauwe, natte bocht !!! Flinke jonge als je dat met een 996 zonder ABS op de weg kan houden. Kleine kans dat dan net je ABS het laat afweten, maar toch ? Is ook a-relaxed rijden als je nooit weet waneer ie het doet of niet.
29 sep 2009 11:35
Zoals ik al zei op de vorige pagina...
PaulusdB schreef:Gewoon even op een grote lege (liefst beregende of bedauwde) parkeerplaats vol
in de remmen bij 50 km/h. Dan weet je wat er eventueel mis gaat.
Waarschijnlijk inderdaad niets.
29 sep 2009 16:19
ach, doe het al jaren zonder abs...
29 sep 2009 16:23
..en dat wil zeggen dat...?
29 sep 2009 16:48
wolf schreef:ach, doe het al jaren zonder abs...
Maar ja, ook zonder water.....je bent zoooooooo 1960
29 sep 2009 17:21
ben niet bang voor flauwe natte bochten. zie het meer als een uitdaging.
05 nov 2009 15:41
Even een update:
Nadat de lampjes de afgelopen weken niet of zeer sporadisch gebrand hebben is vorige week het kerstboomeffect toch weer in alle hevigheid teruggekeerd. Heb m'n Porsche daarop afgelopen zaterdag naar de dealer gebracht en daar staat ie nu helaas, wegen ziekte op de werkplaats, nog steeds

Dan pas realiseer je dat een golfje rijden best wel sucks
05 nov 2009 17:26
deze suggestie wordt enkele posts eerder reeds gedaan.
toch bedankt voor de moeite, herr H
05 nov 2009 17:31
Helaas ben ik niet zo technisch dat ik hetzelf kan oplossen en ben dus afhankelijk van de dealer. Toch bedankt voor de adviezen
09 nov 2009 12:38
En als afsluiting van dit issue de oozaak: een defecte wielsnelheidssensor.
09 nov 2009 12:47
kost dat?
09 nov 2009 13:08
Valt onder de garantie dus ik heb geen idee