Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Gesloten onderwerp

Re: Klokkies - Deel 3 alweer

29 okt 2009 9:55

Van de week nog even gekeken wat die Graham (zie een paar posts hierboven) nou moest kosten. Het bleek geen 2ehands maar gewoon gloednieuw, dus hij kostte de volle mep (hoewel er nog wel wat korting van afkon, neeeuh, laat maar).

29 okt 2009 11:32

Ik ben normaal niet zo'n Rolex fan, maar deze zou ik wel willen hebben:

1968 Rolex Cosmograph Daytona - ex Vic Elford

Afbeelding

Staat vermeld op http://www.hodinkee.com

(...)This Cosmograph Daytona was given to Vic Elford for winning the 1968 24 Hours at Daytona in probably the coolest car ever made, the Porsche 907. So just like the 2003 Daytona we found, this watch has extraordinary provenance. In fact, the watch is still owned by Vic Elford to this day. It was serviced in 2005 and has been worn only on special occasions since.

This storied Rolex (which represents Porsche's first win at 24 hour race EVER) is on sale via eBay for a shade under $55,000. It is accompanied by a photograph of Bill France Senior presenting Vic Elford with the watch. It is important to note that this watch was worn by Elford during every single race following his win at Daytona, so this is one timepiece that has seen a lot of action.

Kewl! :P

29 okt 2009 11:34

Vind deze wel hip, mooi modern ontewerp, en toch in de rado stijl

Afbeelding

http://www.luxuryissues.com/2009/10/r5-5-by-jasper-morrison-rado.html

29 okt 2009 11:53

……and has been worn only rarely on special occasions since then.

Hij ziet er wel wat slechter uit dan 'only rarely worn'...

Afbeelding

De historie is cool, 55K voor een gekraste Daytona is ook niet weinig wat mij betreft.

29 okt 2009 12:56

patina, emotie, horn. hollander :!: :mrgreen:

29 okt 2009 13:40

You say tomato, I say tomahto... :lol:

29 okt 2009 21:09

Nieuw glas en bezel en weer als nieuw. En voor een daytona (imho is dit een van de minder aantrekkelijke typen) is dit niet eens een heel gek bedrag. Daytona's: I love them!

Afbeelding

29 okt 2009 21:17

Traveller69 schreef:Ik zag deze Graham vandaag liggen bij een juwelier. Helaas gesloten, ben wel benieuwd wat ie nou moet kosten.
Afbeelding

Check! Erg gave klok...

viewtopic.php?f=17&t=2858&p=521222#p521222

29 okt 2009 22:32

horn schreef:
……and has been worn only rarely on special occasions since then.

Hij ziet er wel wat slechter uit dan 'only rarely worn'...

Afbeelding

De historie is cool, 55K voor een gekraste Daytona is ook niet weinig wat mij betreft.

Er staat dat hij sinds de service-beurt in 2005 alleen tijdens speciale gelegenheden gedragen is. Maar tussen 1968 en 2005, bijna 40 jaar iedere dag dus. Wel een lekker functioneel ding, alleen jammer van daytona vind ik dat er geen datumaanduiding op zit. Dan heb ik liever een nieuwe, die krassen maak ik er zelf wel op.

29 okt 2009 22:46

Vind het toch wel een mooi horloge, de Graham !
Wel leuk, dit merk vormt samen met Arnold & Son "the British Masters".

Er zijn niet veel POS 'en in NL , en de verkopen vallen dan ook erg tegen.

30 okt 2009 8:35

Over de Graham:
Rad911 schreef:Check! Erg gave klok...

viewtopic.php?f=17&t=2858&p=521222#p521222

Ja, ik herinnerde me nog dat jij hem ook al eens had aangeprezen, maar ruim 6k vind ik toch wel serieus veel geld.

Ik dacht dat Graham een Zwitsers merk was trouwens, of is het Swiss Made, maar wel een Brits merk ??

30 okt 2009 8:40

RonP schreef:Er zijn niet veel POS 'en in NL , en de verkopen vallen dan ook erg tegen.

Als ik zo naar het horloge icm de prijs kijk, weet ik niet of de beschikbaarheid de grootste oorzaak van tegenvallende verkopen is... :^:

30 okt 2009 8:44

Brits merk, maar Swiss made.

Net als b.v. :
Panerai, Italiaans merk, maar Swiss made.
Cartier, Frans merk, maar Swiss made.
Etc.

30 okt 2009 8:53

Ik vind het ook veel geld. Zal nog even duren voordat ik dat aan een klokje te besteden heb. Voor dat geld weet ik ook wel mooiere klkjes te vinden. Deze zit meer aan de over-the-top en daarom leuk om te dragen kant.

30 okt 2009 9:04

Graham is van oorsprong UK (George Graham) maar inmiddels is het een Zwitsers/Engels merk, zie http://www.graham-london.com/history.en.html. The British Masters is opgericht door een Zwitser.

@Horn - haha, maar wat jij altijd zegt - wie betaalt, bepaalt

30 okt 2009 9:15

absoluut.

maar wat Radboud ook zegt - in de prijsrange van een Swatch een leuk hebbeding. In de prijsrange van een Portugieser wat mij betreft niet meer..

30 okt 2009 9:34

Heb de Graham even in m'n handen gehad en om de pols, maar is wel heel mooi fijntjes afgewerkt. Is goed te zien dat duidelijk geen Swatch is.

Voor dat geld heb ik trouwens zelf ook liever een Portugieser (of een Van der Gang).

06 nov 2009 0:36

Jummie 8)

Afbeelding

Only 1,000 pieces of the Cosmonaute will be made to commemorate Breitling’s 125th anniversary.
All 1,000 commemorative pieces will be equipped with an original version of the 24-hour dial and fitted exclusively with the rigid perforated Air Racer bracelet.

06 nov 2009 1:10

Breitling is voor patjepeëers, een mooi horloge voor berijders van een Bentley Continental GT bijvoorbeeld :|

06 nov 2009 1:36

ach, een vintage navitimer 8)

06 nov 2009 7:27

Vind je die 70er jaren hippie armband nou echt mooi? Klok wel, armband ongelofelijk over the top. Zou er niet mee gezien willen worden. Vintage navitimer daarentegen :lol:

06 nov 2009 8:49

Klok is druk maar wel mooi. Die armband daarentegen... laat ik diplomatiek zijn en zeggen dat het mijn smaak niet is :mrgreen:

06 nov 2009 9:39

Er is blijkbaar toch een markt voor...
Ik vond Breitling vroeger een mooi merk, ben zelf ooit begonnen met een Chronomat toen ik 20 was, de Chronomat en (Old)Navitimer waren toen gewilde klokken, maar de laatste tien jaar :roll: .
Maar de Super Ocean Heritage 46 vind ik wel weer mooi... :thumleft:

06 nov 2009 9:46

Breitling ....das war einmal ....

Al jaren een identity crises

Afbeelding

06 nov 2009 10:53

+ :cheers:
Gesloten onderwerp