Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Re: Motor sc 3l 1980 nog altijd problemen!

15 sep 2009 20:00

Hoi Jean-Marc ,
Had je gisteren avond deze mail gestuurd maar hij blijft hangen op "Postvak uit"


Foto's kun je toch op mijn album zien ,
Van wie heb je dan gehoord dat ie (zo) mooi is ????
Led verlichting is nog niet volledig af ,
Vandaag weerstandjes voor de pinkers aangekregen ,
ga ze morgen monteren .
Is maar een fantasieke van mij (en teveel geld) ,gaat ge aan buitenkant
sowieso niks van merken hoor , (blijf zo wel van de straat )
reactietijd zou sneller zijn , who cares !!
Apropoz , hoe ver staat ge met uw blower ? (911teile)
gr Diablo alias Ennio


of had je deze mail al ontvangen ?
gr Diablo

Re: warm lopen van SC motor

29 sep 2009 9:08

en Jean-Marc, is het ondertussen opgelost ?

Re: warm lopen van SC motor

29 sep 2009 20:05

en Jean-Marc, is het ondertussen opgelost ?


Nope Koen volgende week gaat de motor eruit en ga ik alles chekken!

Groeten JM

Re: Motor sc 3l 1980 nog altijd problemen!

01 okt 2009 19:18

Hallo iedereen,

Heb een nieuw vraagje voor jullie ivm warmlopen motor.
Hier komt het: De vorige eigenaar was technisch niet onderlegd en heeft de motor werkelijk volgegoten met olie(heb er zo'n 16 liter uitgehaald) en die zo 5 jaar lang in zijn garage laten staan tewijl hij beetje bij beetje de p aan het restaureren was.
Zou het eventueel mogelijk kunnen zijn dat mijn oliecoolers vol met aangekoekte troep zitten en zo hun werk niet naar behoren kunnen uitvoeren! Ze worden alle 2 heet maar dat zegt volgens mij niets over het rendement.

Alvast bedankt voor de reacties en de groeten Jean-Marc

Re: Motor sc 3l 1980 nog altijd problemen!

03 okt 2009 14:33

ik denk dat ik voor u maar 1 goede raad heb....

zoek in u buurt een betrouwbare/betaalbare porsche mecanieker die hem voor u volledig na kijkt
en geloof me... anders ga je voor veel meer geld stuk rijden :pale: of je word het zo beu da je hem gaat weg doen :bang:

in belgisch limburg ken ik wel enkele maar let op, er zijn er ook die serieus door durven tellen :mrgreen:

dus ff ervaringen vragen

succes ermee :cheers:

Re: Motor sc 3l 1980 nog altijd problemen!

06 okt 2009 21:21

Hallo iedereen,

Heb een nieuw vraagje voor jullie ivm warmlopen motor.
Hier komt het: De vorige eigenaar was technisch niet onderlegd en heeft de motor werkelijk volgegoten met olie(heb er zo'n 16 liter uitgehaald) en die zo 5 jaar lang in zijn garage laten staan tewijl hij beetje bij beetje de p aan het restaureren was.
Zou het eventueel mogelijk kunnen zijn dat mijn oliecoolers vol met aangekoekte troep zitten en zo hun werk niet naar behoren kunnen uitvoeren! Ze worden alle 2 heet maar dat zegt volgens mij niets over het rendement.

Alvast bedankt voor de reacties en de groeten Jean-Marc


Dacht niet dat dit een domme vraag was beste Horn :mrgreen:

Re: Motor sc 3l 1980 nog altijd problemen!

06 okt 2009 21:29

Nee. Déze niet. Die andere daarentegen... :lol:

Re: Motor sc 3l 1980 nog altijd problemen!

06 okt 2009 21:34

Grapjas, je moet ff begrijpen ben aan het leren en doe mijn best!
Ps; moeilijk als je 43 bent en geen kl*ten van PC en internet kent ik kan weer wat anders wat jij nie kan.

Greetz JM

Re: Motor sc 3l 1980 nog altijd problemen!

06 okt 2009 21:35

JMS schreef:Grapjas, ik kan weer wat anders wat jij nie kan.

Greetz JM

garages bouwen :mrgreen:

Re: Motor sc 3l 1980 nog altijd problemen!

18 okt 2009 18:07

Diablo schreef:Hoi Mayo,
Je bedoeld op de thermostaat (o-ring) ?
ok maar zijn er daar nog (bovenkant motor) joints of o-ringen
die ik dan ev. mee vervang ,
ik denk dat ik het beste alles vervang en bij de hand heb ,
want ik weet dat olielek van daar komt maar niet exact waar die lekt!
Daarom had ik graag een foto bezien en bestelde ik alle joints en o-ringen ,snap je ?
gr Diablo


controleer of het oliedrukcontact niet lekt, is meestal de oorzaak van olielek boven de motor.

Re: Motor sc 3l 1980 nog altijd problemen!

19 okt 2009 13:36

Hoi,
oliedrukcontact ???
Staat die niet helemaal vooraan ?
of heeft die nog eentje achteraan misschien?
Vooraan staat , meen ik, oliedrukcontact en die van het minimumdruk , of vergis ik mij?
Met vooraan bedoel ik uiteraard , als je motorkap open doet ,het kortste bij de bumper !!
gr Diablo

Re: Motor sc 3l 1980 nog altijd problemen!

21 okt 2009 20:30

Ik heb vanavond de motor eruit gehaald :thumleft: en nu gaan we verder met het misterie van het warmlopen, hou jullie op de hoogte! JM
Afbeelding

Re: Motor sc 3l 1980 nog altijd problemen!

21 okt 2009 22:14

:popcorn:

Re: Motor sc 3l 1980 nog altijd problemen!

21 okt 2009 22:30

:popcorn: :scratch: :scratch:

Re: Motor sc 3l 1980 nog altijd problemen!

21 okt 2009 22:35

:popcorn: :scratch: :scratch: :scratch: :scratch:

Re: Motor sc 3l 1980 nog altijd problemen!

21 okt 2009 22:37

:popcorn: :scratch: :scratch: :scratch: :scratch: :pale:

Re: Motor sc 3l 1980 nog altijd problemen!

22 okt 2009 19:13

Diablo schreef:Hoi,
oliedrukcontact ???
Staat die niet helemaal vooraan ?
of heeft die nog eentje achteraan misschien?
Vooraan staat , meen ik, oliedrukcontact en die van het minimumdruk , of vergis ik mij?
Met vooraan bedoel ik uiteraard , als je motorkap open doet ,het kortste bij de bumper !!
gr Diablo


Onder het injectiesysteem of onder de inlaatcollector naast de oliethermostaat op de motor.
"Beunhaas" specialisten durven wel eens te zeggen dat wanneer de motor achteraan lekt dat die open moet... :evil:

Re: Motor sc 3l 1980 nog altijd problemen!

24 okt 2009 16:47

Nu dat de motor eruit is profiteer ik er van om alles even na te kijken.
1: demonteren en schoonmaken versnellingsbak.
Afbeelding
Afbeelding

Controle koppeling, conclusie: tot op de draad versleten dwz heel de drukgroep!
Afbeelding
Afbeelding

And last but not least oliekering krukas lekt.
Afbeelding

Maar voor de rest was alles positief deze zaterdag :bang:
Groeten en een fijn weekend met extra uurtje :thumleft: Jean-Marc

Re: Motor sc 3l 1980 nog altijd problemen!

24 okt 2009 16:53

lekker hoor als je handig bent :thumleft:

Re: Motor sc 3l 1980 nog altijd problemen!

24 okt 2009 17:42

tip :thumleft:
laat je boite ook reviseren nu ze er uit is
anders nieuwe koppeling en motor in orde en kan je volgend jaar nog eens alles er uit gooien voor de boite
heb ik aan de hand :bang:

Re: Motor sc 3l 1980 nog altijd problemen!

24 okt 2009 18:05

Ja , en nog een tip !!
nu ge toch de motor eruit hebt
zou ik ook de voorste a-arms vervangen en
miss. ook een nieuwe benzinebak !! :mrgreen: :mrgreen:
gr Diablo

























sorry , kon het niet laten !! :bang: :bang: :bang:

Re: Motor sc 3l 1980 nog altijd problemen!

07 nov 2009 15:12

Zo de motor is ontdaan van alle randapparatuur en gaan nu verder zoeken, toen we de bobine er af haalde viel een van de stroomdraden er zo uit kan ook te maken hebben met warmlopen ,doordat de stroom niet goed word doorgegeven en bij het losmaken van het injectiegedeelte boven op de motor vielen twee van zes inlaatspruitstukken zo uit de rubbers, dus grote kans op valse lucht trekken, ook niet goed :!:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Da was mijn verhaaltje voor vandaag tot de volgende fijn week-end Jean-Marc

Re: Motor sc 3l 1980 nog altijd problemen!

07 nov 2009 15:13

je kan er in ieder geval lekker bij nu en alles mooi nalopen :res:

Re: Motor sc 3l 1980 nog altijd problemen!

07 nov 2009 18:07

wos JMS :res: als je een handje nodig hebt, beam me up :salut:

Re: Motor sc 3l 1980 nog altijd problemen!

26 nov 2009 20:06

Voordat ik verder ga met dit draadje even een woordje uitleg: Ben vanplan al het werk dat ik doe aan de Porsche hier op het forum te laten zien, zodat de (hobby/amateur) sleutelaar, net zoals ik er ook een ben er mischien iets van kan leren, en ik natuurlijk ook van de antwoorden en of vragen van jullie :!: Ik zal ook bij elk onderdeel dat ik vervang de prijs vermelden die ik er voor betaald heb incl. btw excl. werk, dit is juist informatief, en ga nu niet direct in de garage vertellen dat je te veel betaald hebt voor iets, zo is het niet bedoeld, die jongens moeten ook verdienen op hun geplaatste materialen :!: (zijn ze zelfs verplicht) Appelen met appelen, en peren met peren vergelijken.
Alle onderdelen zijn orgineel van Porsche, Bosch of Beru, van de oliecooler en pakkingen weet ik het niet en denk dat het imitatie is.

Veel plezier ermee en de groeten JM
Plaats een reactie