15 feb 2005 23:38
SPEEDY944 schreef:Nee, hoor! Bij een echte sportwagen telt de 0-100 eigenlijk niet. Het gaat om het complete plaatje en daar maakt de 0-100 natuurlijk wel een onderdeel van uit, maar is -dus- slechts een onderdeel. Ook de tijd die hij erover doet in de tussensprints, de wegligging, het bochtengedrag etcetera speelt bij de beoordeling van een echte sportwagen een rol...
Tja, Spike... Hoe voelt het nou om een auto te rijden die bij 0-100 het snot voor ogen wordt gereden door de eerste de beste gekietelde GTI?
15 feb 2005 23:51
15 feb 2005 23:57
paulb schreef:van die 0-100 sprintjes zijn best leuk maar als je dan (vroeger gehad) in een renaultje 5 turbo met 120 pk op de voorwielen zonder grip op een natte weg wilt optrekken bij een stoplicht... daar is m'n moeder op d'r kreidler nog eerder weg![]()
Of vol optrekkend net effe mis-schakelen (geen tip) is ook niet goed voor de sprintjes. Ik sluit me aan bij Michael, wil de lat zelfs wat hoger leggen, zeg 200 ?, ik was vorige zomer nog even op de autobahn, echt heerlijk om te ervaren met wat voor gemak je na de 200 km/u nog versnelt, veeeel leuker dan dat 0 tot 100 gedoe, dat vind ik juist op de motor veel leuker, beetje achter je stuur aanfladderen tot de 150 ofzo
![]()
Power is nothing without control
16 feb 2005 0:15
16 feb 2005 1:10
ome piet schreef:Beltar schreef:sorry jongens, tegen dat een tip nagedacht heeft of ie nu gaat op of neer schakelen ben je met een manu p al om de hoek...
Niet gehoord van de manuele functie
16 feb 2005 12:23