11 nov 2009 22:44
11 nov 2009 22:45
mick1512 schreef:Hey Peppi en Kokkie
11 nov 2009 22:46
En om dan gelijk ook maar even de maximumsnelheid af te schaffen, is een leuke bijkomstigheidDevils son schreef:Ik pleit dus impliciet voor het afschaffen van die flitsers en dezen te vervangen door agenten die je gewoon staande houden en je wijzen op je gedrag. Dat heeft tenminste zin. Ook beperkt, maar toch... het helpt veel beter dan die aflaat via het CJIB.
11 nov 2009 22:47
11 nov 2009 22:48
11 nov 2009 22:50
11 nov 2009 22:54
paSCal schreef:En om dan gelijk ook maar even de maximumsnelheid af te schaffen, is een leuke bijkomstigheid![]()
de regeltjes zijn er toch om je aan te houden?
Hoe zit dat bijvoorbeeld met je buurman die de stereo enorm hard heeft staan midden in de nacht?
Daar overlijden ook geen mensen van (uitzonderingen daargelaten).
Mijn probleem is namelijk met de "ja-maar" cultuur die in NL begint te heersen.
Let wel, ik zeg niet dat je niet moet KUNNEN protesteren/procederen hoor. Maar ik vind het een beetje (lees: heel erg) sneu als je bewust te hard rijdt (lees: boven 120km/u) en dan gaat zeuren over dat de meting misschien wel of niet klopt. Gegokt, verloren, dat idee...
11 nov 2009 22:55
Devils son schreef:
Zijn wethouders ambtenaren?
11 nov 2009 22:56
Devils son schreef:roenkie schreef:Je had een slechte advocaat zker![]()
Nee, een idioot als cliënt.
ver boven de 200 schreef:Een collega van mij is recent vermanend toegesproken door de rechter; die vond namelijk dat hij onterecht bezwaar had aangetekend en de zaak had voor laten komen. Hierdoor werd de werkdruk op de rechtbank onnnodig verhoogd.
Laatst twijfelde ik zelf ook of een boete terecht was.
11 nov 2009 22:58
Dan had je die opmerking niet geplaatst ten aanzien van het gebruiken van rechtsmiddelen
Toch stel je impliciet "het is verboden en dus altijd terecht dat je een boete krijgt".
11 nov 2009 22:58
Jort schreef:Ja.
11 nov 2009 22:59
11 nov 2009 22:59
roenkie schreef:
Dat durf ik toch niet te zeggen van m'n klanten
11 nov 2009 23:01
Sigrid schreef:
....jouw interpretatie.
Ik betaal de boete als ik die fout maak.....daarmee is niet gezegd wat hier boven staat.
11 nov 2009 23:02
roenkie schreef:Straks krijgt DS nog een reply-limiet zoals Knauf een foto-limiet heeft
11 nov 2009 23:03
roenkie schreef:@ Esgigt: Whaha.. op welk deel +1 je eigenlijk.... Straks krijgt DS nog een reply-limiet zoals Knauf een foto-limiet heeft
Devils son schreef:paSCal schreef:En om dan gelijk ook maar even de maximumsnelheid af te schaffen, is een leuke bijkomstigheid![]()
Ik ben voor!
de regeltjes zijn er toch om je aan te houden?
Prima uitgangspunt. Dat neemt niet weg dat je bij handhaven niet meteen naar de beboeting hoeft te grijpen.Hoe zit dat bijvoorbeeld met je buurman die de stereo enorm hard heeft staan midden in de nacht?
Die krijgt echt niet meteen een boete en al helemaal niet bij een overschrijding met 1 dB.
Daar overlijden ook geen mensen van (uitzonderingen daargelaten).
Van 4 km/u te hard rijden in normale omstandigheden ook niet.Mijn probleem is namelijk met de "ja-maar" cultuur die in NL begint te heersen.
M.i. staat die hier een beetje los van. Het gaat mij er om dat het misbruikt wordt. En voor de goede orde, dat is ook tegen de regels!Let wel, ik zeg niet dat je niet moet KUNNEN protesteren/procederen hoor. Maar ik vind het een beetje (lees: heel erg) sneu als je bewust te hard rijdt (lees: boven 120km/u) en dan gaat zeuren over dat de meting misschien wel of niet klopt. Gegokt, verloren, dat idee...
Vind jij dan ook dat een overvaller die gepakt is zichzelf niet meer mag verdedigen? Of een moordenaar? Of mag je jezelf niet verdedigen als de straf alleen maar een beetje geld is en wel als je een zware straf kan krijgen...
M.i. geldt de regel in NL dat je jezelf te allen tijde mag verdedigen als de overheid jou wil straffen. Ook al ben je schuldig. Zelfs een moordenaar heeft het recht om te pogen er mee weg te komen. Waarom dan niet degene die iets te hard heeft gereden?
11 nov 2009 23:07
11 nov 2009 23:07
Devils son schreef:Nee.
11 nov 2009 23:08
11 nov 2009 23:10
11 nov 2009 23:12
11 nov 2009 23:13
11 nov 2009 23:16
Sigrid schreef:en me er aan stoor dat iemand dat doet
En die kennis van het wetboek, sorry, maar waarom zou de één daar veel meer kennis over hebben dan een ander.
En dat iedere overtreder zich mag verdedigen is in mijn ogen iets anders dan dat iedere overtreder zich moet verdedigen en dit recht neemt.
verdedigen mag altijd.