Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Re: 911 olie levelmeter

09 nov 2009 19:12

Ik denk dat na al die jaren de contacten wat meer last van vocht hebben. Ik heb altijd een behoorlijk stabiele meter, maar als het heel slecht weer is wil 'ie wel eens vreemde waarden aangeven. Na een tijdje stopt dit weer en doet het metertje weer normaal zijn werk. Heeft bij mij niets met temp te maken, maar volgens mij wel met vocht...

12 nov 2009 12:36

ik heb bij de 964 ook dat als ik het gas los laat dat de meter naar de 1 gaat, en dan het waarschuwingslampje gaat branden. Er moet nog een kwart/halve liter olie bij(dat doe ik straks) en dan is het hopelijk verholpen. RV vertelde dat het waarschijnlijk een kapotte oliedrukmeter is, maar ik hoop van niet :)

12 nov 2009 13:18

super s is blend is halfsyntheet
m 1 is volsyntheet

naar mijn beste weten...

12 nov 2009 13:19

ralf, beter een stukke meter dan een lekkend dan wel zuipend blok, jatochniedan?

12 nov 2009 14:15

ralf996 schreef:ik heb bij de 964 ook dat als ik het gas los laat dat de meter naar de 1 gaat, en dan het waarschuwingslampje gaat branden. Er moet nog een kwart/halve liter olie bij(dat doe ik straks) en dan is het hopelijk verholpen. RV vertelde dat het waarschijnlijk een kapotte oliedrukmeter is, maar ik hoop van niet :)

Relatie tussen druk en hoeveelheid is er niet wanneer de hoeveelheid niet (extreem) onder minimum staat. Het bijvullen zal dus geen verschil maken voor het lampje.

De diagnose van RV is wel aannemelijk.

12 nov 2009 14:50

ja ik bedoelde meer dat ik die 120 euro liever bespaard had, maar als die relatie er niet is. tijdens het rijden staa hij mooi op druk, dus die diagnose zal idd correct zijn. laat ik dan mooi samenvallen met onderhoud en kleppen stellen

14 nov 2009 16:16

Stekkertje aan oliedruksensor een keer schoonmaken doet ook vaak wonderen :idea:
Plaats een reactie