| Auteur | Bericht | 
        
			| jack bauer 
					944 s2 cabrio ----Porsche 964 car 2 cabrio---Porsche 964 C4 RUF(Amazone)---Boxster 2.7------Porsche 993---Porsche 996 C2 cabrio---Porsche 964 C2 Ruf(grijs)---Porsche 996 Turbo---
Porsche 997 S2Antwerpen   |   Verschil gt3/gt3rsIn de nabije toekomst ben ik van plan om een gt3 aan te schaffen._________________________________________Het zal waarschijnlijk eentje uit de eerste serie worden,dus een 996 MK1 van '99-2000.
 Is er van dit model ook een RS-versie beschikbaar en kan er iemand mij de exacte verschillen aantonen tussen een gewone GT3 en GT3RS?
 No speed,no fun........
 
 no fun,no life.......
 
 you only live once,
 make it a good one!!!!
 
 
 | 
		
			| 21 nov 2009 11:45 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| MichM3 
					964 CupBrussels, Belgium   |   Re: Verschil gt3/gt3rs_________________________________________jack, van de eerste serie is hoegenaamd geen RS versie gebouwd...die is gebaseerd op de MkII. Wat is je intentie van je GT3? Ga je'm gebruiken on track of vind je het gewoon een heel mooie wagen en is dat de reden van aanschaf?  In het eerste geval zou ik zeggen => MKI, MKII of RS => het is het mannetje achter het roer die bepaalt wat en hoe... dus een goedkope geprepareerde MkI lijkt me de beste keus. Geval 2 is subjectief... velen vinden de MKII een pak mooier (in tegenstelling tot mezelf). Op technisch gebied kan je er wel op aan dat de MKII een aantal verbeteringen heeft (boite, remmen,...) maar wel iets "braver" rijdt dan de puntige MkI ...altijd welkom om er es bij een kop koffie over te praten trouwens   Respekt für die Eltern
 
 
 | 
		
			| 21 nov 2009 12:01 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| erwin996 
					M140i   |   Re: Verschil gt3/gt3rs_________________________________________En toch koos je zelf voor de MkII?In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
 
 
 | 
		
			| 21 nov 2009 12:34 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| MichM3 
					964 CupBrussels, Belgium   |   Re: Verschil gt3/gt3rs_________________________________________...MKII?...tja de RS is op de MkII gebaseerd maar is toch een aparte auto hoor. Voor mij was de keuze of MKI CS of RS... MKII spreekt me ni zo aan. De manier waarop je de wieltreinen kan afstellen is nog geavanceerder dan bij de MKII...je hebt ook de carbon koffer, de plexi achterruit, het is gewoon een heel aparte auto en heel exclusief ook.Respekt für die Eltern
 
 
 | 
		
			| 21 nov 2009 12:47 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| BTRIII 
					964 M700   |   Re: Verschil gt3/gt3rs_________________________________________ @piet Your point being???    Het zit wss in de andere link van gast, Maar er was en mkI mkI Club Sport  en een cup versie die was (als ik me niet vergis) de GT3R maar ik weet niet als deze "road leagal" gemaakt kan worden.I am not perfect and neither is my Nederlands
 
 
 | 
		
			| 21 nov 2009 12:48 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| MichM3 
					964 CupBrussels, Belgium   |   Re: Verschil gt3/gt3rscup is niet straat-legaal dus doet niet ter zake hier._________________________________________ Respekt für die Eltern
 
 
 | 
		
			| 21 nov 2009 12:50 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| BTRIII 
					964 M700   |   Re: Verschil gt3/gt3rs_________________________________________Mich, Waarom heb je voor de RS gekozen over de mkI CS is er veel verschil tussen de twee? En hoe bevalt de 64RS  I am not perfect and neither is my Nederlands
 
 
 | 
		
			| 21 nov 2009 13:00 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| MichM3 
					964 CupBrussels, Belgium   |   Re: Verschil gt3/gt3rsheb uiteindelijk de 996RS gekozen omdat het qua waardebehoud gewoon de betere keuze is en het ook een specialere auto is. Qua rijden heb ik er nooit bij stilgestaan, ik zou even veel pret in een MKICS hebben dan in deze...de RS badge maakt qua show en verhaal en als liefhebber van het merk zoveel verschil. Dus eigenlijk louter een emotionele keuze + motivatie waardebehoud._________________________________________
 Verschil met de 64Rs is dat de GT3 makkelijker rijdt en sneller is... in de 64 moet ik veel meer aan het karretje trekken om vooruit te gaan. Het remmen in de ouwe is dan weer wel veel beter. Sound is ook 2 keer zo verschillend....eigenlijk 2 aparte auto's hoor.
 Respekt für die Eltern
 
 
 | 
		
			| 21 nov 2009 13:32 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| BTRIII 
					964 M700   |   Re: Verschil gt3/gt3rs_________________________________________Duidelijk en verstandig over 96RS maar qua toekomstig waard denk ik de CS zou ook niet slecht zijn    mijn vraag over de 64RS was niet het verschill tussen de autos, het was meer  jouw persoonlijk ervaring met de auto nou dat je hem een tijdje heb gehad.I am not perfect and neither is my Nederlands
 
 
 | 
		
			| 21 nov 2009 13:53 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| MichM3 
					964 CupBrussels, Belgium   |   Re: Verschil gt3/gt3rs64RS is een schitterende, eenvoudige auto.... pure porsche...heerlijke sound, rauw, hard, strakke lijn... zeer betrouwbaar. Eenvoudig in onderhoud_________________________________________
 Vorig jaar een paar trackdays mee gedaan, super...dit jaar slechts een keer buitengehaald richtng Dijon...ding rijdt perfect...600km heen, dagje rijden, 600 terug... zonder de minste aarzel.
 Respekt für die Eltern
 
 
 | 
		
			| 21 nov 2009 14:20 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| erwin996 
					M140i   |   Re: Verschil gt3/gt3rs_________________________________________Ik snap 'm nu, met MKII bedoel je de reguliere 996 GT3 van het facelift type (de auto die M a r c heeft) ter onderscheiding van de 996 GT3 RS     Ik associeerde MKII tot nu toe alleen met het facelift type 996, dus ik snapte even niet waarom je zei dat MKII je ni zo aanspreekt, nu de GT3 RS is gebaseerd op dat faceliftmodel.. Maar nu is het duidelijk geworden. Hartelijke groet, PietIn necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
 
 
 | 
		
			| 21 nov 2009 14:28 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| erwin996 
					M140i   |   Re: Verschil gt3/gt3rs_________________________________________Ik snapte niet waarom MichM3 zei dat het MKII type hem niet zo aanspreekt, nu de 996 GT3 RS die hij zelf heeft op het facelift type 996 (dat ik zelf MKII noem) is gebaseerd. Ik stelde slechts een vraag    Die vraag is nu door MichM3 beantwoord, met MKII bedoelt hij kennelijk de reguliere 996 GT3 (van het faceliftmodel) en niet de RS   In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
 
 
 | 
		
			| 21 nov 2009 14:36 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| MichM3 
					964 CupBrussels, Belgium   |   Re: Verschil gt3/gt3rsZo'n 996 GT3 is gewoon ook een steengoede en snelle auto. Great Value for money... of het nu MkI of MkII is, je vindt ze aan goeie prijzen._________________________________________
 997 GT3 ziet er beter uit...period...maar qua rijplezier? Men zou ni de eerste zijn die het zich beklaagt de "upgrade" gemaakt te hebben...7GT3 rijdt makkelijker, maar is ni perse sneller (PASM boosdoener).
 
 Nu is de MkII uit van de 7GT3...met 3.8l als grootste "evolutie" en straffere PASM. 'k word er ni warm van. 7GT3 MkI is een voltreffer qua looks, de MkII is een stapje terug vind ik maar soit. Net hierdoor is voor mij de 996 GT3 in al z'n varianten weer aantrekkelijker geworden. Er komen steeds meer toeters en bellen op die GT3 om een breder publiek aan te spreken. Vergeet niet dat de 996 GT3 MkI en RS de laatste serie GT3's zijn die met de hand geassembleerd zijn in Weissach. Toch niet onbelangrijk als liefhebber hé!!
 Respekt für die Eltern
 
 
 | 
		
			| 21 nov 2009 15:13 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| amandus 
					Timeless   |   Re: Verschil gt3/gt3rs_________________________________________Ervaring spreekt dat truth ietsje anders in elkaar steekt     Timeless objects
 
 
 | 
		
			| 21 nov 2009 15:42 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| jack bauer 
					944 s2 cabrio ----Porsche 964 car 2 cabrio---Porsche 964 C4 RUF(Amazone)---Boxster 2.7------Porsche 993---Porsche 996 C2 cabrio---Porsche 964 C2 Ruf(grijs)---Porsche 996 Turbo---
Porsche 997 S2Antwerpen   |   Re: Verschil gt3/gt3rs_________________________________________De toekomstige GT3 zal vooral in de weekends gereden worden  en zeer uitzonderlijk eens op Zolder of Spa-Francorchamps tijdens een trackday of meeting. Na de vele antwoorden weet ik nog steeds niet wat het verschil is tussen een "gewone" 996GT3 en een 996 GT3RS.  No speed,no fun........
 
 no fun,no life.......
 
 you only live once,
 make it a good one!!!!
 
 
 | 
		
			| 22 nov 2009 1:30 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| BTRIII 
					964 M700   |   Re: Verschil gt3/gt3rs_________________________________________Ongeveer 50,000 euro...    meer info hier I am not perfect and neither is my Nederlands
 
 
 | 
		
			| 22 nov 2009 1:39 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Jurgen 
					Westervoort   |   Re: Verschil gt3/gt3rsJe zou ook even een beetje moeite kunnen doen en 't opzoeken op 't net...info te over.  Ik blijf 't altijd een beetje vreemd vinden dat iemand iets kopen wilt waar hij niets van weet, maar goed... niet vervelend bedoeld hoor   
 
 | 
		
			| 22 nov 2009 1:50 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| jack bauer 
					944 s2 cabrio ----Porsche 964 car 2 cabrio---Porsche 964 C4 RUF(Amazone)---Boxster 2.7------Porsche 993---Porsche 996 C2 cabrio---Porsche 964 C2 Ruf(grijs)---Porsche 996 Turbo---
Porsche 997 S2Antwerpen   |   Re: Verschil gt3/gt3rs_________________________________________Topic doorgenomen en toch al iets wijzer geworden,thanks  No speed,no fun........
 
 no fun,no life.......
 
 you only live once,
 make it a good one!!!!
 
 
 | 
		
			| 22 nov 2009 11:32 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| jack bauer 
					944 s2 cabrio ----Porsche 964 car 2 cabrio---Porsche 964 C4 RUF(Amazone)---Boxster 2.7------Porsche 993---Porsche 996 C2 cabrio---Porsche 964 C2 Ruf(grijs)---Porsche 996 Turbo---
Porsche 997 S2Antwerpen   |   Re: Verschil gt3/gt3rsHeeft er iemand al eens een kijkje gaan nemen naar die zilveren GT3 bij Van Kessel?_________________________________________Lijkt mij zeer aantrekkelijk geprijsd niet?
 No speed,no fun........
 
 no fun,no life.......
 
 you only live once,
 make it a good one!!!!
 
 
 | 
		
			| 22 nov 2009 11:33 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| ruud964 
					Hoeksche Waard   |   Re: Verschil gt3/gt3rsgelukkig Jurgen, dat anderen ook wel eens die gedachtenspinsels hebben. Soms ga je twijfelen aan jezelf  
 
 | 
		
			| 22 nov 2009 12:42 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| amandus 
					Timeless   |   Re: Verschil gt3/gt3rs+1_________________________________________ Timeless objects
 
 
 | 
		
			| 22 nov 2009 17:43 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| LeoH 
					Amsterdam   |   Re: Verschil gt3/gt3rs
 
 | 
		
			| 22 nov 2009 20:12 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| drknauf 
					___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ 
   ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________   | _________________________________________  Re: Verschil gt3/gt3rsWAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
 
 _____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
 
 
 | 
		
			| 22 nov 2009 22:52 | 
					
					         | 
	
	
		|  | 
	
			| drknauf 
					___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ 
   ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________   |   Re: Verschil gt3/gt3rs_________________________________________hey jack hebbie deel 7 vanjezelf nou al gezien? ikke wel op blue rray vette shit man   WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
 
 _____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
 
 
 | 
		
			| 22 nov 2009 22:53 | 
					
					         | 
	
	
		|  | 
	
			| jack bauer 
					944 s2 cabrio ----Porsche 964 car 2 cabrio---Porsche 964 C4 RUF(Amazone)---Boxster 2.7------Porsche 993---Porsche 996 C2 cabrio---Porsche 964 C2 Ruf(grijs)---Porsche 996 Turbo---
Porsche 997 S2Antwerpen   | _________________________________________  Re: Verschil gt3/gt3rsNo speed,no fun........
 
 no fun,no life.......
 
 you only live once,
 make it a good one!!!!
 
 
 | 
		
			| 22 nov 2009 23:24 | 
					
					     | 
	
	
		|  |