Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Re: Doodvallen bij vol gas (Carrera 3.2)

24 nov 2009 14:12

JRR schreef:Vandaag lekker stukje gereden in mijn 911 cabrio uit 87. Prima auto, nooit problemen. Toen ik 'm even lekker door wilde trekken, viel ie helemaal dood. Bij loslaten gas, ging het weer prima. Nog een paar keer geprobeerd en zolang ik 3/4 gas geef, gaat het goed (zelfs in hoog toerental), maar zodra ik 'm helemaal intrap, valt ie dood. Iemand een idee?

Het bleek uiteindelijk vocht in het motormanagementsysteem te zijn. :roll: Bedankt voor al jullie reacties. Ik wacht de rekening af.

24 nov 2009 16:45

Bedoel je de computer onder de bestuurder stoel. :idea:

24 nov 2009 18:32

Ja, die is het. Lekker slim dat ze die op het laagste punt hebben gezet...
cabrio wim schreef:Bedoel je de computer onder de bestuurder stoel. :idea:

24 nov 2009 19:00

Hoe is daar vocht ingekomen dan? :? :scratch:

24 nov 2009 19:02

Herbst, we weten toch allemaal dat de 3.2 natter is dan een aquarium :roll: :mrgreen:

24 nov 2009 19:03

Heb een klant gehad met een 3.2 targa. In de herfst :wink: kon hij plots niet meer rijden. De wagen opgetakeld en wanneer ik begon te zoeken, 1 cm water onder de stoel... :shock:

Computer eruitgehaald, opengemaakt, laten drogen, gecontroleerd op oxidatie en slechte contacten, terug gemonteerd en...rijdt weer als voorheen! :cheers:

24 nov 2009 19:04

wolf schreef:Herbst, we weten toch allemaal dat de 3.2 natter is dan een aquarium :roll: :mrgreen:

Vind ik niet... Als al je rubbers in orde zijn, afvoer van je eventuele schuifdak goed doorloopt mag vocht geen probleem vormen bij een Porsche...
:wink:

24 nov 2009 19:14

wolf schreef:Herbst, we weten toch allemaal dat de 3.2 natter is dan een aquarium :roll: :mrgreen:

Ik was toen nog niet zoveel met waterkoeling bezig, meer met das Öl-Problem :wink:

24 nov 2009 19:19

Lekkage, denk via de kap. Normaal staat ie binnen, maar de laatste weken buiten omdat ik de garage nodig had.
Rob Herfst schreef:Hoe is daar vocht ingekomen dan? :? :scratch:

24 nov 2009 19:36

Heb mijne gisteren een volledige dag in de zeikende regen en wind gezet, en geen enkel probleem.
Om 17.30 starten rijden en droog van binnen.
Dus cabrio kan net zo droog zijn als een coupe. :idea:

24 nov 2009 19:51

Dat is wat ik bedoel... Op tijd eens een rubbertje vervangen kan veel problemen vermijden... :D

Of op tijd eentje omdoen... :mrgreen:
Plaats een reactie