Re: Waarom zijn veel Porsche-liefhebbers negatief over Ferrari’s
30 nov 2009 22:54
Heb in '95 nog op het punt gestaan zo eentje in het zwart te kopen (in Frankfurt). Werd me door iedereen afgeraden... en chicken als ik was, heb ik het maar niet gedaan...
01 dec 2009 1:32
MS964 schreef:Nothing beats the sound of a Ferrari. Alleen al daarom zou ik er graag 1 willen hebben.
Dat is het inderdaad helemaal De kwaliteit haalt het niet bij die van Porsche, de Ferrari is minder alltagstauglich en het onderhoud kost kapitalen. Maar als je het geluid van een huilende V8 van een 360 hoort, dan is dat alles niet meer relevant , dan ben je óm. Het mag trouwens ook een V12 met sportuitlaat zijn
01 dec 2009 1:52
Reed er hier niet ook iemand een 360 of 430? Die had naar eigen zeggen minder kosten aan de Ferrari dan de Porsche en niet omdat er geen kilometers mee werden gemaakt... Eén zwaluw maakt geen zomer, maar het wordt hier soms wel erg zwart/wit voorgesteld.
Ik denk dat de betrouwbaarheid tegenwoordig niet zo slecht meer is (zie ook endurance tests Autovisie) en de afwerking lijkt ook niet verkeerd. Prijskaartje blijft gigantisch, maar dat geldt ook voor een nieuwe GT2, etc.
01 dec 2009 10:21
Als geld geen rol speelde zou ik een zeer gemixede garage hebben en zeker niet alleen maar Porsches. Heb nog heel even gedacht aan een 348 / F355 ipv de Boxster, maar ik heb liever een (veel) nieuwer bouwjaar, praktische bruikbaarheid en (ik hoop) minder running costs.
Maar toch: een F355 GTS blijft een prachtige auto imho.
01 dec 2009 10:29
Ik vind het jammer dat veel Ferrari's in rood gekocht worden. Ik vind ze in donkergrijs en zwart een stuk gaver. Dat rood vind ik, zeker voor zo'n toch al in het oog springende verschijning, té aanwezig.
01 dec 2009 10:51
Een Ferrari is leuk, heel leuk zelfs, maar dan wel als ie van iemand anders is.
Een Porsche is een auto om te bezitten en om mee te rijden. Bij een Ferrari heb ik toch meer zoiets van:.... GAAF, maar wel graag alleen de lusten, niet de lasten...
01 dec 2009 13:28
Oude Ferrari's (pakweg tot midden jaren '80) waren (meestal) bloedmooi maar vielen qua prestaties en bruikbaarheid serieus tegen. De laatste 10 jaar, sinds de 360, lijkt me net het omgekeerde waar. Hierdoor is Ferrari voor mij zijn magie, de bovenaardse schoonheid, kwijt. Tevens vind ik het geluid van meeste Ferrari's ook niet zo geweldig. Oude V12's klonken goed, maar de V12 van Lamborghini klonk in die tijd ook al beter. En hun V8's zijn ook pas sinds de 355 goed gaan klinken. En hiervoor moet een GT3 niet onderdoen...
Enja inderdaad Horn, een Ferrari hoeft niet steeds rood te zijn:
01 dec 2009 14:44
Smaken verschillen, dat blijkt maar weer. Een 348 kan ook erg goed (Challenge uitvoering) klinken of zelfs waanzinnig met wat aanpassingen aan de uitlaat.
01 dec 2009 16:00
Zoals ik zei, aan standaard V8's voor de 355 vind ik niet zoveel. De F40 heeft me met zijn kleine V8 en turbo's ook nooit akoestisch kunnen overtuigen (op andere vlakken daarentegen wel!). De 355 http://www.youtube.com/watch?v=P8YZzGaprtA (vooral vanaf 2:46) was voor mij dan ook een openbaring... P.S. wel mooi hoe, in stilstand, de naald van die 348 in je laatste filmpje op 20 km/u blijft steken...(is bij mijn clipje van de 355 ook ongeveer zo)
01 dec 2009 16:33
Godspeed schreef:Zoals ik zei, aan standaard V8's voor de 355 vind ik niet zoveel.
Het woordje "standaard" miste ik. Een GT3 is feitelijk net zo standaard als een 348 Challenge. Het grootste verschil in geluid tussen de F355 en een (niet Challenge) 348 komt door de vlinderklep in de F355 uitlaat die opent bij een bepaald toerental.
01 dec 2009 16:56
Denk dat die 'standaard' wel duidelijk was, wanneer ik de klank van de CGT bejubel ga ik het zonder verdere verduidelijking ook niet hebben over eentje met Tubi. En hiermee verwees ik ook naar de 348 Challenge, die toch nog steeds de vollere klank van de 355 moet ontberen. Maar dat is mijn mening...