02 dec 2009 22:11
02 dec 2009 22:14
GerbenJ schreef:Aan wie behoort voorraad dan wel toe? De importeur? Hoe gaat dat eigenlijk in autoland?
06 dec 2009 13:32
06 dec 2009 14:22
lewie schreef:Dealers moeten hun demo's 'gewoon' bij de importeur of fabrikant kopen. Is dus best wel kapitaalintensief.
Dus de voorraad is m.i. van Wittebrug (of als onderpand van de bank die het krediet heeft verstrekt waarmee de demo's zijn gekocht)
Lewie
06 dec 2009 16:54
Ik weet niet exact hoe het bij Porsche werkt. Maar als VW's of Audi's pas NA verkoop aan de importeur betaald moeten worden betekent dat dus eigenlijk dat Pon de voorraad demo's van de dealer aan het financieren is. De rentelasten komen dus voor rekening van Pon, wat een drukkend effect op de winst heeft. Lijkt me voor de dealers een uitermate gunstige regeling.Dit is merk afhankelijk, een Opel moet meteen worden betaald bij aflevering bij de dealer.
Een VW en Audi hoeft pas betaald te worden NA verkoop, zou voor een Porsche wel eens hetzelfde kunnen zijn, dus alle auto's zijn nog van Pon.
06 dec 2009 18:21
06 dec 2009 20:15
06 dec 2009 20:41
06 dec 2009 20:47
06 dec 2009 20:51
06 dec 2009 20:58
06 dec 2009 21:09
06 dec 2009 21:14
06 dec 2009 22:15
07 dec 2009 8:52
07 dec 2009 10:16
07 dec 2009 13:38
07 dec 2009 14:30
07 dec 2009 14:41
07 dec 2009 15:07
07 dec 2009 17:08
MS964 schreef:Ik ken hem niet, maar ik weet niet of Rob H erop zit te wachten dat hij met naam en toenaam in deze context genoemd wordt.Mss even aanpassen in Rob H?
02 jan 2010 13:00
02 jan 2010 15:20
05 jan 2010 12:29
05 jan 2010 15:00