Als je je Porsche wilt verkopen, laat het hier dan weten. Lees wel eerst de spelregels in het TKA gedeelte!
07 dec 2009 11:17
Ze kunnen bij 'n AKK o.a. 'n compressietest doen, de kopbouten controleren en naar de kleppen kijken - maar ze kunnen niet
in het blok kijken , naar bijvoorbeeld drijfstang en krukas lagers ...
AKK geeft 'n beeld van de staat van de auto - en de op termijn verwachte kosten ... maar 't is geen garantie dat er niet eerder iets op duikt ...
Als de AKK nu al uit zou wijzen dat het noodzakelijk is om te reviseren of om de boel opnieuw in te pakken - dan is deze auto (veels) te hoog geprijst
Hoeveel KM ben je van plan om op jaarbasis te gaan rijden

ralf996 schreef:..met een deelrevisie en nieuwe pakking ben je met 3000-4000 euro wel klaar ..
Ik zou bij zo'n Km-stand nooit beperken tot 'n deel-revisie
07 dec 2009 13:10
Lekkage/zweten heb ik zo niet kunnen zien, de auto niet op een brug gehad.
Maar goed, 99% van de nu aangeboden 964's heeft een kmstand vanaf 160 tm ruim 200k. Betekent dus dat al deze auto's nog aan de beurt zijn voor 4-10k. ??
Geen wonder dat deze soms erg lang te koop staan.
07 dec 2009 13:35
het kan zijn dat de motor van een auto met zo'n km stand gewoon weinig geleden heeft. De 964 tip werd bij 170k uit elkaar geschroefd, en toen werd geconcludeerd dat de motor nog in prima staat was, en een deelrevisie dus eigenlijk het meest voor de hand liggend was. kostte in totaal geloof ik rond de 3000 euro incl verpakken.
@964targac2: Het is niet per definitie zo dat die auto's per direct gereviseerd moeten worden, maar het zijn wel punten waar je op de lange termijn(of korte, maar dan heb je gewoon pech) op moet letten, en gezien het prijskaartje van zo'n revisie zou ik het toch bij je overweging meenemen. Zoals eerder gezegd, zou ik gewoon een akk laten doen, en mocht daar niet veel uit blijken, een bod doen van rond de 18-19k, en dan zien waar het heen gaat. Ik vind het in ieder geval een erg mooie wagen(alleen van die remklauwen weet ik nog niet echt wat ik er van vind)
07 dec 2009 13:46
964targac2 schreef:Geen wonder dat deze soms erg lang te koop staan.

Ach, een 964 met 147K ook...
07 dec 2009 16:39
Ja die remklauwen zijn niet origineel, lijken me gewoon rood gespoten. Op een 993 4s zitten hele andere rode remklauwen.
En dan die digitale temp meter. Die zit er echt verrekte netjes in, zou zo af fabriek gemonteerd kunnen zijn, maar ik heb t nog nooit eerder bij een 964 of 993 gezien.

Update: prijs is inmiddels naar onder de 20k gezakt. Met een beetje goed onderhandelen zou de auto op begin 19k kunnen uitkomen.
Laatst bijgewerkt door
964targac2 op 07 dec 2009 16:40, in totaal 1 keer bewerkt.
07 dec 2009 16:40
AKK'tje en daarna nog 'ns over de prijs praten
07 dec 2009 20:17
Hij is van een Forummer. Zie de sticker op het kleine ruitje. Ik vind het er goed uitzien zo op de foto.
07 dec 2009 20:27
stoelen vind ik mooi
de auto ziet er netjes uit
temp meter is volgens mij later aangebracht (er zit geen lijstje om het venstertje, als je begrijpt wat ik bedoel)
remklauwen zijn rood gespoten waren zwart en de letters porsche zijn afgeplakt geweest

vind ik niet mooi gedaan, beetje prutser werk
maar dat is geen reden om de auto niet te bekijken
velgen ook niet mijn smaak maar dat is persoonlijk.
robert
07 dec 2009 20:40
anton964 schreef:is die boordcomputer origineel?nog nooit ge zien zo.
anton964
Ik heb een 964 gehad, met daarin de hier ook getoonde boordcomputer. Functies: buitentemperatuur, huidige snelheid digitaal (erg makkelijk, want de snelheidsmeter zit net achter het stuur), gemiddeld verbruik, aantal km's tot lege tank, dagteller. Zit nu ook weer in mijn 993.
07 dec 2009 20:40
barolo schreef:Hij is van een Forummer. Zie de sticker op het kleine ruitje.
Die sticker met 'Alarm System Porsche'? Ik ken ook wel mensen die zo'n sticker op hun auto hebben en nog nooit op het forum zijn geweest
07 dec 2009 20:41
GilbertT schreef:Ik heb een 964 gehad, met daarin de hier ook getoonde boordcomputer. Functies: buitentemperatuur, huidige snelheid digitaal (erg makkelijk, want de snelheidsmeter zit net achter het stuur), gemiddeld verbruik, aantal km's tot lege tank, dagteller. Zit nu ook weer in mijn 993.
Ik ook. Heb ik nu ook. Met dat is toch echt een heel ander schermpje.
07 dec 2009 20:57
Horn, je hebt helemaal gelijk. Dit scherm had (964) en heb (993) ik ook. Wat kan dat andere dan zijn?
07 dec 2009 20:59
Schermpje is voorzover ik kon nagaan alleen temp aanduiding. Er is geen handel links waar mee de boordcomputer functies bediend kunnen worden.
Deze velgen gaan er direct af, ik vind onder een 964 nog altijd een setje CUP 1 het mooiste staan (maar dat is persoonlijk

)
Waar zie je die forummer sticker? Ik zie alleen een sticker van het standaard Porsche alarm systeem.
07 dec 2009 21:01
als ik het beetje ribbelige randje rechts zie denk ik aan een nette thuisknutselaar. alleen het vreemde vind ik dat volgens mij de '92er 964 standaard de toerenteller had zoals ik hierboven post, dus mét boordcomputer... Waarschijnlijk in het verleden een keer toerenteller gewisseld voor eentje zonder OBC. En later netjes dit erin geknutseld. Ach, voor 100 euro heb je een originele mét OBC op ebay...
Als je geen hendel hebt is de OBC wellicht toch een optie geweest.
Cup 1 is ook gaaf. En een forumsticker zit er ook niet op. Idd alarmsticker (zie een paar posts hoger).
07 dec 2009 21:10
mmm, wel interessant om een originele OBC te plaatsen, maar dan heb ik waarschijnlijk ook een stukje elektronica nodig plus de bedieningshendel.
Is deze uitbreiding te realiseren?
07 dec 2009 21:12
vaak is het zo bij dergelijke opties dat alle voorzieningen al getroffen zijn. sensoren en kabels in de kabelboom. Dan moet je alleen zo'n toerenteller en zo'n hendeltje scoren en kan je het zelf aanleggen. Is de moeite van het uitzoeken waard. Vooral de digitale snelheidsmeter vind ik erg handig daar de analoge altijd een stukkie achter het stuur valt.
07 dec 2009 21:22
Digitale snelheidsmeter, boardcomputer.
Moderne fratsen.
07 dec 2009 21:25
knots. vrouw aan haren naar grot slepen. ungabunga.
07 dec 2009 21:31
Those were the days
07 dec 2009 21:33
zegt ewout in zijn kerstboom.
08 dec 2009 8:35
on topic:
Deze auto staat in de buurt van oude-tonge, in Goeree-Overflakkee. Zit hier in de omgeving een goede specialist die een dergelijke aankoopkeuring kan doen?
Grt
Erik
08 dec 2009 9:58
Rennsport Breda?
08 dec 2009 11:56
horn schreef: dat volgens mij de '92er 964 standaard de toerenteller had zoals ik hierboven post, dus mét boordcomputer... .
Goed punt, Is dat zo?
Mijn C2 heeft geen OBC en is van 6-'92. Naief als ik ben kan ik me niet voorstellen dat mijn toerenteler ooit is vervangen. Toch ns Streather zn boek erbij pakken
08 dec 2009 11:57
hier een november 92 ook zonder,
was volgens mij een optie
08 dec 2009 11:59
zoals ik zelf iets hoger al schreef:Als je geen hendel hebt is de OBC wellicht toch een optie geweest.
Optie 659 Onboard computer - nu kan het ook nog zijn dat deze optie in een bepaalde landenuitvoering standaard was. Zoals de achterruitenwisser in NL standaard was en in Italie een optie op de 964.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.