08 dec 2009 23:37
09 dec 2009 17:41
09 dec 2009 17:51
IPF schreef:Dan onderhoud. Laten we reëel zijn: beide merken zijn kostbaar. Bij Ferrari - zeker de oudere - zijn onderdelen soms erg schaars dus erg duur. Een goed onderhouden Ferrari geeft echter niet noodzakelijk veel extra problemen, zeker niet de relatief robuuste 3x8 serie. 12 cylinders zijn typisch wat gevoeliger en sommige ingrepen - bijv. aan de distributie - vereisen bij sommige modellen een arbeidsintensieve 'engine out'. Electronica kan bij beide merken een killer zijn.
.
09 dec 2009 22:46
wolf schreef:IPF schreef:Dan onderhoud. Laten we reëel zijn: beide merken zijn kostbaar. Bij Ferrari - zeker de oudere - zijn onderdelen soms erg schaars dus erg duur. Een goed onderhouden Ferrari geeft echter niet noodzakelijk veel extra problemen, zeker niet de relatief robuuste 3x8 serie. 12 cylinders zijn typisch wat gevoeliger en sommige ingrepen - bijv. aan de distributie - vereisen bij sommige modellen een arbeidsintensieve 'engine out'. Electronica kan bij beide merken een killer zijn.
.
nouwww een 20-25 jaar oude p is als daily driver goed te doen met een budget rond 1500 euri bij 12-15K het jaar. iets zegt mij dat dat bij een raari een illusie is.
09 dec 2009 22:58
Speedy1980 schreef:Ik ben niet zozeer negatief over ferrari, geluid is best mooi, looks zijn vaak ook ok, alleen is het mij te patserig en ze scoren zo slecht in betrouwbaarheid, maar goed dit hebben volgens mij alle italiaanse auto's.