10 dec 2009 23:42
10 dec 2009 23:48
de Fiscalist schreef:een oud chassis hebben ze allemaal, anders krijg je geen kenteken...
Ik weet niet precies wat het is, maar mijn wagen is duidelijk anders dan andere replica's en het verschil is karakter. Mijn auto is ook al wat ouder, vermoedelijk uit de jaren 80.
Verder veel originele porsche onderdelen, verkleurd leer, krasje hier, scheurtje daar, net die kleine tekenen dat een auto al een leven achter de rug heeft. En toen heb ik hem maar gekocht
een ritje met zo'n rood raspaardje sla ik zeker niet af... Zal eens het boek opsnorren, dan post ik wel een titel.
10 dec 2009 23:52
IPF schreef:felix bahama 912 schreef:Stel dezelfde vragen eens op http://www.porsche356forum.eu/ en je krijgt de antwoorden!!
Super, weer een goed idee. Ga ik later vandaag doen!
Dank voor je reactie,
Irvin
11 dec 2009 0:34
11 dec 2009 13:49
paSCal schreef:Verdorie, er zijn tegenwoordig veel mensen op zoek naar een 356... Afhankelijk van je budget kan ik je al wel een paar potentiele goede aanwijzen in Nederland en omstreken. Zelf ben ik ook op zoek, maar dan naar een A of BT5 (de oude looks). De nieuwe types, met de grotere achterruit, doe het niet helemaal voor mij (tuurlijk, super mooie wagens nog steeds, en mocht de juiste voorbij komen, zwicht ik misschien ook nog wel)
Wel fijn om te horen, dat er inderdaad gelukkig nog meer mensen zijn, die een echte 356 willen![]()
Succes met je zoektocht, voor antwoorden op je vragen moet je helaas niet bij mij zijn, al zal ik het morgen eens proberen
11 dec 2009 15:04
11 dec 2009 15:40
de Fiscalist schreef:Ik weet niet precies wat het is, maar mijn wagen is duidelijk anders dan andere replica's en het verschil is karakter. Mijn auto is ook al wat ouder, vermoedelijk uit de jaren 80.
11 dec 2009 15:46
11 dec 2009 18:26
11 dec 2009 22:02
felix bahama 912 schreef:Ik zou voor een late (C) gaan en dan een S, daar is normaal mee te rijden in het hedendaagse verkeer.
We hebben met het 912 forum weleens gezamelijke ritjes en bijeenkomsten met het 356 forum en er is een duidelijk verschil in rijeigenschappen tussen een vroege en een late 356.
11 dec 2009 22:07
11 dec 2009 22:14
felix bahama 912 schreef:Een late super heeft 90/95 PK en schijfremmen rondom, besturing en remmen hoeft niet bekrachtigd te zijn, dat gaat licht genoeg!!
Maar ik ben geen 356 expert, probeer nog eens op het 356 forum indien je door de ballotage bent gekomen!!
11 dec 2009 22:18
11 dec 2009 22:45
11 dec 2009 22:53
drknauf schreef:hier nog een paar gedropte 365 pics van voorheen:
viewtopic.php?f=24&t=17536&start=525
11 dec 2009 22:55
11 dec 2009 23:11
drknauf schreef:op de helft bij deze staan d,r ook nog wat:
viewtopic.php?f=24&t=17536&start=600
enjoy
ik volg dit topic met plezieahhhhhh
12 dec 2009 11:44
12 dec 2009 12:26
Langzaam maar gestaag he. Ik heb de tijd, en de markt zit vooralsnog nog even mee. Wel bij een paar auto's wezen kijken, mooie wagens, slechte wagens, maarja, verschil is enorm in deze auto's.IPF schreef:Hallo, jij ook al?!Hoe vlot de zoektocht bij jou?
Ik moet toegeven dat ik zolangzamerhand toch ook wat twijfel of het geen A/B moet worden. Ben benieuwd welke inzichten/suggesties je nog hebt.
12 dec 2009 18:22
de Fiscalist schreef:daar heb je gelijk in, knauffie woont hier ook ergens in de stad....
Op een mooie zomerdag kun je hem zelfs op de boulevard in het wild zien met zijn witte 864
Het boek wat ik heb liggen heet trouwens: Original Porsche 356, the restorers guide to all coupe's, Cabriolet, Roadster and speedster models 1950-1965. Auteur is Laurence Meredith.
Wat ik in godsnaam met dit boek doe als replirijder weet ik ook niet, maar het is wel leuk, en je mag het een keertje lenen van me
12 dec 2009 18:28
paSCal schreef:Langzaam maar gestaag he. Ik heb de tijd, en de markt zit vooralsnog nog even mee. Wel bij een paar auto's wezen kijken, mooie wagens, slechte wagens, maarja, verschil is enorm in deze auto's.
Zorg dat je iemand bij je hebt, die verstand heeft van die dingen, anders is, mijn inziens, de kans op een miskoop ENORM. In mijn geval is dat Erwin (Renntech), die enorm veel van die wagens weet! Steek anders je licht eens bij hem op.
12 dec 2009 19:59
IPF schreef:drknauf schreef:op de helft bij deze staan d,r ook nog wat:
viewtopic.php?f=24&t=17536&start=600
enjoy
ik volg dit topic met plezieahhhhhh
En ik deize fautaus met plezieâhhh!![]()
(dat klinkt trouwens verdacht Haags, Herr Doktor!)
Echt de moeite waard om naar beneden te scrollen, allemaal racevarianten!
Nog ff voor het volledige historische besef: hier de oer-356 uit 1948, gefotografeerd in Gmünd:
12 dec 2009 23:21
Speedy356 schreef:Eehhh... Dat is niet de eerste Porsche uit 1947 (de bekende 'Eins'), maar dat is zelfs een Porsche die niet door Porsche zelf is gebouwd, maar door Beutler in Thun (Zwitserland).
Porsche leverde destijds 'rollende chassis' aan diverse carrosseriebouwers, waaronder bijvoorbeel Glöckler, Beutler, etcetera.
In 1948 heeft Beutler deze prachtige cabrio gebouwd op basis van een door Porsche geleverd chassis...
13 dec 2009 0:01
13 dec 2009 13:33
Wat ik wellicht niet zo slim uitdrukte, was dat de markt inderdaad "op zijn gat ligt" op het moment. Daardoor heb je langer de tijd om te zoeken, omdat de wagens relatief langer op 1 plek staan. Hoef je geen overhaaste beslissingen te makenIPF schreef:Is de markt idd zo goed voor kopers nu? Krijg her en der de indruk dat er minder en voor minder wordt verkocht, zeker in de niet-klassieker 2e handsmarkt. Maar echte prijsdalingen in de klassiekers, zijn die er ook?