Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 14 mei 2025 16:07

Antwoord op onderwerp  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Voorbeeld van Politie wil meer bonnen schrijven 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
996 gt3 mk1 ex 996 TT ex 993 c2
Amsterdam
Bericht Re: Voorbeeld van Politie wil meer bonnen schrijven
sta met mijn fiets voor rood te wachten in het centrum van Amsterdam. (overtoom -const. Huygensstraat) stoplicht springt op groen, ik begin te trappen en met mij nog een paar mensen achter mij. 50 meter na het stoplicht staan 5 agenten. 'ja meneer stopt u maar even'. 'u reed door rood' Ik: 'maar natuurlijk daarom stond ik al 2 minuten te wachten en reden er spontaan na mij ook minimaal 4 man door rood' 'Ik zal mijn collega nog even vragen' 'Ja hoor hij weet het zeker u reed door rood'
einde discussie. KANSLOOS! wat een idioten! dan gaat u toch in beroep... ja hoor alsof ik punt 1 kans maak en punt twee daar tijd voor ga vrij maken.

zo dat ben ik kwijt.

13 dec 2009 20:10
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
‘64 Kever
Devils son schreef:
912 schreef:
Je hebt gelijk, zou ik ook doen, ware het niet dat je dit recht uit verliest: je mag niet rijden zonder rijbewijs op zak, is wet, en de rechter oordeelt alleen naar de wet (geen ruimte om een wet buiten werking te stellen). Toch?
Nee. Er is nl. geen bewijs. Alleen je eigen verklaring en die mag alleen gebruikt worden als er steunbewijs is.
Gewoon dus zeggen dat je een dolletje hebt gemaakt. Klaar.
Erhmz, het is dan toch kiezen tussen "valse aangifte" of "rijden zonder rijbewijs"... ;)....

Maar goed, het gaat hier weer snel richting "zeik-de-politie-af" en daar zitten we hier met zijn allen niet op te wachten toch?

13 dec 2009 20:11
Profiel Facebook 
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
de politie is, zoals veel overheidsdiensten, ernstig van zijn kerntaak afgedwaald.
http://welingelichtekringen.nl/vrijwel- ... rland.html

13 dec 2009 20:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman S Speedgelb voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
pascal schreef:
Citaat:
Kijk, en dit is dus precies waar ik een hekel aan heb bij "De Nederlander". Het een staat los van het ander, maar blijkbaar willen we dat niet zien.

@pascal het staat niet los van elkaar. De politieagent laat zich gebruiken als veredeld belasting ambtenaar. En is niet meer bezig met protect en serve.
Als ze dat nu eens zelf onderkennen en tegen deze politiek ingaan. Ze worden misbruikt. Trouwens ben ik geschrokken van de agressie tegen de agenten op dat strand bij Rotterdam. Het zal geen gemakkelijke baan zijn. Maar Jan lu., dus ik, is dan weer bijna de klos.

13 dec 2009 20:51
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
912 schreef:

Tuurlijk is er wel bewijs. De constatering van een opsporingsambtenaar...
En 1 er van is genoeg...

Wat heeft hij dan geconstateerd behalve dat de verdachte heeft bekend?

Enkele bekenning is onvoldoende. Om het populistisch te brengen: Joran is ook niet veroordeeld ter zake van zijn "bekenning". En daar was nog wel enig steunbewijs ook!

13 dec 2009 20:51
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
paSCal schreef:
Erhmz, het is dan toch kiezen tussen "valse aangifte" of "rijden zonder rijbewijs"... ;)....

Bekentenis is geen aangifte. En valse bekenning is niet strafbaar (tenzij je het zou doen om de politie in het opsporingswerk te hinderen, want dat is dan weer wel strafbaar).

Citaat:
Maar goed, het gaat hier weer snel richting "zeik-de-politie-af" en daar zitten we hier met zijn allen niet op te wachten toch?

Ik voel mij op dit punt in dit geval (...) niet aangesproken. Probeer slechts iets recht te zetten.

13 dec 2009 20:54
Profiel
‘64 Kever
Sprak jou ook niet aan DS ;)....

Terzijde, hij was aangifte aan het doen van zijn verloren rijbewijs. Als hij dan zegt dat het een dolletje is... Ah, wacht, hij had kunnen zeggen dat het een dolletje was, dat ie met de auto was... *check*.... He? Wat? Zondag he ;) (dussssssssss)

13 dec 2009 21:07
Profiel Facebook 
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Heb een nachtje meegelopen (eh gereden, op een politiescooter) met de politie op de Wallen, inclusing briefing e.d. Heb die nacht heel veel respect gekregen voor deze mannen en het werk dat ze doen. :res: Echter, van flitsen om 3 uur 's nachts op een lege snelweg en van bovenstaande verhalen kan ik echt pissig worden. :flush:

13 dec 2009 21:35
Profiel
Moderator
911 Carrera S
... mag toch hopen dat ze geen 'gezonde' politsisten in zo'n flitswagen plaatsen ... altijd gehoopt en gedacht dat dat uitgerangeerde 'coppers' waren :roll:

Werd hier laatst (midden in de nacht) 'n medelander gevloerd op het garage pad - nadat deze gevlucht was van 'n inbraak 2 Km verderop - :res: voor de agent(en) die 'm tot hier hebben nagezeten en ook hebben kunnen inrekenen :!:

Onlangs ook weer 'ns geflitst ... met 9 Km overschrijding :evil:

13 dec 2009 21:41
Profiel WWW Facebook 
Westervoort
MS964 schreef:
Echter, van flitsen om 3 uur 's nachts op een lege snelweg ...

Mag toch hopen voor die dienders dat ze last krijgen van cognitieve consonantie, dat ze maw voor zichzelf rechtbreien dat ze met een goede zaak bezig zijn, want ik kan me voorstellen dat het ook voor hun ook voelt als een opgedrongen plicht van bovenaf.
Als ik dan soms lees waar ze in hun werk níet aan toekomen door "tijdgebrek" en welke schrijnende zaken soms niet of amper behandelt worden... :(

Denk toch dat de wereld af en toe gek aan 't worden is, als ik lees dat een RK-basisschool met 400 leerlingen waarvan 10 moslimkinderen het idee opvat om met de Kerst uitsluitend halalvlees voor te schotelen omdat...vul maar in... :(

Ik denk dat er op vele vlakken momenteel een verkeerd signaal uitgezonden wordt, wat onnodige verharding teweeg brengt ; moslims, graaien politiechefs, "lonen" directeuren van goede doelen, het doorlopend belonen van risicovol gedrag in de bankwereld, de overall slappe houding van de overheid etc etc...

13 dec 2009 22:42
Profiel
EX-968 #1201 productie 1994
Rotterdam
Jurgen schreef:
cognitieve consonantie.

Of bedoel je "cognitieve dissonantie"? Detail... :mrgreen:

13 dec 2009 22:58
Profiel
Westervoort
Nee, dat bedoel ik niet...

Detail :wink:

13 dec 2009 23:13
Profiel
paSCal schreef:
Ah, wacht, hij had kunnen zeggen dat het een dolletje was, dat ie met de auto was... *check*.... He? Wat?

Exact. En dat zeg je pas bij de rechter, want anders loop je het risico om in de bus weg te moeten rijden terwijl je je auto bij het politiekantoor op je ziet wachten met een diender ernaast die een bon minder geschreven heeft, maar een leuke dag rijker is geworden. :wink:

13 dec 2009 23:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Het CBR maakt dit jaar 8 miljoen verlies wegens uit de hand gelopen ICT projecten. Nee het is geen CJIB, maar men doet ook hun best om iedereen een EMG aan te smeren.

13 dec 2009 23:23
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
Jurgen schreef:

Denk toch dat de wereld af en toe gek aan 't worden is, als ik lees dat een RK-basisschool met 400 leerlingen waarvan 10 moslimkinderen het idee opvat om met de Kerst uitsluitend halalvlees voor te schotelen omdat...vul maar in... :(

Halal-lammetje smaakt ook best.

Gewoon volgend jaar als ouder laten weten dat jouw kind tegen ritueel geslacht vlees is omdat dat zielig is. Kun je wel een leuke campagne mee voeren (kinderen laten zich dat geweldig aanleunen natuurlijk). Risico: je moet wellicht vegetarisch gaan koken voor jouw kind in het vervolg...

Politiek correct zijn is lastiger dan je denkt. :mrgreen:

13 dec 2009 23:26
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
944 guy schreef:
Het CBR maakt dit jaar 8 miljoen verlies wegens uit de hand gelopen ICT projecten. Nee het is geen CJIB, maar men doet ook hun best om iedereen een EMG aan te smeren.

Ik hoorde het ook op het nieuws. Hoe moeilijk kan het zijn om je financiële huishouding op orde te hebben, als monopolist. :shock: Maar dat zal wel te simpel gedacht zijn. :roll:

13 dec 2009 23:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
thomas1665 schreef:
sta met mijn fiets voor rood te wachten in het centrum van Amsterdam. (overtoom -const. Huygensstraat) stoplicht springt op groen, ik begin te trappen en met mij nog een paar mensen achter mij. 50 meter na het stoplicht staan 5 agenten. 'ja meneer stopt u maar even'. 'u reed door rood' Ik: 'maar natuurlijk daarom stond ik al 2 minuten te wachten en reden er spontaan na mij ook minimaal 4 man door rood' 'Ik zal mijn collega nog even vragen' 'Ja hoor hij weet het zeker u reed door rood'
einde discussie. KANSLOOS! wat een idioten! dan gaat u toch in beroep... ja hoor alsof ik punt 1 kans maak en punt twee daar tijd voor ga vrij maken.

zo dat ben ik kwijt.

Wanneer je dat laat voorkomen win je geheid. Die agent heeft jou stoplicht NIET gezien, en tenzij dat een stoplicht is met vaste programmering weet hij het alleen zeker wanneer hij achter jou stond.'
Ik neem aan dat dit al een tijd geleden is gebeurd?

13 dec 2009 23:30
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
EX-968 #1201 productie 1994
Rotterdam
Devils son schreef:
Gewoon volgend jaar als ouder laten weten dat jouw kind tegen ritueel geslacht vlees is omdat dat zielig is.

:lol: :mrgreen: :lol:

13 dec 2009 23:42
Profiel
3.2 Carrera '87er J-serie
De politie bekeurt ook niet iedereen even snel.
Wij brave mannetjes vormen natuurlijk een makkelijke groep om aan te spreken.
Ja, ja, de meeste hier zijn behoorlijk braaf. :res:

13 dec 2009 23:47
Profiel
Heb je er nog steeds Poolse platen op zitten dan? :wink:

14 dec 2009 0:41
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 Turbo 3.3
paSCal schreef:

Idee voor een nieuw draadje :mrgreen: , variatie houdt het levend hier :ba:

14 dec 2009 1:44
Profiel
Westervoort
Devils son schreef:
Politiek correct zijn is lastiger dan je denkt. :mrgreen:

:wink: Ging me overduidelijk om 't feit, dat ik vind, dat men de weg kwijt is ; een werknemers die geen kruis mag dragen over zijn kleding als teken van zijn geloof, terwijl de "muts" (zoals Jeroen Pauw zo mooi kon zeggen :lol: ) wél als teken van geloof gedragen mag worden door dezelfde werknemers. Zulke laffe standpunten werken hardere opinies in de hand, althans, dat bemerk ik bij mezelf...

14 dec 2009 7:19
Profiel
Moderator
PF #57
ik zou in dat geval dus gewoon een hoofddoek met een kruis erop gaan dragen. al dat gereguleer, soms vraag je je idd af of er niks belangrijkers is... :bang:

14 dec 2009 8:03
Profiel
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70
Zeist
Wat nu als ik als atheïst een ketting zou dragen met een kruis, gewoon, omdat ik dat mooi vind....

14 dec 2009 9:28
Profiel
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
Er is een tijd geweest dat veel jonge meiden die nog nooit een kerk vanbinnen hebben gezien, met grote kruizen om de nek liepen omdat Madonna dat ook deed!!

14 dec 2009 9:47
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende