Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
27 dec 2009 10:16
Na het lezen van dit draadje rest mij maar één conclusie:
CO2 geblaat is een hoax; heel Nederland moet niet alleen aan de winterbanden, maar aan de winterauto.
Net zoals in Bayern, CH en AUT.: iedereen een Daihatsu/Suzuki Jeepje of een 15 jaar oude rose uitgeslagen rode Subaru stationbak voor de wintermaanden.
27 dec 2009 11:22
CO2-uitstoot verhoudingsgewijsch wereldwijd;
China: 21,5%
USA: 20%
NL: 0,6%
bron;
wikipediamaar bij recentere onderzoeken verschuift het evenwicht nog meer ten nadele van de bovenste twee.
27 dec 2009 11:30
Airhead schreef: heel Nederland moet niet alleen aan de winterbanden, maar aan de winterauto.
Net zoals in Bayern, CH en AUT.: iedereen een Daihatsu/Suzuki Jeepje of een 15 jaar oude rose uitgeslagen rode Subaru stationbak voor de wintermaanden.

Moet zeggen, wij hebben het ook.
1e auto: de BMW leasert.
2e auto : de Porsche Boxster.
3e auto : Opel Astra station.(11 jaar oud)
Bij slecht weer wordt de 3e auto automatisch 2e auto.
Bevalt goed.
Ken trouwens mensen die net buiten Parijs wonen maar werken in het centrum van Parijs.
Die doen hetzelfde, een oude auto om Parijs Centrum in te rijden.
Doe je dit niet dan is je auto in no-time een gedeukt koekblik.
27 dec 2009 12:37
Gisteren ook ervaren met de P(eugeot), sommige stukken weg alleen maar stenen. En door mensen die je inhalen op de linkerbaan(omdat jij rustig rijdt vanwege zojuist gevallen sneeuw), wordt je bekogeld met steentjes. Heb me voorgenomen volgende keer naar vluchtstrook uit te wijken in eenzelfde situatie...(om afstand te vergroten tot passerende auto's).
Mijns inziens vind ik de schuldvraag aan deze schade niet geheel op mij te plaatsen of de andere weggebruikers, omdat geen enkele waarschuwing voor slechte kwaliteit wegdek en steentjes mij bereikt heeft via welk medium dan ook (niks over gehoord op tv/radio/etc. en heb mij afgelopen week toch echt elke keer voorbereid op elke trip i.v.m. het weer). M.a.w. er is te weinig gewaarschuwd.
27 dec 2009 12:53
Dus naast/na het weeralarm wil je ook een steenslagalarm?
27 dec 2009 13:06
turbocruiser schreef:CO2-uitstoot verhoudingsgewijsch wereldwijd;
China: 21,5%
USA: 20%
NL: 0,6%
bron;
wikipediamaar bij recentere onderzoeken verschuift het evenwicht nog meer ten nadele van de bovenste twee.
Per hoofd van de bevolking zit NL nog altijd op ruim het dubbele van China. Het schijnt immers dat er wat meer mensen wonen dan hier.
27 dec 2009 13:12
@DS Kun je nagaan als ze straks bijna allemaal een motorisch vevoermiddel hebben of in ieder geval een koelkast, airco en tv in China. Dan kunnen ze hier gaan voorstellen om 30 km/u te gaan rijden maar maakt geen fluit meer uit. En dan India nog.
27 dec 2009 13:44
En toch moeten we zo nodig het beste jongetje van de klas zijn.
Betalen zul je!
27 dec 2009 18:51
soepkip 986 schreef:@DS Kun je nagaan als ze straks bijna allemaal een motorisch vevoermiddel hebben of in ieder geval een koelkast, airco en tv in China. Dan kunnen ze hier gaan voorstellen om 30 km/u te gaan rijden maar maakt geen fluit meer uit. En dan India nog.
Dat klopt allemaal wel, maar op zich is het wel goed dat afhankelijkheid van fossiele brandstoffen vermindert. Dat moet je alleen niet bereiken door belasten en restricties, maar door als EU in te zetten op stimuleren van de ontwikkeling van alternatieven. Dat zal op langere termijn economisch veel voordelen opleveren.
Maar goed, politiek is door democratie veroordeeld tot korte-termijn denken...
27 dec 2009 23:15
Is dit een stem voor een dictatoriaal bestuur, waarin lange-termijn plannen doorgang vinden?
27 dec 2009 23:56
Ik constateer slechts een nadeel van het systeem.
28 dec 2009 0:00
Het systeem dat zorgt voor allemaal schijnoplossingen i.p.v. kerncentrales. Als we alle electriciteit in NL met kerncentrales opwekken dan zou dat 60m2 afval per jaar opleveren. Als dat het enige probleem is...
28 dec 2009 0:01
"No one pretends that democracy is perfect or all-wise. Indeed, it has been said that democracy is the worst form of government except all those other forms that have been tried from time to time."
W.Churchill
Misschien moeten we maar weer eens wat nieuws bedenken.
29 dec 2009 10:56
Even een update dan.
Gisteren heeft men de schade aan de voorruit weten te repareren maar dit is een tijdelijke oplossing. De schade is dusdanig dat het niet echt netjes is te repareren. In het midden van de pitten ontbreken namenlijk stukken glas. Er is dus afgesproken dat er in het voorjaar een nieuwe ruit in komt.
Uiterst professioneel geholpen en met heel veel zorg is er aan de ruitschade gewerkt. Aangezien de voorruit een zeer belangrijk onderdeel in de stevigheid van hele carrosserie is leek het iedereen verstandig deze uiteindelijk voor een nieuw exemplaar te vervangen. Daarnaast zit de schade ook nog eens precies in het zichtveld.
Omdat de vervanging wat meer tijd in beslag neemt, de ruit apart besteld zal moeten worden en het toch een bende op de weg is leek het beter dit ergens in het nieuwe jaar te doen.
De verzekering had er geen enkel probleem mee en handelt ook de claim met RWS verder af. Ik kan de claim voor RWS vooringevuld naar de verzekering sturen waarna zij de hele zaak afhandelen. Volgens de verzekering heeft dit veel meer kans van slagen. Ik zeg chappeaux
29 dec 2009 12:02
maurice schreef:De verzekering had er geen enkel probleem mee en handelt ook de claim met RWS verder af. Ik kan de claim voor RWS vooringevuld naar de verzekering sturen waarna zij de hele zaak afhandelen. Volgens de verzekering heeft dit veel meer kans van slagen. Ik zeg chappeaux

Wie is deze verzekeraar ??
Altijd goed om te weten voor potentiele klanten . . . . .
29 dec 2009 15:22
Al jaren heb ik alles bij Ohra ondergebracht. Een 911 verzekeren ze niet standaard via het pakket overigens. Maar gezien de relatie die ik met Ohra had ten tijde van de aanschaf hebben ze ook daar een zeer aantrekkelijk en concurerend voorstel in gedaan.
29 dec 2009 15:31
Persoonlijjk heb ik wat moeite met dit soort claims, van de grote hoop belastinggeld. Je weet dat de weg na vorst bagger is, al jaren. Als jij dan het hele land door kachelt in een steenslaggevoelige Porker moet je ook maar zelf op de blaren zitten. Pak anders dat golfje aan.
29 dec 2009 15:43
Verzekering was daar heel stellig in; De Golfrijder kan er niks aan doen dat de wegen bagger zijn en het valt niet onder afvallende lading zoals in de WA beschreven staat bijvoorbeeld. RWS biedt de mogelijkheid dit soort schades te claimen, of het gehonoreerd wordt is nog een volgende, dat zoeken ze maar uit.
Mijn verzekering dekt ruitschade en het is aan hun de taak het eventueel op de aansprakelijke te verhalen. Of ik dat ben, de Golf rijder of RWS, mij persoonlijk maakt het weinig uit. Ook als het mij geld kost gaat er toch echt een nieuwe ruit in. Ik wil de auto verder in topconditie houden.
En zoals ik al schreef, het gaat niet eens zozeer om de pegels want ruim 80% van alle claims bij RWS wordt afgewezen, maar er wordt ook een signaal mee afgegeven.
29 dec 2009 16:13
Dat laatste is mi het belangrijkste. Dit is de enige manier om inzichtelijk te krijgen wat de gevolgen zijn van verschillende soorten wegdek. Deze informatie kan gebruikt worden door RWS om een andere samenstelling van het asfalt/ zoab te organiseren waardoor uiteindelijk dit soort schades gaan afnemen. Hier heeft uiteindelijk iedereen voordeel van.
29 dec 2009 16:28
een goed antwoord, maurice.
29 dec 2009 23:50
maurice schreef:Aangezien de voorruit een zeer belangrijk onderdeel in de stevigheid van hele carrosserie is leek het iedereen verstandig deze uiteindelijk voor een nieuw exemplaar te vervangen.
Verbaast me niks.
30 dec 2009 20:45
Heb vandaag de P weer eens goed gewassen en zag ook tot mijn

dat er wel wat steenslag bij is gekomen. De wegen zijn hier in de omgeving nog best goed en ik heb onderweg niet het iedee gehad dat er veel steentjes in het rond vlogen. Ook voldoende afstand gehouden en vrachtwagens vermeden. Maar toch, er is weer wat bijgekomen. Je houd het ook echt niet tegen, elk jaar komt er gewoon weer wat bij.
Ber.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.