Hmm, dat zal ik nog eens doen dan. Bedankt Barolo, ik ga voor (misschien volgend jaar) Henk Hartog eens in de gaten houden en een offerte opvragen.
Jos Targa: Het volledige taxatiebedrag uitkeren wordt in de meeste polissen alleen gedaan in het 1e jaar. Ieder jaar zul je je auto moeten laten hertaxeren voor zo'n goede € 100,-. In twee opvolgende jaren daarna gebruiken ze de taxatiewaarde als een 'reeel' uitgangspunt voor de uitkering. Maar dat gebeurd idem voor de dagwaarde van de auto. De dagwaarde van de auto wordt overal weer anders berekend. (verzekeraars, anwb) Overal krijg je een andere waarde en het gaat er om wat er op je Polis staat en of het reeel is in de markt.
Bij sommige verzekeraars krijg je voor je P van € 25k nog maar 9,5 terug als dagwaarde. Dat vind ik niet reeel.
Nu is mijn dagwaarde door deze verzekeraar in mijn polis op € 20k gezet, misschien dus inderdaad omdat ze naar de markt gekeken hebben. Maar dit geeft wel een reeel beeld. Als op je polis een dagwaarde staat van € 11.000,- dan moet je nog maar hopen dat je meer uitgekeerd krijgt als ie totall loss verklaard is.
turbocruiser: bij DIKS kreeg ik een offerte voor het zelfde bedrag (€ 968,- geloof ik), maar met een dagwaarde van de auto van € 11.000 op de polis en maximaal 15.000km. Dus dat scheelt niet veel.
Laatst bijgewerkt door
rovanderwal op 30 dec 2009 18:48, in totaal 3 keer bewerkt.