Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
04 jan 2010 20:53
Nee vind ik niet. Als je aangeeft dat je een bepaalde band wil omdat je verwacht harder dan 210 te gaan rijden dan lijkt me dat toch voldoende reden. Of het nou een leasert is of niet.
Over het algemeen doen de maatschapijen daar dan weer niet zo moeilijk over. (dat is tenminste mijn ervaring)
04 jan 2010 20:55
Leasemaatschappij bepaalt, lijkt mij.
Of ze hier moeilijk over doen weet ik niet, zal per LM verschillen.
04 jan 2010 20:59
Jeroen C3.0 schreef:...
Snelheidscodering is weer een heel ander geval. Ik vroeg voor mijn BMW bij de dealer welke snelheidscodering ze eronder gingen schroeven. "Tot 190, da's toch hard zat?" Was het antwoord. Niet als de auto een top heeft van 250 en regelmatig in Duitsland rijdt, nog meer in de winter dan in de zomer... was mijn antwoord. Dus graag tot 240 aub... Kom ik terug van een snel ritje vanuit CH, toch eens kijken wat er nu eigenlijk onder zit. "H"! , dus tot 210...
...
Dat lijkt natuurlijk nergens op.
Maar hoge snelheidscodering en wintereigenschappen, mn. in sneeuw, willen elkaar wel eens bijten.
De eierlegende Wollmilchsau is ook nog niet uitgevonden; het is maar net waar je de voorkeur aan geeft.
Als ik wil sturen neem ik de zomervelgjes met PS2-tjes wel; daarmee vergeleken is iedere winterband Totaler Schrott.
05 jan 2010 9:31
Mwahh, ben ik niet perse met je eens. Ik heb onder mijn huidge A4 Vredestein Wintrac Extreme liggen (tot 240) en ik moet eerlijk zeggen dat ik de banden even fijn vind als de Conti Sportcontact 2 die er in de zomer op liggen. Nou haat ik die conti's ook moet ik eerlijk toegeven, heb zelden met zo'n rammelende banden gereden. De Vredestein's zijn (als het maar koud is) lekker vlezig, stug genoeg en bieden veel grip en tractie. (ik heb tot royaal boven de 230 gereden in Duitsland met de winterbandjes.
05 jan 2010 12:01
Daar ben ik weer. Paar antwoorden:
1. Koopauto van de zaak, dus geen leasert. Dus in goed Horndiaans:"Wie betaald die bepaald" lijkt mij. Dus foutje dealer.
2. Zie de factuur niet altijd, gaat naar boekhouding en als daar niks geks op staat wordt die gewoon betaald.
Ik zal ze er eens op aanspreken, want neem aan dat er wel meer BMW rijders regelmatig harder dan 210 rijden in BRD, zeker nu bijna iedere BMW diesel 230 of harder loopt. Tevens geen sticker max. 210 op mijn dash gevonden.
En Erik? Weet jij nu al wat je eronder hebt zitten?
05 jan 2010 13:40
Je moet me even tegoed houden maar volgens mij is de sticker met lagere snelheidscodering in nl niet verplicht (al is het wel chique als ze hem monteren). Voor de goede orde, met mijn vorige leasebolide (een 320d) heb ik netjes 235 tomtom kilometers gedaan op mijn h categorie banden. Volgens mij niet zo'n ramp als het maar niet te warm is en je de boel goed op spanning houdt.
05 jan 2010 13:48
Het kan ook wel, dat heb ik zelf ook gemerkt. Maar of het slim is? Band is er niet voor gemaakt, zal dan ook niet de beste eigenschappen vertonen bij 230-240. Verder heb je wel weer een (hopelijk alleen juridisch) probleem mocht er iets geks/ongeluk gebeuren en de politie kan aantonen dat je harder hebt gereden, bijv. voor het remmen, dan 210 op "H" banden. Ik had er zelf liever de juiste banden onder gehad, dat geeft toch een veiliger gevoel.
05 jan 2010 19:48
Jeroen C3.0 schreef:Daar ben ik weer. Paar antwoorden:
1. Koopauto van de zaak, dus geen leasert. Dus in goed Horndiaans:"Wie betaald die bepaald" lijkt mij. Dus foutje dealer.
2. Zie de factuur niet altijd, gaat naar boekhouding en als daar niks geks op staat wordt die gewoon betaald.
Ik zal ze er eens op aanspreken, want neem aan dat er wel meer BMW rijders regelmatig harder dan 210 rijden in BRD, zeker nu bijna iedere BMW diesel 230 of harder loopt. Tevens geen sticker max. 210 op mijn dash gevonden.
En Erik? Weet jij nu al wat je eronder hebt zitten?
Jeroen, heb je dan Runflat winterbanden of heb je iets extra's bij je voor het geval je een lekke band krijgt?
1 van onze BMW leaseauto's heeft winterbanden, maar geen Runflat. Ook geen reserveband???? Wat nu?
05 jan 2010 20:02
... spuitbusje
05 jan 2010 21:44
Inderdaad run-flat. Had van mij niet gehoeven, heb de laatste 15 jaar ongeveer 750.000 km gereden en nog nooit een lekke band gehad. Maar op de BMW zat het standaard incl. druk check in de iDrive, dus had geen keuze. Vind run-flat niet echt comfortabel en nogal duur.
05 jan 2010 21:45
Weet Erik nu al wat er onder zijn auto zit?
05 jan 2010 21:52
Heb net wederom gekeken.
Er staan zoveel letters op, dat ik er geen wegwijs meer uit wordt.
Er staat ook M2 op.
05 jan 2010 21:56
ff foto'tje met je telefoon maken, dan is het zo helder.
05 jan 2010 22:03
Zal ik morgenochtend even proberen.
De auto staat buiten in de sneeuw.
Dank voor je medewerking.
05 jan 2010 22:03

1. Merk
2. Profielaanduiding / Bandtype
3. Breedte van de band in mm
4. Verhouding van de bandhoogte/bandbreedte in %
5. Radiaalbanden
6. Doorsnee van de velg in inches
7. Kenmerk voor de draagkracht van de band
8. Snelheidscategorie
9. Tubeless (Banden zonder binnenband)
10. Productiedatum (XX = Week, X = Jaar, < = 9. Decade)
11. Slijtage index (Tread Wear Indicator) (1,6 mm)
12. Toegevoegd aan banden met een verhoogde draagkracht (Re-inforced)
13. Aanwijzing over toepasbaarheid in de winter (op winter- en all-year banden)
Als het je nu nog niet lukt
... enne ... kijk meteen even naar de DOT code
05 jan 2010 22:14
Nee nou wordt tie mooi. Hij heeft geen zin om ff naar buiten te lopen.
05 jan 2010 22:20
Eerder riep je iets over Dunlop Wintersports. Als jij ons nu verteld dat er ook M2 op staat heb je banden van type Sp Winter Sport M2. Bij jouw maat moet de snelheidscodering dan wel H zijn (hoger dan dat zijn volgens dunlop.nl niet verkrijgbaar) dus je zult idd banden hebben liggen met snelheidscodering H.
Over het lekraken van Runflat's, ik heb 2x een melding gekregen op de 320d, eenmaal zat er een grote schroef in het loopvlak (niets gevoeld in stuur of wat dan ook) en de tweede keer was het helaas helemaal niets. Dus ik zeg, toch fijn die bandenspanningscheck.
Succes ermee
05 jan 2010 22:22
Wellicht is ie aan het driften......
05 jan 2010 23:01
T, H en V zijn meest gangbare coderingen die geleverd worden; een lagere dat de T lijkt me erg onwaarschijnlijk op je auto.
Ik heb een tijdje met 15" H-winterbanden onder de 911 gereden, daar loop je als je lekker onderweg bent in Duitsland toch vast op 210 terwijl je af en toe best verder wilt.
Zal vast wel goed gaan, maar ik zit niet te wachten op een loovlak dat loskomt.
Heb nu 16" V-tjes staan
06 jan 2010 8:17
alvin01 schreef:Wellicht is ie aan het driften......


Enige juiste antwoord.
Heb net even foto's in het donker gemaakt.
Het zijn zoals eerder geschreven Dunlop SP Wintersport M2 wielen.
In de maat: 205/50R17 93H Extra Load.
Dus inderdaad 210. (volgens mij.

)
Volgens de dealer waar ik ze gekocht heb icm met RS velgen, waren ze al voor hogere snelheid.
Bedankt voor alle reacties.
Ook erg leerzaam allemaal.
06 jan 2010 10:41
Erick schreef: 205/50R17 93H
Zo moeilijk is het dus niet ...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.