Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
08 feb 2009 13:36
NordRack2 schreef:
EDIT ik heb hier Firefox 3 waarom doen de kleine lettertjes het niet als ik dat aangeef?
appels zijn ook om te eten
04 jan 2010 17:32
Vandaag mijn banden opgepompt en een stuk wezen rijden, bij aankomst thuis stonk het bij de motorruimte behoorlijk naar verbrand rubber. Las op het forum dat het veel vaker voorkomt maar heb de oorzaak nog niet gevonden. Zou het idd te maken hebben met het zout op de weg?......
04 jan 2010 17:55
ben geen chemist. heel goed dat je lekker gereden hebt. zomerbandjes?
04 jan 2010 18:04
bully schreef:Vandaag mijn banden opgepompt en een stuk wezen rijden, bij aankomst thuis stonk het bij de motorruimte behoorlijk naar verbrand rubber.
Was het geen verbrande olielucht?
04 jan 2010 18:09
Volgens mij heeft iedereen het hier over de befaamde Porsche 911 lucht
... wat ruikt dat lekker, zeg
04 jan 2010 18:18
arenarood schreef:Was het geen verbrande olielucht?
Nee....
wolf schreef: zomerbandjes?
Ja.....
Heb het niet eerder gehad.....
04 jan 2010 18:25
LouisXIV schreef:De koppeling slipt niet, dus die is nog goed. Motor is er helemaal uit geweest en gereviseerd/opnieuw verpakt (helemaal droog dus) toen de auto werd gespoten. Ook de Motorbeplating is ook compleet nieuw. Ik ga er dit weekend even mee langs een specialist, maar ik vermoed dat de katalysator behoorlijk wat hitte produceerd en dat de banden zo toch wat hitte te verduren hebben. Het wordt nou eenmaal inderdaad heet in de motorruimte van zo'n luchtkoeler!
Als relatieve leek lijkt het me sterk dat het van de banden is. Ik zou in dat geval verwachten dat de wang van de band versneld uitdroogt of nog erger beschadigd raakt. Als dat zo is zou ik me overigens meer zorgen maken over over een klapband na zo'n 5.000 km. Ik ken die verhalen niet.
Als je het bij nat weer ook gelijk ruikt is het zeker niet deze oorzaak lijkt me; de band kan dan eenvoudig weg niet oververhit raken (tenzij je het pas weer ruikt na 10 minuten stil staan).
Vanavond eens wat pekel in de over gooien op 250 gr C of wellicht beter nog onder de gril
04 jan 2010 19:37
Kan het niet 1 van de riempjes zijn (zijn immers ook van rubber)? Ik heb het ook gehad; op een moment werd het wel erg sterk

dat was de V riem die het begeven had (4 uur in vrieskou op wegen
wacht kunnen wachten toen accu leeg was, "het zit al in de naam" zei de takelwagen bestuurder

)
04 jan 2010 21:10
opnieuw verpakt (helemaal droog dus)
Is er niet wat afplaktape of folie achtergebeleven ergens in de motorruimte of rond de uitlaat

Of juist toch wat verf op iets terecht gekomen wat niet had gemoeten
04 jan 2010 21:20
Las dit topic net, en dat heeft de 996 van mijn pa ook, ff lekker rijden(gewoon cruisen en een beetje gassen, maar niet overdrijven) je stapt uit en de verbrande rubberlucht slaat zo in je neus, en is na een paar min. weer verdwenen
04 jan 2010 21:33
JMS schreef: dat heeft de 996 van mijn pa ook
Bij jullie ook gestrooid?......
wolf schreef: heel goed dat je lekker gereden hebt.
Rij er elke dag in, weer of geen weer, is dd
04 jan 2010 21:36
Leuk dat de luchtkoelers ook een gemeenschappelijk probleem hebben, is weer eens wat anders dan het gevoelige IMS Lager van de waterkokers!
04 jan 2010 22:14
ver boven de 200 schreef:Leuk dat de luchtkoelers ook een gemeenschappelijk probleem hebben, is weer eens wat anders dan het gevoelige IMS Lager van de waterkokers!

Een probleem is het niet. Het heeft volgens mij wel iets met de weerscondities te maken want bij regen en droog weer is het erniet. Althans heb ik het nooit geroken.
04 jan 2010 23:17
Was niet als grapje bedoeld hoor die reuk van verbrand
.jpg)
rubber
04 jan 2010 23:27
Nu ik de winterbanden er weer op heb, ruik ik 'het' ook weer. DAcht ik vorig jaar nog dat het door te hard rijden met H banden kwam, durf ik nu wel te zeggen dat het datniet is. Heb nl niet meer boven de 210 gereden. Toch ruik ik het. Paar opties: mijn winterbanden liggen op 9 " velgen (weet de ET zo niet) die beduidend dichter bij de motor liggen en dus warmer worden. Tis de pekel: weet eigenlijk niet meer of ik in de pekel gereden heb met de normale banden. Of het is de ouderdom: conti's zijn 1 jaar oud, winterbanden 10.....
04 jan 2010 23:33
10 jaar oud mon cher. die zachte winterbandjes zien er uit als een condoom uit de tijd van queen Victoria.
04 jan 2010 23:40
Heeft iedereen die op winterbanden rijd er nu last van
Winterbanden hebben een andere rubbercompound (samenstelling van het rubber) dan zomerbanden, winterbanden kunnen over het algemeen slechter tegen warmte wellicht zit daar de oorzaak
Ik heb geen winterbanden, maar heb een verbrand rubber ook nog niet (vaak

) geroken.
04 jan 2010 23:44
kocht ze voor de velgen en gek genoeg zijn ze niet eens heel hard, de vorige eigenaar had ze jaren opgeslagen in een donkere kelder en ik kon het niet over mijn hart verkrijgen gloednieuwe weliswaar erg oude banden te vervangen door nieuwe. Rijd er nu maar lekker mee op trackdays en naar de wintersport om aan de winterbanden eis te voldoen.
04 jan 2010 23:45
ik had het ook toen ik ze net weer gemonteerd had, toen was het zelfs een regenachtige dag.
Ik had normaal gereden van zaanstad naar almere, mijn vader was met een andere auto en die parkeerde bij aankomst naast mij en vroeg wat er zo rook.
dat zijn de banden, zei ik
daarna niet meer gehad ook niet bij snellere ritten
04 jan 2010 23:47
Bij die van mijn pa stinkt het altijd na een tijdje rijden, heb het wel over de P hè

de p van Porsche voor alle duidelijkheid
05 jan 2010 0:48
WillemB schreef:Heeft iedereen die op winterbanden rijd er nu last van
Nee rij gewoon op dezelfde zomerbanden als een week geleden alleen nu kreeg ik er last van.
05 jan 2010 1:14
Ik begon een paar maanden geleden ook wat te ruiken. Geen rubber maar alsof er een dooie muis ergens lag. Rook het alleen bij optrekken/wegrijden. en niet eens bij volgas wegspuiten met slippende koppeling, gewoon normaal rijden. Werd de laatste keren steeds erger en vaker.
Dacht dat het de koppeling was maar die zit er net nieuw in. even bij de Porsche whisperer langs en die constateerde (op de brug) een klein lek in een olie retour leiding. druppelde op de kachelpot en laat ik die nu best vaak gebruiken met deze temperaturen...
Dus wellicht is dat jouw/jullie probleem ook?
05 jan 2010 15:06
gassen schreef: op de kachelpot en laat ik die nu best vaak gebruiken met deze temperaturen...
Dus wellicht is dat jouw/jullie probleem ook?
Kachel stond voor de winterse buien ook wel aan en toen was het erniet
05 jan 2010 15:42
al met al gok ik toch op een pekelige oorzaak.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.