Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Wapen op centercap gericht op ventiel...

29 dec 2009 18:13

PaulusdB schreef:Verwissel je dan ook de linker- en rechterwielen, als je achteruit rijdt om te parkeren ofzo? :mrgreen:
Dit ivm de looprichting van het a-symetrische bandenprofiel, uiteraard. :ba:

Tja, daar zeg je zowat...

Porsche produceert top-automobielen in een prijsklasse die niet voor iedereen is weggelegd en toch presteert Porsche het om 'verkeerde velgen' te produceren.

Welke ik bedoel?

Deze:
Afbeelding

Ik vind het prachtige velgen, ik vind het alleen niet kunnen dat de spaken aan de ene kant van de auto naar voren wijzen en aan de andere kant naar achteren. Als je dan al zo'n dure auto produceert en zo'n mooie velg erbij creëert, maak dan een 'linker' en 'rechter' exemplaar...

29 dec 2009 20:21

Leg de P eens op zijn dak, misschien help dat :idea:

06 jan 2010 10:38

ps schreef:
porsche_3.2 schreef:[....het ventieltje van je opblaaspop! Hmmm wat kunnen we daar nu weer op verzinnen?

:shock: ...met ventieltje? Heeft zo'n pop ook een hairy :ass: ? Wellicht bekijk je 'm van de verkeerde kant...

let op het woord "opblaas" in opblaas pop... dan heeft ie meestal een ventieltje... ik snap wel dat ie geen mannelijke pop gekocht heeft....

06 jan 2010 12:48

Speedy356 schreef:Ik vind het prachtige velgen, ik vind het alleen niet kunnen dat de spaken aan de ene kant van de auto naar voren wijzen en aan de andere kant naar achteren. Als je dan al zo'n dure auto produceert en zo'n mooie velg erbij creëert, maak dan een 'linker' en 'rechter' exemplaar...

Helemaal mee eens, maar daar hebben meer merken last van. Zou voor mij wel een overweging zijn mocht ik nieuwe velgen onder een auto nodig hebben.

06 jan 2010 14:37

Traveller69 schreef:daar hebben meer merken last van.

Klopt, je hebt vast een Volvo gehad met oude turbo velgen..... hetzelfde verhaal....

06 jan 2010 22:07

Gewoon Merc SLR kopen, krijg je die assymetrische links/rechts velgen erbij.....

06 jan 2010 23:23

CGT volgens mij ook! En ook nog verschillende moeren links en rechts!

Re: Porsche forum kalender 2010?

06 jan 2010 23:49

$TEEF schreef::thumleft: zijn er eigenlijk meer gasten die hier op letten ?

Die ingekleurde en opgeleukte centercaps vindt ik redelijk gay en dan let ik niet eens op hoeveel graden ze dan verkeerd in het wieltje zitten... Ben wel blij dat m'n 5x205 wielen goed zitten .............zonder wieldoppen :cheers:
Verder wel leuk natuurlijk deze discussie!

07 jan 2010 0:53

Grappig is dat we nu 6 pagina's verder zijn en iedereen nog steeds vol houdt dat de logos met de punt naar het ventieldopje moeten wijzen. En dat terwijl Eric in de tweede post in het topic al aan gaf dat het conform de Porsche handleiding precies andersom moet :mrgreen:

07 jan 2010 7:56

Denk jij dat ik er een handleiding bij heb gekregen :shock: Ik moet het doen van "wijze" mannen/vrouw :roll: als jullie :twisted:
:mrgreen:

Zodoende staan ze bij BEPPIE alle kanten op... :ba:

07 jan 2010 11:45

@roonlejeune;vind mensen die het woord gay gebruiken redelijk gay, maar goed, naar de politie met dat vinden.. :twisted:

gelukkig zijn er een boel vrolijke mensen hier :thumleft:

( trouwens 205 onder je IM is veulste breed, rijdt voor geen meter meer, maar dat terzijde,.. zonder kappen is wel goed, mits je natuurlijk 5 gaats hebt..)

07 jan 2010 12:23

maurice schreef:Grappig is dat we nu 6 pagina's verder zijn en iedereen nog steeds vol houdt dat de logos met de punt naar het ventieldopje moeten wijzen. En dat terwijl Eric in de tweede post in het topic al aan gaf dat het conform de Porsche handleiding precies andersom moet :mrgreen:

Daarom heb ik ze dus ook anders gezet... zoals het hoort :mrgreen:

07 jan 2010 13:05

maurice schreef:Grappig is dat we nu 6 pagina's verder zijn en iedereen nog steeds vol houdt dat de logos met de punt naar het ventieldopje moeten wijzen. En dat terwijl Eric in de tweede post in het topic al aan gaf dat het conform de Porsche handleiding precies andersom moet :mrgreen:

Dus omdat er een plaatje afkomstig van Porsche bestaat waar het andersom is, klopt het niet?

Ik zou zeggen: bel de fabriek, want ze monteren het daar ook verkeerd om en op de website zie je het ook alleen maar verkeerd.

Ja, of het ene plaatje heeft het bij het verkeerde eind, dat kan natuurlijk in theorie ook. :mrgreen:

07 jan 2010 13:27

Misschien weten ze het bij Porsche gewoon niet :mrgreen:
Workshop manuals van 993, 996 en 997 geven toch allemaal het plaatje zoals Eric heeft gepost. Of wij zijn natuurlijk ontzettend eigenwijs, of iemand heeft ontdekt dat de auto een veel betere wegligging heeft als je de centercaps 180 graden draait :mrgreen:

07 jan 2010 14:57

ben in stuttgart en leipzig geweest, wordt nog zeer streng op gelet..de punt naar het ventiel.... toevalig was ik er toen een werknemer werd opgehaald door de PAD (Porsche AflieferungDienst), had een centercap verkeerd geplaatst, werd de dag erop gegen de mauer gezet... en kreeg een schop onder zijn arsch :wink:

07 jan 2010 15:06

wittenbrug is failliet gegaan na klachten over onvoldoende gecentreerde capjes :|

07 jan 2010 16:14

maurice schreef:Workshop manuals van 993, 996 en 997 geven toch allemaal het plaatje zoals Eric heeft gepost.

Zal wel een artist impression zijn, die mogen afwijken... :wink:

Of wij zijn natuurlijk ontzettend eigenwijs, of iemand heeft ontdekt dat de auto een veel betere wegligging heeft als je de centercaps 180 graden draait :mrgreen:

Ik weet dat ik ontzettend eigenwijs ben en daarom ga ik niet uitproberen of het scheelt met de wegligging. :twisted:

07 jan 2010 16:41

Je kunt natuurlijk ook zonder centercaps rijden :!: Minder onafgeveerd gewicht :arrow:Betere wegligging 8) :mrgreen: :wink:

07 jan 2010 17:00

Ik vind het flauwekul..... meer iets voor een autist....
Kapjes erop en rijden..... als daar de liefhebberij vanaf zou hangen.....
Wat af en toe écht moet gebeuren is aan mijn kruis krabben.... de rest is bijzaak.....

07 jan 2010 17:07

bijbal :D

07 jan 2010 17:12

Cloaca schreef:Ik vind het flauwekul.....

Dat staat je vrij.

meer iets voor een autist....

Dan zijn er veel autisten onder de Porscheliefhebbers.

Kapjes erop en rijden..... als daar de liefhebberij vanaf zou hangen.....
Wat af en toe écht moet gebeuren is aan mijn kruis krabben.... de rest is bijzaak.....

Ieder zijn meug.

Ps Er zijn middeltjes tegen... :twisted:

07 jan 2010 17:20

Met een cloaca heb je maar 1 ding te krabben :shock: :mrgreen:

07 jan 2010 20:59

Jullie moeten wel even serieus blijven, lees wat er kan gebeuren bij het verkeerd richten van de centercaps :!: viewtopic.php?f=9&t=21651&start=50
Plaats een reactie