Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?

09 jan 2010 22:46

Ik ook. Mijn mooiste was een groene met wit dakje en 10" wielen In engeland een 1400 blok met Jack Knight straight cut box er in laten hangen :drive: :drive:

Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?

09 jan 2010 22:49

Er bestaat toch maar 1 echte Mini?? 8) die met dat 1275cc blok dus, zonder stuurbekrachting en roestprobleempjes. Maar ach de ideale vrouw heeft ook wel wat gebreken. :wink:
De mijne heeft ook nog een complete RC40 uitlaat, heerlijk geluidje. Op de foto staat nog de center exit, dat is nu een side exit (links bij het mistlicht) geworden. Die andere kostte me keer op keer mijn katalysator door al die rot drempels.
Maar bovenal is het een ideale wagen om op de openbare weg mee te karten :drive:

Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?

09 jan 2010 22:53

mick1512 schreef:Ik ook. Mijn mooiste was een groene met wit dakje en 10" wielen In engeland een 1400 blok met Jack Knight straight cut box er in laten hangen :drive: :drive:

Dat is wel erg jummie. Was dat een Metro blok of een 1380cc? Had jij er ook een 5-bak van JK in zitten, of gewoon 4 versnellingen? Ik hou hem nog even standaard. :D

Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?

09 jan 2010 23:05

geen metro, maar een stage 2 1380 met vijf-bak. Nog net mee te rijden op de openbare weg :drive: En oh ja, de aandrijfassen vlogen regelmatig om mijn oren :mrgreen:

Dan begrijp je ook dat ik wat allergisch ben voor die opgeblazen retro-mobielen. Zelfde gevoel heb ik bij de nieuwe 500 :roll:

Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?

09 jan 2010 23:09

ik had gewoon de standaard mini 1000. lekker karten :drive:

Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?

09 jan 2010 23:23

De auto om mee te leren autorijden :drive: Gaat allemaal nog niet zo hard en het ding is zooooo intuitief :thumleft:

Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?

10 jan 2010 10:48

Hou rekening met een motorrevisie (als deze nog niet is uitgevoerd) op een bedrag zo rond de 10.000 tot 12.000 euro.
Dus een auto die aantoonbaar gereviseerd is scheelt een berg werk en kosten.

Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?

10 jan 2010 12:56

ralf996 schreef:
brian951 schreef:En ik zou trouwens wel voor een C2 gaan, een 4-wieler is bedoeld voor de wat minder begaafde rijders onder ons.. :mrgreen:


Beetje domme opmerking, maar oke, zo'n auto is gemaakt om lekker mee te rijden, en als je graag hard door bochten gaat en niet als een slak wilt rijden lijkt een c4 mij een betere keus. Met c2 kan je meer 'spelen', maar het is een lastige wagen, als je gaat ga je(of je moet Brian951 heten en topcoureur zijn :wink: )


Juist als je met een C4 gaat glijden valt er weinig meer te corrigeren. En om nu te stellen dat je met een C2 niet hard door de bochten kun slaat ook nergens op natuurlijk. Dat waren dus twee domme opmerkingen. :wink:

Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?

10 jan 2010 12:56

hee :shock: het gaat weer over porsches :D

Een gereviseerde / of zeer goed onderhouden porsche met hogere km. stand zou ook bij mij de voorkeur genieten. Een 964 met weinig km. en een eigenaar die in 4 jaar tijd 2.000 km. heeft gereden is helaas geen garantie voor lage kosten in onderhoud in het eerste jaar. Reken dan op het eerste jaar tussen de € 3.000 en € 6.000.

Tenminste dat is mijn ervaring :wink:

Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?

10 jan 2010 13:08

Franz spreek je uit ervaring?, want dit is nieuw voor mij. Ik denk dat maar een enkele sterveling het op de openbare weg aandurft (de rijderskwaliteiten heeft) om de 911 uit te laten breken. Dus volgens mij is de discussie over uitbreken van een c2 en c4 een hoop gezever en niet relevant en staat het natuurlijk wel stoer om het hier te blijven roepen :?

De enige plek waar een verschil zou kunnen zijn in sportiviteit is op een breed circuit. De meeste zullen dit maar sporadisch doen en een aantal zelfs helemaal niet. Als je daar gaat spelen met de 911 in de langzame bochten dan zal je merken dat je wel heel lomp moet doen doen om hem te laten uitbreken, laat staan dat je hem verliest. Dit zou (onder normale omstandigheden) alleen maar kunnen bij zeer hoge bochtensnelheden en dan denk ik dat alleen een prof een 2 of 4 nog kan houden. Dillon Koster heeft dit overigens wel gedaan met mijn c4 bij ca. 160 km per uur :shock: en het ging hem goed af 8)

Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?

10 jan 2010 14:45

Franz schreef:
ralf996 schreef:
brian951 schreef:En ik zou trouwens wel voor een C2 gaan, een 4-wieler is bedoeld voor de wat minder begaafde rijders onder ons.. :mrgreen:


Beetje domme opmerking, maar oke, zo'n auto is gemaakt om lekker mee te rijden, en als je graag hard door bochten gaat en niet als een slak wilt rijden lijkt een c4 mij een betere keus. Met c2 kan je meer 'spelen', maar het is een lastige wagen, als je gaat ga je(of je moet Brian951 heten en topcoureur zijn :wink: )


Juist als je met een C4 gaat glijden valt er weinig meer te corrigeren. En om nu te stellen dat je met een C2 niet hard door de bochten kun slaat ook nergens op natuurlijk. Dat waren dus twee domme opmerkingen. :wink:


Helemaal geen domme opmerking. Een c2 is nu eenmaal wat kwispeliger, en als je van plan bent er mee te gaan scheuren kan je beter een c4 nemen, dan hebje wat meer marge. Met een c2 kan net zo snel rijden(zo niet sneller) maar een c2 breekt bij het minste of geringste uit, en dan moet je van goede huize komen om dat de corrigeren. Daarom zei ik, als je van plan bent rustig te rijden is een c2 prima, ga je het meeste van je wagen vergen van zou ik een c4 pakken

Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?

10 jan 2010 15:17

:popcorn: tja een C2 of C4 bij normaal ´hobby´ gebruik maakt dus geen eene bal uit :mrgreen:

Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?

10 jan 2010 15:27

ah, c2><c4, werd wel weer eens tijd.
nu wel sneeuw in 020 btw.

Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?

10 jan 2010 15:39

Faiz schreef:ik heb deze
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nog even off topic dan maar: mijn eerste auto was een 1991 Mini Cooper 1275 (met carburateur - niet de mpi versie). Rood/wit. Leuke auto. Heb overigens ook een nieuw MINI (van BMW) gehad en vind persoonlijk dat BMW fantastisch werk heeft geleverd met de new MINI.

Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?

10 jan 2010 17:48

ralf996 schreef:
Franz schreef:
ralf996 schreef:
brian951 schreef:En ik zou trouwens wel voor een C2 gaan, een 4-wieler is bedoeld voor de wat minder begaafde rijders onder ons.. :mrgreen:


Beetje domme opmerking, maar oke, zo'n auto is gemaakt om lekker mee te rijden, en als je graag hard door bochten gaat en niet als een slak wilt rijden lijkt een c4 mij een betere keus. Met c2 kan je meer 'spelen', maar het is een lastige wagen, als je gaat ga je(of je moet Brian951 heten en topcoureur zijn :wink: )


Juist als je met een C4 gaat glijden valt er weinig meer te corrigeren. En om nu te stellen dat je met een C2 niet hard door de bochten kun slaat ook nergens op natuurlijk. Dat waren dus twee domme opmerkingen. :wink:


Helemaal geen domme opmerking. Een c2 is nu eenmaal wat kwispeliger, en als je van plan bent er mee te gaan scheuren kan je beter een c4 nemen, dan hebje wat meer marge. Met een c2 kan net zo snel rijden(zo niet sneller) maar een c2 breekt bij het minste of geringste uit, en dan moet je van goede huize komen om dat de corrigeren. Daarom zei ik, als je van plan bent rustig te rijden is een c2 prima, ga je het meeste van je wagen vergen van zou ik een c4 pakken



maar als je de snelste ronde tijden wil neerzetten op het circuit dan is een c2 sneller dan een c4 bij dezelfde bestuurder.


ik het begin stond mijn auto achter te hoog en was niet uitgewogen dan was er een bocht waar ik een hele lichte drift had
na het op juiste hoogte brengen en uitlijnen gaat het nu veel harder zonder dat er iets gebeurd, echter ik denk als het nu gebeurd dat ik meten in de vangrail geparkeerd sta

Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?

10 jan 2010 18:26

:scratch: dat zou zonde zijn van je 993 motor Rob!.... :mrgreen: Ik race met geen van de auto´s.... zou het wel ooit eens willen, met de eigen bolide het circuit op en dan een cursus ofzo.

Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?

10 jan 2010 18:39

Dat zeg ik toch ook, een c2 is lichter en dus pk/kg verhouding is gunstiger en hij is dus sneller(zal trouwens ook aan het circuit liggen, hoe meer bochten hoe meer de c4 in voordeel is lijkt me)

Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?

10 jan 2010 19:07

Dat denk ik dus niet
een C4 is zwaarder en onderstuurd
een c2 is volgens mij beter met bochten omdat deze bij een drift niet bijremt zoals het C4 systeem doet

Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?

10 jan 2010 19:44

Verschillen zijn klein, de bestuurder zal de beperkende factor zijn.

Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?

10 jan 2010 20:51

ruud964 schreef:Franz spreek je uit ervaring?, want dit is nieuw voor mij. Ik denk dat maar een enkele sterveling het op de openbare weg aandurft (de rijderskwaliteiten heeft) om de 911 uit te laten breken. Dus volgens mij is de discussie over uitbreken van een c2 en c4 een hoop gezever en niet relevant en staat het natuurlijk wel stoer om het hier te blijven roepen :?


Ruud, wel even goed lezen waar ik op reageer. Ralf zegt letterlijk over een C2 'als je gaat ga je.' Ik kan je verzekeren dat als je over een beetje rijervaring beschikt, je een rwd nog uit een slip kunt halen. Bij een C4 moet je over hele goede rijkwaliteiten beschikken om zo'n auto uit een slip te krijgen. En jij kan het wel een hoop gezever vinden maar onlangs hebben we nog een topic gewijd aan een Ferrari die ineens z'n grip kwijt was.

Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?

10 jan 2010 21:19

@Franz Bij het rijden gaat het er juist om slippen te voorkomen, of in ieder geval gecontroleerd te slippen.

En inderdaad gaat een C4 later in de slip en als hij over de grens gaat is hij moeilijk terug te krijgen. Alleen was bij een Anti slip cursus bij Paul Maaskant wel duidelijk dat de C4 beter te controleren was dan de C2. Ook bij het snelle rondje (op nat wegdek) was de C4 sneller dan de C2. Ik denk dus dat de C2 bij normale, zomerse?, omstandigheden wel weer sneller kan zijn. Iedereen moet zelf weten wat hij leuk vindt. Ik heb veel plezier gehad aan de C4, en met name in de huidige omstandigheden.

Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?

10 jan 2010 21:34

soepkip 986 schreef:@Franz Bij het rijden gaat het er juist om slippen te voorkomen, of in ieder geval gecontroleerd te slippen.


We hebben het toch helemaal niet over gecontroleerd slippen? Ik heb het gewoon over een situatie dat je op de één of andere manier plots je auto kwijt raakt. En dat is helemaal geen vreemd gegeven in een auto waar een blok met veel vermogen op de achteras ligt. Kijk bijvoorbeeld even naar buiten en je ziet al één belangrijke factor die hierin een belangrijke rol kan spelen. En daarbij zag ik hier ook ooit een filmpje voorbij komen van, ik meen, een toertocht voorbij komen waar ineens een auto in tegengestelde richting stond. :wink:
Laatst bijgewerkt door Franz op 10 jan 2010 21:36, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?

10 jan 2010 21:36

@Franz: vind ik jou toch een knappe als een c2 op hoge snelheid ineens uitbreekt en jij die 'nog wel even' uit de slip haalt. Overigens wederom een rare opmerking; als je over een beetje rijervaring beschikt :?

Ik durf hier toch wel te stellen dat een overgrote meerderheid de auto niet gecorrigeerd krijgt, ook de mensen met veel rijervaring. Ik heb het niet over een beetje uitbreken bij 30km per uur omdat je met het gas aan het spelen bent, dan kan een kind inderdaad de was doen

Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?

10 jan 2010 21:59

Franz schreef:
Ik heb het gewoon over een situatie dat je op de één of andere manier plots je auto kwijt raakt. En dat is helemaal geen vreemd gegeven in een auto waar een blok met veel vermogen op de achteras ligt.


Daarom ook wat vermogen op de vooras? Dus liever C4. En als je een Porsche of andere sportwagen kwijt bent in een slip is het uiterst moeilijk om hem terug te krijgen. De zgn Sliphoek ligt bij een P hoger maar als je daar buiten komt dan is hij ook echt weg.

Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?

10 jan 2010 22:01

Daarom bedoelde ik ook gezever, wat inderdaad wordt bevestigd :wink:

On topic :twisted: heeft de topicstarter al een keuze kunnen maken op basis van deze zeer informatieve reacties :lol:
Laatst bijgewerkt door ruud964 op 10 jan 2010 22:03, in totaal 1 keer bewerkt.
Plaats een reactie