Vertel hier over jezelf.
11 jan 2010 23:28
Wat je wel redelijk vaak heb is dat die duitsers vaak goed doorgetrapt zijn.... en de remmen hebben het daar ook meer te verduren dan hier in ons vlakke landje

hou dat in gedachten
12 jan 2010 8:47
ehm ja helder. Hier kan je een akk doen als je bij de specialist in NL een import wil kopen, dus komen de gebreken wel naar boven. Gezien de stevige vraagprijzen hier voor een 993, om te zwijgen over een 'S' model, mag je dus verwachten dat koppeling en remmen in uitstekende staat zijn. Hoe kan je controleren of de koppeling is vervangen? Facturen en ander papierwerk zijn na te maken, en de koppeling zit op een weinig toegangbare plek.
12 jan 2010 10:30
tenzij je Heinz-Karl heet
12 jan 2010 11:15
Als een 993 met tippie wat voor je is, kwam deze tegen
http://link.marktplaats.nl/298650496 Mooie redelijk zeldzame kleur voor een 993, kilometerstand 124k en NL auto voor een nette prijs.
12 jan 2010 11:25
Om er achter te komen of facturen officeel zijn moet je goed kijken of het de officiele facturen zijn... vaak staan er voorwaarden op de achterzijde (in het kleine gedrukt), of de km-stand past met de rest van de rekeningen ed.
Ook een gevoelskwestie... vertrouw je het OK zo niet dan laten staan.
Maar als je een auto koopt met garantie ben je iniedergeval een stuk gedekt.
En die auto op MP ziet er zo op de foto's netjes uit
12 jan 2010 13:17
Laatste luchtgekoelde 911, uitstekende belegging, daalt niet meer in waarde!
Én in tegenstelling tot aandelen en deposito's, is een auto vrijgesteld van
Vermogens Rendement Heffing !!!
Of die beste man heeft veel geld verloren met aandelen en deposito's, of hij wist gewoon niks beters neer te zetten
12 jan 2010 14:32
Dimitri-Turbo schreef: een gevoelskwestie... vertrouw je het OK zo niet dan laten staan.
Maar als je een auto koopt met garantie ben je iniedergeval een stuk gedekt.
Ik ga altijd op mijn gevoel....daarbij garantie en een akk maakt het af
12 jan 2010 17:12
+1 ... precies Marc

Jij snapt wat ik bedoel..
12 jan 2010 18:00
TD (zonder I) schreef:Als een 993 met tippie wat voor je is, kwam deze tegen
http://link.marktplaats.nl/298650496 Mooie redelijk zeldzame kleur voor een 993, kilometerstand 124k en NL auto voor een nette prijs.
Inderdaad een mooie kleur, heb hem op de site van een handelaar al eens bekeken.
Maar het hangt er vanaf welke aandelen je hebt, ik mag niet klagen
12 jan 2010 18:28
Heinz schreef:tenzij je Heinz-Karl heet

Sorry Heinz

Ik ben opgegroeid aan de Noordhollandse kust, daar zat het na Goede Vrijdag vol met Oosterburen met dikke bakken

Opvallend was dat de vrijgezelle duitse man een witte sportwagen had. Vandaar, no offense
13 jan 2010 0:04
Laatste luchtgekoelde 911, uitstekende belegging, daalt niet meer in waarde!
Én in tegenstelling tot aandelen en deposito's, is een auto vrijgesteld van
Vermogens Rendement Heffing !!!
Of die beste man heeft veel geld verloren met aandelen en deposito's, of hij wist gewoon niks beters neer te zetten

Hoe kan je geld verliezen in NL. met deposito's(anders dan boven 100k p.p. p.bank)?
Neem aan dat je het niet serieus bedoelt

. Indien wel: enkel als het een zeer zeldzame auto is, die je zelden gebruikt en erg gewild is/wordt. Gezien de productie aantallen van de narrow body 993, onderhoudskosten, benzinekosten, wegenbelasting lijkt het me geen uitstekende belegging, enkel een auto die in goede staat minder snel in waarde vermindert of met geluk wat toeneem op lange termijn in zeer goede staat. Wat wel zo is(als ik voor mijzelf spreek), is dat het een belegging zou kunnen zijn waarbij je vaak zonder moeite directe of indirecte kosten accepteert
Maar t.o.v. van sommige beleggingen(noem bijv. een paar aandelen die er nu niet meer zijn) denk ik het ook
Ps. de zoektocht is soms het leukst, toch?
13 jan 2010 0:52
Die opmerking had ik gequote van de advertentie van die 993, is niet mijn mening dus
De zoektoch vind ik overigens ook minstens net zo leuk als het rijden zelf, maar er moet wel evenwicht zijn natuurlijk. Te lang zoeken kan er voor zorgen dat het bezit tegen valt.
13 jan 2010 9:05
Even iets van een andere orde. De verzekering voor een 964/993. Zijn er polissen speciaal voor deze Porsches? Wat voor dekking heb je dan?
13 jan 2010 9:35
Dames......, en heren,
Mijn verstand en hart zitten in een hels gevecht. Beiden willen ze een Porsche, mijn hart een 911, mijn verstand een economisch verantwoorde, dus een Boxster of 968. Gezien het aantal km's wat ik ermee zal gaan rijden, 25000+ km lijkt mijn verstand te winnen, maw het zoekspectrum wordt uitgebreid naar de Boxster 2.7 of 3.2en 968 . Wat zijn de kritische punten bij deze modellen?
13 jan 2010 11:55
Ralf996: Dat was eigenlijk ook de reden dat ik de opmerking wilde maken. Ik hoor het ook wel eens meer(en lees het hier ook wel eens meer). Een auto ga je economisch altijd op achteruit, tenzij bijzonder potentieel museumstuk waar je niet of nauwelijks in rijdt. Desalniettemin met de koersen van afgelopen jaren was een Porsche wellicht een prettigere manier van vermogensafbouw, dan zo'n beetje 95% van de belegginsmogelijkheden
Faiz: Waarom is een Boxster een meet economisch verantwoorde keuze? De aanschafrpijs kan lager zijn, maar onderhoudskosten(als je het niet zelf doet), kunnen relatief hoog liggen doordat de motor wat 'moeilijker' te bereiken is. Heb hier wel eens onderhoud prijzen van forumleden voorbij zien komen bij de Boxsters, meen dan deze gelijk was aan/aardig dichtbij de onderhoudskosten van een 993 kwamen. Correct me if I'm wrong. Verder kunnen onderhoudskosten afhangen van de plaats waar je de P laat onderhouden(dealer vs. specialist).
kritische punten bij Boxsters(om te beginnen): kwaliteit achterraampje softtop(vervangen is duur), bij de jongere misschien relatief wat meer kans op mayo in je olie of water(= aardige kans op flinke interne motorproblemen als je dit ziet), verder wel eens gelezen dat er sowieso wat meer problemen waren bij de 97'ers(eerste productie jaar)
13 jan 2010 14:45
Faiz schreef:Even iets van een andere orde. De verzekering voor een 964/993. Zijn er polissen speciaal voor deze Porsches? Wat voor dekking heb je dan?
De dekking die jij wilt natuurlijk
klik........
13 jan 2010 14:48
Faiz schreef: mijn hart een 911, mijn verstand een economisch verantwoorde, dus een Boxster
Faizel toch

993 blijft centjes waard
13 jan 2010 18:45
@bully: ja geen idee waarom mij verstand en hart het gevecht zo openlijk zijn aangegaan. Waarschijnlijk een tekort aan slaap, koffie, patatjes speciaal met curry. Ik probeer mijn verstand nog te overtuigen van een 993, mijn vrouw vond het overigens wel een leuk plan zo'n 993. Kans is groot dat ik op zomerse dagen dan met de Mini op pad zal moeten, mijn vrouw kennende

Dus dan zal het met mijn verstand wel los lopen. Maar goed, ik heb het even zitten doorrekenen (kan er niks aan doen, het is mijn werk) aangezien ik hem zakelijk aanschaf, volgens mij kom ik wel aardig uit. Zodra ik thuis ben zal ik mijn calculatie eens posten en kan er op geschoten worden
13 jan 2010 19:04
Ik ben benieuwd en wat er al gezegd is een 911 is waarde vaster dan een boxster

en dat heb ik zelf nu ook! Mijn 19 jaar oude elfje is hoger getaxceerd dan mijn 10 jaar oude boxster.
13 jan 2010 20:21
Maar die was ooit ook duurder in aanschaf dan je Boxter destijds.
13 jan 2010 20:28
ouwe controller. volg je hart niet je portemonnee
13 jan 2010 22:47
Hier is die dan.... Alles bij elkaar opgeteld kom ik hier op uit op basis van 25000 km, bij de kosten geen rekening met btw gehouden (ivm zakelijk gebruik), onderhoud op basis van 0,20*jaarkm. en een gemiddeld verbruik van 13l/100km. Oja, BPM is een schatting op basis van rest-bpm, maar dat zullen de bedragen niet zijn. Bijtelling is 35% op de aankoopprijs ivm leeftijd 15+jaar, youngtimer.
Ik heb hier 2 bijna gelijke 993 modellen vergeleken. De gelijkenis zit hem in de km-stand, beide rond de 140.000km, uitvoering (beide Carrera tiptronic) de ene is een import (BTW) de ander een marge. De afschrijving is 20% met een restwaarde na 5 jaar van 50% van de aanschafwaarde. Komt dit alles een beetje in de richting als "beheerkosten" van mijn toekomstige investering?
13 jan 2010 22:56
ik reken bijtelling op economische waarde, is handelaarswaarde. 25?
13 jan 2010 23:28
Wolf: interessant. De economische waarde/handelswaarde, als in veilingwaarde

Neem jij deze handelswaarde ook mee voor de verzekering? Hmm, dat scheelt weer een duizendje of 3 op jaarbasis t.o.v. mijn berekening (aankoopwaarde gelijk aan taxatiewaarde voor verzekering)
Laatst bijgewerkt door
Faiz op 14 jan 2010 7:09, in totaal 1 keer bewerkt.
13 jan 2010 23:32
Ga voor de Jubi...ik geniet er iedere dag van...rijd alleen bij goed weer voor de hobby, maar ernaar kijken is al geweldig!!!
Grtn,
Marnix
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.