ppp 356 schreef:Vanavond de opening van het auto-moto salon in Brussel.
Nieuwe Aston-Martin Rapide , maar ook de 911 Turbo cabrio, 997 MK2 GT3RS en de Boxster Spyder. Mischien eens kijken of ik de GT3RS niet kan inruilen voor zo'n namaak Spyder.
Persoonlijk zou ik dat nooit doen.
Hoewel ik niet weet hoe vaak je met je RS rijdt lijkt me toeren met een echte spyder toch leuker. Dan kun je de rs mooi bewaren voor trackdays of zo
Mijn vrije tijd is beperkt. Die vrije tijd die ik heb wil ik voor een deel doorbrengen met vrouw en kinderen. Tourritten vind zowel ik als Linda leuk, waardoor mijn voorkeur hiernaar uitgaat ipv naar trackday's. Het is echter zo dat Linda een weekendje weg met de RS niet ziet zitten, dus de RS blijft gewoon stilstaan.
Vermits ik wagens koop om ze te gebruiken, en een eventueel belegging meegenomen is maar geen doel op zich is, heb ik geen plezier aan de RS. Heb dus geen zin om de RS tig jaren in de garage te laten staan.
Dat vind ik een goede en volwassen afweging! Daarnaast vind ik de spyder een erg gave auto. Ben alleen benieuwd wat de auto uiteindelijk in Nederland gaat kosten?
ver boven de 200 schreef:Dat vind ik een goede en volwassen afweging! Daarnaast vind ik de spyder een erg gave auto. Ben alleen benieuwd wat de auto uiteindelijk in Nederland gaat kosten?
ppp 356 schreef:Er zijn een paar redenen om dit niet te doen.
Mijn vrije tijd is beperkt. Die vrije tijd die ik heb wil ik voor een deel doorbrengen met vrouw en kinderen. Tourritten vind zowel ik als Linda leuk, waardoor mijn voorkeur hiernaar uitgaat ipv naar trackday's. Het is echter zo dat Linda een weekendje weg met de RS niet ziet zitten, dus de RS blijft gewoon stilstaan.
Vermits ik wagens koop om ze te gebruiken, en een eventueel belegging meegenomen is maar geen doel op zich is, heb ik geen plezier aan de RS. Heb dus geen zin om de RS tig jaren in de garage te laten staan.
Dat is ook eigenlijk het belangrijkste!
Porsche rijden is leuk, maar er zijn belangrijker dingen.
Misschien een panamera dan, kun je het combineren, lekker toeren en het hele gezin mee
Ik heb een rij-impressie van de spyder in de Auto Review van deze week zien staan; ik kan maar moeilijk wennen aan de dakconstructie; er komen dus echt twee 'lijntjes' naar achteren die vergrendelen in een inham aan beide zijdes van de auto.
Ik weet het niet zeker, maar ziet er naar uit dat je de softtop in de raamstijl (de A-stijl) vergrendelt en dan handmatig naar achteren moet strak trekken en vergendelen aan iedere zijkant ??
Effe zoeken op youtube, staat een filmpje op hoe het dak werkt...
Vergrendeling bij de voorruit zoals een standaard dak Gaan er 2 pennen in de rolbeugel en twee bandjes naar beneden (naast de stoelen) De banden naar achter haken in de rode lussen in de achterklep Als je daarna de achterklep dicht doet, wordt de boel strak getrokken
Simpel en slim systeempje
edit: hier staat het filmpje dak opzetten begint op 2.30
De constructie van de kap doet denken aan die van de BMW 6-serie en ook een Ferrari. Vind de looks niet geweldig. Maar waarschijnlijk rijdt je er in Californië toch altijd open mee
Wil snel lange touren gaan maken in de US. Het idee is wel erg aanlokkelijk om dat met de P. te doen
Vorige week de Boxster Spyder even kort voor de lens gehad. Om hem op de foto te krijgen moest ik hem even verplaatsen en dus even kort zitten en enkele meters rijden. Maar man oh man, wat zitten die stoelen fijne en wat is het een heerlijk leuk spartaans ding! Ik ben echt helemaal fan!!
Dank je wel horn! Ik zal komende week mijn site weer eens update, want er is de afgelopen tijd weer heel wat bij gekomen aan foto's. Heb veel gedaan en zat (al zeg ik het zelf) ook weer mooi materiaal tussen.