16 jan 2010 16:48
16 jan 2010 17:19
cabrio wim schreef:ik vond dit model altijd wel wat hebben.![]()
16 jan 2010 18:46
16 jan 2010 19:11
Helaas is degene die de auto heeft aangeschaft wat zeg maar impulsief.
16 jan 2010 20:08
16 jan 2010 20:28
16 jan 2010 20:50
16 jan 2010 21:53
Airhead schreef:Goed onderbouwd verhaal![]()
Waardoor blaast die carterpakking er eigenlijk uit?
17 jan 2010 9:49
17 jan 2010 16:57
17 jan 2010 19:18
sanderv schreef:Ik heb er natuurlijk wel een zwak voor dat je een 928 weer tot leven wilt wekken, maar 5k is inderdaad never nooit genoeg om deze 928 weer in de staat terug te krijgen waarin hij hoort.
Het probleem met de 928 is dat de aanschafwaarde niet al te hoog is, maar de onderhoudskosten des te hoger => Veel, heel veel slechte exemplaren met vage of totaal geen onderhoudshistorie rijden er daarom rond. Aan de staat van deze auto te zien zul je daarom naast de zichtbare noodzakelijke reparaties ook de komende 10 jaar geconfronteerd worden met allerlei motorische problemen. De V8 van de 928 is enorm sterk en vrijwel onverwoestbaar MITS goed onderhouden, en dat laatste is nou juist het probleem. Achter de feiten aanlopen met dit blok vereist een zeer moeilijk te vinden expert, en zeer diepe zakken (en frustratie).
Tip van de dag: Niet aan deze 928 beginnen, het zal niet veel anders verlopen dan de Bitter, en je geld krijg je er nooit meer voor terug.
Ga de markt op voor een andere 928, neem genoeg pillen om impulsieviteit te onderdrukken, en neem een proefrit in tenminste in 5-10 verschillende auto's die te koop staan. Neem maar van mij aan, zodra de juiste ertussen zit, weet je het gelijk.
Kijk bij de prijsonderhandelingen goed naar de onderhoudshistorie: .3 bekende 928 reparaties die je helaas bijna niet zelf kunt doen: Het vervangen van de distributieriem is een beruchte klap. Totaalplaatje ligt tussen de EUR 1500-EUR 1800 voor dit geintje (inclusief waterpomp).
Ook berucht is de pakking van de carterpan, die vaak eruit is geblazen. Aangezien de gehele voorophanging verwijderd moet worden om hier bij te kunnen, kost dit ook weer rond de EUR 1000-EUR 1500. Als laatste wil de lagering van de cardanas er nog wel eens uit liggen. Dit lager kost zelf maar EUR 15,--, maar om erbij te komen moet wederom weer de halve achterophanging worden gesloopt (kosten = schatting, maar ga maar weer van +/- eur 1500,-- uit).
Als je echter dit vantevoren al weet (=onderhoudshistorie), kun je dit allemaal meenemen in de prijsonderhandelingen. Geen onderhoudshistorie aanwezig? => Loop weg!
Dus: lang zoeken, veel testrijden, en een duidelijke onderhoudshistorie zijn onmisbare zaken om een goede 928 te vinden. Daarnaast moet je er vanuit gaan dat je minimaal EUR 7500 moet uitgeven om een betrouwbare, goed exemplaar aan te schaffen (alhoewel de S2 modellen iets lager zullen liggen). Alles hieronder zal je gegarandeerd zeer snel op hoge reparatiekosten zetten.
Neemt trouwens niet weg dat als alles goed geregeld is, het een briljante auto is om in te rijden. Doe het goed, en hij blijft elke rit een glimlach van oor tot oor op je gezicht toveren. Ik denk echter dat dit specifieke exemplaar meer aan zal voelen alsof er een scherp voorwerp constant in je hoofd loopt te boren!!
Onderdelen zijn vrij prijzig, dus je kunt ook nog deze volledig strippen, en alle onderdelen als reserve houden of verkopen als je zelf een goede 928 hebt aangeschaft. Verdien je waarschijnlijk nog meer terug dan de oorspronkelijke EUR 3.500,--!!
Voor de rest zeg ik welom hier aan te willen beginnen, maar ik hoop dat je alle goede raad ter harte neemt, en rustig een ander exemplaar gaat zoeken
. Ze zijn[u][/u] er namelijk wel!
Marcel schreef:Gezien alle verhalen lijken jullie me de droom klanten voor diegene die lekker aan jullie willen verdienen. Uit Het hele Bitter verhaal en de 928 ambities blijkt gewoon dat jullie naief zijn en er om vragen om geplukt te worden. Sorry het klinkt beroerd maar "wake up", alle rommel er uit en koop iets fatsoenlijks als je het geld hebt. Op de langere termjn goedkoper en minder frustrerend
17 jan 2010 19:53
Raphaël schreef:De keus is wel gemaakt, hij gaat eruit. Iedereen dank voor de goede informatie!
Nu rest de vraag.. netjes maken (zover dat kan), mooie foto's maken en op marktplaats/autoscout/hier zetten voor pak em beet 4000 euro. (altijd hoger zetten dan je wil overhouden, blijft er onderhandelruimte) .
Raphaël schreef:Bitter gaat er ook uit. Dood en dood zonde van de schitterende auto maar het is niet anders, valt niet meer op te knappen zonder een donor bitter.
17 jan 2010 20:04
Bertroex schreef:Raphaël schreef:De keus is wel gemaakt, hij gaat eruit. Iedereen dank voor de goede informatie!
Nu rest de vraag.. netjes maken (zover dat kan), mooie foto's maken en op marktplaats/autoscout/hier zetten voor pak em beet 4000 euro. (altijd hoger zetten dan je wil overhouden, blijft er onderhandelruimte) .
Moedige beslissing. Met lijm en do-it-yourself het interieur zo mooi als mogelijk maken, misschien denken om de achterzitjes met bordeaux leder te lijmen of by Paul Anderson enkele bordeaux achterzitjes/achterpaneeltjes te kopen.
Het leder heel mooi poetsen, behandelen, het exterieur polishen tot je erbij neervalt (leergeld om een ketel te kopen![]()
), door de keuring, verzekeren en de weg op. Lente komt eraan, geen geld uitgeven tenzij voor verse olie en filters dat je natuurlijk zelf doet en inruilen ofwel verkopen.
Het gaat je te veel tijd en geld kosten om dat ding te slachten als je er niets van af kent.
My two cents. Hard, maar daarom niet minder goedbedoeld.....
Bertroex schreef:Raphaël schreef:Bitter gaat er ook uit. Dood en dood zonde van de schitterende auto maar het is niet anders, valt niet meer op te knappen zonder een donor bitter.
Verdorie, Ik heb een bitter CD in het rood gezien: het was een non-sale in een van de engelse auction houses omdat ie compleet rot was. Beige/magnolia interieur, 3.9litre auto.... Ik kijk de listings nog eens na, ik denk dat het october-november 2009 was..... Heb je al contact genomen met de Bitter club UK?
http://www.bitter-owners-club.com/
Goeten uit Nottingham,
Bert
17 jan 2010 20:21
17 jan 2010 20:43
17 jan 2010 21:00
17 jan 2010 21:03
17 jan 2010 22:14
17 jan 2010 23:32
18 jan 2010 0:06
18 jan 2010 10:41
18 jan 2010 11:33
18 jan 2010 20:59
sanderv schreef:Ik was misschien wat misleidend door de term 'uitgeblazen' te gebruiken. Het hele verschijnsel heeft eigenlijk alleen met ouderdom te maken, en niet met rijgedrag of verstoppingen e.d.
Wat er eigenlijk gebeurd is dat de constructie van de carterpan ervoor zorgt dat de pakking niet overal gelijk wordt aangedrukt bij het aandraaien van de boutjes.
...vervolgd door lang en duidelijk verhaal...
18 jan 2010 23:09
TD (zonder I) schreef:Heb dit draadje net even doorgelezen en er kan veel geouweneelt worden op dit forum , maar ik vind dit allemaal erg nette adviezen en uitleg wat er gegeven wordt door de diverse forumleden. Wat mij betreft een dubbele![]()
TOP !
19 jan 2010 14:08