23 feb 2005 2:36
23 feb 2005 6:19
23 feb 2005 8:32
23 feb 2005 9:52
23 feb 2005 11:00
23 feb 2005 13:57
Emilio schreef:De berekeningen die ik zie vindt ik kort door de bocht. Da's prettig, ik weet het, maar in dit geval snij je iets te veel af. Elke andere wagen (die natuurlijk niet te vergelijken zijn) kent een omslagpunt dat in de buurt van 15000 of 20000 ligt. Waarom zal dat niet het geval zijn bij de beminde porsche. Overigs, ik zelf zit in de richting van een transaxcel porsche te denken (944 of 928). Voor familie transport heb ik reeds een wagen, echter voor dagelijks rijden zoek ik iets leuks....
Dus mijn vraag :Waar zitten de extra kosten?
23 feb 2005 16:31
23 feb 2005 16:40
SPEEDY944 schreef:Gelukkig heeft de overheid een stokje voor de vraag "kan een Cayenne -of enig andere Porsche- ook op grijs kenteken?" gestoken, anders was die ongetwijfeld ook gesteld...
23 feb 2005 16:43
Marco schreef:SPEEDY944 schreef:Gelukkig heeft de overheid een stokje voor de vraag "kan een Cayenne -of enig andere Porsche- ook op grijs kenteken?" gestoken, anders was die ongetwijfeld ook gesteld...
hoezo, moet toch gewoon kunnen waarom niet
23 feb 2005 18:09
Emilio schreef:Als absolute petrolhead ben ik helemaal weg van alles wat technisch hoogstandjes zijn. Vandaar dat ik ook ben begonnen met lezen op het porsche forum. Ik was ook in de veronderstelling dat de gemiddelde porsche liefhebber dat ook was.
Helaas, na twee avonden lezen druip ik af en heb ik zo iets van laat maar zitten die porsche...
Het gebral gehalte wat ik specifiek hier lees is echt too much. Domme patser praat van "op gas, nooit" en iets over koken en zo... Echt heel zielig. Maar ik zou me schuldig maken aan net zo veel gebral als ik het niet zou onderbouwen. Dus, bij deze:
1. Het plezier van een auto zit in het rijden. Veel van jullie hebben em als tweede wagen, simpel weg omdat jullie em voor dagelijks niet kunnen betalen. Zie http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=1248&highlight=lpg. LPG maakt het mogelijk om dagelijks te rijden.
2. LPG is een beter brandstof dan benzine. Octaan gehalte is hoger en bij het juist afstellen van de motor moet het mogelijk zijjn om meer vermogen te generenen.
3. LPG maakt de oude gebakjes erg betrouwbaar. Ik heb in het verleden meegemaakt dat ik thuis kon komen ondanks een defecte brandstofpomp, of kapote carb.
4. Ik haat milieu gemekker, maar toch, LPG is vele male schoner.
5. De porsche motoren zouden simpel weg goed op gas moeten kunnen lopen. Het enige belangrijke is de kleptemperatuur en aangezien porsche al 40 jaar geharde klepzetels heeft mag dat geen probleem zijn.
Verder nog een advies: Blijven jullie vooral lekker jullie "garage queens" poetsen en met een jappanertje boodschappen doen bij de Lidl. En laat de mensen die willen genieten van het rijden dat dan ook gewoon doen.
Ondertussen ga ik heel hard na denken of ik wel wil behoren tot de groep porsche rijders. Ik vind de styling en techniek prachtig, maar ik wil never inverband gebracht worden met het gebral.
23 feb 2005 21:24
Jan A. (964 C4) schreef:Als jezelf geentoont, kan je het ook niet echt verwachten hoor al vallen de reacties op je epistel nog best mee.
23 feb 2005 21:32
Olaf schreef:Olaf -dieelkedagmetdePorschenaardeLidlgaat-:wink:
23 feb 2005 21:57
23 feb 2005 22:23
23 feb 2005 22:55
horn schreef:Olaf schreef:Olaf -dieelkedagmetdePorschenaardeLidlgaat-:wink:
Met zo'n kleine kofferbak zal je wel elke dag naar de Lidl moeten... Ga een keer met de Volvo, kan je alles in één keer meenemen...![]()
@ Jan A.; 't zit je wel dwars he, die MSN opmerking van mij, wéken geleden...![]()
23 feb 2005 23:30
24 feb 2005 1:31
horn schreef:Olaf schreef:Olaf -dieelkedagmetdePorschenaardeLidlgaat-:wink:
Met zo'n kleine kofferbak zal je wel elke dag naar de Lidl moeten... Ga een keer met de Volvo, kan je alles in één keer meenemen...![]()
@ Jan A.; 't zit je wel dwars he, die MSN opmerking van mij, wéken geleden...![]()
24 feb 2005 7:13
24 feb 2005 10:57
Emilio schreef:Ach, een beetje leven in de brouwerij is toch altijd leuk. En ik had hier zeker geen tere zieltjes verwacht maar mensen die tegen een gezonde boute uitspraak kunnen.
De repliek die ik ontvang is alles behalve mild, net zo als eerdere mensen die hier deze vraag hebben durven stellen. Het zijn ook die topics geweest die bij mij de toon hebben gezet. Bij deze mijn excuses als die toon toch verkeerd gekozen blijkt te zijn.
Over een Cayenne op grijs, ach waarom niet. Ze is toch op het aan kunnen van een beetje modder gebouwd?
Ik heb niks tegen grijs of LPG in een porsche. In voorgaande topics proefde ik in bepaalde reacties een "porsche te goed voor dat goedkope spul". En die houding zet mijn nekharen recht over eind. Excuses voor de gene die ik hier mee raak, maar dat vind ik elitair gezwam. Porsche waarderen en willen rijden heeft niks te maken met bereid zijn om de stevig in de buidel te tasten. Ieder heeft recht op zijn eigen manier van beleven van zijn of haar hobby. Als het voor iemand mogelijk wordt om dagelijk in een 928 te rijden door LPG dat moet hij dat vooral doen.
Jullie durven iemand die zo ver gaat voor zijn hobby dat toch niet misgunnen?
26 feb 2005 6:46
26 feb 2005 10:25
usual schreef:tssk tssk, de ingenieurs bij porsche proberen om elk overtollig grammetje uit de auto te houden ...
27 feb 2005 0:25
Emilio schreef:Over een Cayenne op grijs, ach waarom niet. Ze is toch op het aan kunnen van een beetje modder gebouwd?
27 feb 2005 9:10
27 feb 2005 9:18
27 feb 2005 9:23