Al wachtend op de body zit ik nu wat dingetjes, prulletjes en leukigheden te verzamelen: een beetje van ebay, een beetje van marktplaats, een beetje van Leboncoin, een beetje van thesamba, enzovoorts, enzoverder, et cetera.
Hoewel ik in eerste instantie voor een typische jaren '50-'60 racer ging (een gevalletje 'bare to the metal', of 'less is more') en dat nog steeds de insteek is, vind ik sommige 'luxe' toch ook wel bij zo'n racer passen: met name dingetjes die bijdragen aan de 'informatievoorziening' in de stuurhut van de bolide.
Toen ik dus tegen wat originele VDO-metertjes aanliep, voor een naar mijn mening alleszins schappelijke prijs, die voor extra informatievoorziening zorg zouden kunnen dragen, heb ik die maar meteen aangeschaft...
Het betreft een klokje (dan weet ik tenminste hoe laat 't is en 't is het luxe exemplaar dat zelf reguleert of je 't op 6V of 12V aansluit). En om de toestand van de accu in de gaten te houden een mooie voltmeter. Tot slot is naast de olietemperatuur (die ook al in het combi-instrument wordt aangegeven) ook wel de oliedruk interessant om te weten en dus heb ik ook maar een oliedrukmeter aangeschaft...
Dat setje ziet er dan zo uit:

Mooi toch?
Nou moet ik alleen nog een mooie manier verzinnen om een en ander (met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid) onder het dashboard te monteren. Ik wil namelijk niet ín het dashboard zagen en boren...