Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Re: Ervaringen verlagen bij Carnewal

02 feb 2010 22:49

Same here :mrgreen:

Re: Ervaringen verlagen bij Carnewal

02 feb 2010 22:57

Misschien de topic titel wijzigen in "ervaringen met verlagen 993"

Re: Ervaringen verlagen bij Carnewal

02 feb 2010 23:03

Die hadden we toch al :scratch:

Re: Ervaringen verlagen bij Carnewal

02 feb 2010 23:13

oh ja, krijg je die weer van gebruik de zoek functie.
Zie alleen geen enkele reactie over Carnewal, rijden we allemaal onze 993 standaard?

Re: Ervaringen verlagen bij Carnewal

03 feb 2010 10:45

samesame schreef:Als er nog meerr lezers van dit topic suggesties en/of ervaringen hebben om een 993 te verlagen en goed sturend en tegelijkertijd nog enigzins comfortabel rijdend te houden, dan hoor ik dit graag.

Zelf zou ik onder een 993 het eea. veranderen om er een beter sturende auto van te maken. Ik zou hem zo willen laten sturen als een 964, iets minder comfortabel wat wegligging betreft en wat meer gevoel laten geven. Want de 993 is tov. een 964 wel een fijnere en betere auto maar naar mijn smaak hebben ze de 993 wat sturen betreft net iets te gedempt gemaakt. Te veel 'Mercedes', en dat is nou net niet wat ik zoek in een Porsche :mrgreen:
:salut:

Re: Ervaringen verlagen bij Carnewal

03 feb 2010 21:51

samesame schreef:oh ja, krijg je die weer van gebruik de zoek functie.
Zie alleen geen enkele reactie over Carnewal, rijden we allemaal onze 993 standaard?

Als je goed de zoekfunktie hebt gebruikt vraag je dit natuurlijk niet :wink: .Minimaal een avondje leesvoer .En carnewal maakt zelf natuurlijk ook niets(behalve RSR dempers maar dat is weer een andere zoekfunktie)
Hij was volgens mij wel de eerste die extra draad op de Bilstein's liet maken.

Re: Ervaringen verlagen bij Carnewal

04 feb 2010 0:55

Ik zou voor een KW Variante 3 set gaan.

Bij Johan van der Gugten (Bodegraven, voor jou heel goed aan te rijden) bestellen en laten monteren (of zelf doen).

Uitwegen en uit laten lijnen bij Prins Techniek in Wassenaar (ook race ervaring).


Heel toevallig is dit ook mijn configuratie, behalve dat ik de set dan zelf heb gemonteerd.
KW is iets goedkoper dan Bilstein en is wel volledig rvs.
Je kent je 993 absoluut niet meer terug.

Zelf was ik behoorlijk negatief over het rijgedrag van de 993, meerdere keren laten uitwegen, uitlijnen, het bleef prut.
Laatste ultieme actie de KW set dan maar. Had ik veeeeeel eerder moeten doen.

Re: Ervaringen verlagen bij Carnewal

04 feb 2010 10:16

Waarvan acte nine-eleven maar het wordt zeker geen schroefveerset (en ik kom zeker niet bij Van de Gugten). De meerwaarde van een schroefveerset zie ik voor straatgebruik echt niet. Sterker nog, zelfs diegenen die wel het circuit zien wijzigen naderhand niets meer aan de set-up. Goede schokbrekers met goede veren en dan bij een partij die weet waar ze mee bezig zijn laten "afstellen". Ik zoek nog even verder.
Laatst bijgewerkt door Wouter op 04 feb 2010 18:42, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Ervaringen verlagen bij Carnewal

04 feb 2010 18:02

Yep, de Variante 3 is wel een redelijk stugge set.
Heb de 993 dan ook op RS specs laten afstellen (goed voor de bandenslijtage) :wink:

Ondanks dat ik geen frequent circuitbezoeker ben, geen moment spijt van gehad.

Volgens mij is Erwin (Renntech) redelijk bedreven in het combineren van een goede set alsmede het afstellen ervan. Stukje sturen, dat wel.
Je zal er vast wel van op de hoogte zijn, een 993 goed afstellen kan niet zomaar door de eerste de beste worden gedaan.
Plaats een reactie