Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Re: oliepeilcontrole

07 feb 2010 15:09

aaaaaahhhhhhhhhhaaaaaaaaaaaa. Lekker slim. :bang: Volens mij kijk ik verkeerd..ff kijken nu

07 feb 2010 15:10

Afbeelding....de meest linkse die je nu ziet....

07 feb 2010 15:15

Yep, hebbes. For ever :oops:

07 feb 2010 15:23

Die grote klok in het midden is de toerenteller.
:mrgreen:

07 feb 2010 15:36

Ik vond die bandenspanning al zo hoog bij lekker doorrijden :x

07 feb 2010 16:38

Dat grote ronde ding in het midden kan je aan draaien. Gaat je auto de bocht om. :cheesy: Niks mis met dergelijke dingen vragen hoor. Ik stond met mijn eerste Porsche ook binnen twee uur bij de dealer omdat de olie op was... :twisted: :oops: maar niet echt op bleek te zijn... :wink:

07 feb 2010 17:37

Dank je Horn. Wat mij wel opvalt dat ik bij al mijn vorige auto's( niet-Porsches) helemaal geen vragen had óf alles direct duidelijk was. :?

07 feb 2010 17:50

ach, als je het boekje doorleest weet je alles. en ach, als dat het ergste is... ik durf te wedden dat je met al je vorige auto's ook niet zoveel plezier had. toch?

07 feb 2010 17:53

ehhhh twijfel wijffel..hahha ja klopt. at is dan ook direct de crux van het verhaal. Waar je veel van houdt, wil je veel van weten :lol:

07 feb 2010 22:32

Ben het ook eens met het advies van Nicolò.

ludo schreef:Prima 3/4 van max. ??

?? = 1,75 liter volgens het instructieboekje :idea: :wink:

Aanvullend: de meter is dus heel goed te gebruiken.
D.w.z. zolang de naald blijft bewegen :idea:
Wanneer deze niet meer los komt van het onderste rode vlak - bij opgewarmde motor, stationair, horizontaal... - dan ...

weet je niet wat het oliepeil is :D
Wil helemaal niet zeggen dat het peil te laag is :!:
Want als de naald NET niet meer los komt dan zal het peil volgens de peilstok ~ halverwege staan tussen MIN en MAX, dus nog 1,75/2 boven MIN :P

Het beste is om dus altijd te zorgen dat de naald nog beetje beweegt want dan weet je zeker dat dit belangrijke nivo ok is, zonder dat je vuile vingers hoeft te halen :wink:

01 apr 2010 11:31

Bij welke motortemperatuur moet ik kijken naar de oliepeilmeter op het dashboard (996 bj. 2005)? Ik heb nu inmiddels alle standen voorbij zien komen op het dashboard, bij warme motor werd het oliepeil aangegeven tot het bovenste streepje, bij koude motor werd het oliepeil een stuk lager aangegeven (tot het onderste streepje) :?:

01 apr 2010 11:50

Als je gewoon het olie niveau op peil houdt, dan is het voordeel van een verbruik van 1 liter op 1000km, dat je bij een 15000km beurt alleen maar het filter hoeft te vervangen...... :mrgreen:

01 apr 2010 12:29

Nicolò schreef:Die grote klok in het midden is de toerenteller.
:mrgreen:

ooo en ik maar denken dat i niet harder dan 7 km per uur gaat :drive:

07 apr 2010 22:15

Is het normaal dat de olie hoeveelheids meter traag reageert, ook als ie lekker warm is of blijft het vlottertje dan hangen :?:
ik heb wel eens het idee dat ie traag is maar soms ook wel weer normaal op komt

07 apr 2010 22:17

Rene964c4 schreef:Is het normaal dat de olie hoeveelheids meter traag reageert ..

Wat is traag :?:

... wat is de snelheid van je olie (als deze warm is) :?: :idea:

07 apr 2010 22:30

Als hij koud is doet hij nix, maar als hij warm is gaat het de ene keer rustig aan omhoog en soms blijf hij ook onderin :?: :?:
ik heb ook een paar keer een proefrit gemaakt en daar schoot hij echt omhoog
dus weet nou niet echt wat ok is
misschien olie vrees :mrgreen:
wil gewoon dat het goed is om lekker te :drive:

07 apr 2010 22:40

Als 'ie koud is - klopt het dat de wijzer niet uit slaat :thumleft:

Dat andere hangt af van de werkelijke olie temperatuur, wel of geen open thermostaat, hoe je gereden hebt en tot stilstand bent gekomen ... etc etc ..

07 apr 2010 22:45

ludo schreef:Dus handmatig peilen het best??? Elke 20K..?

is verversen !!!! :shock: :shock:

07 apr 2010 22:46

.. of elk jaar :idea:

07 apr 2010 22:47

:thumleft:

07 apr 2010 22:54

Olaf schreef:Als 'ie koud is - klopt het dat de wijzer niet uit slaat :thumleft:

Dat andere hangt af van de werkelijke olie temperatuur, wel of geen open thermostaat, hoe je gereden hebt en tot stilstand bent gekomen ... etc etc ..

Ik heb het idee dat hij nooit echt warm/heet wordt, maar als ik even lekker doorrijdt heb ik het idee dat hij sneller reageert
Ik ga het in de gaten houden, en niet alle 9elfjes zijn hetzelfde :mrgreen: dus
thanx

07 apr 2010 22:55

Rene964c4 schreef:Ik heb het idee dat hij nooit echt warm/heet wordt, maar als ik even lekker doorrijdt heb ik het idee dat hij sneller reageert

Tijd van het jaar :idea:

.. en met 'lekker doorrijden' wordt 'ie wel wat warmer :wink:

07 apr 2010 22:59

klopt, dus gas er op :drive:
enne 13 ltr is natuurlijk niet zomaar weg,
ik heb geen dikke pluimen als het gas er op gaat, dus zal allemaal we mee vallen denk ik

08 apr 2010 7:29

Rene964c4 schreef:klopt, dus gas er op :drive:

... pas als 'ie op bedrijfstemperatuur is :wink:

08 apr 2010 12:01

dat altijd :salut:
Plaats een reactie