Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: iemand bekend met "Wiesmann"

14 feb 2010 1:56

MarkS schreef:+1

Die gasten weten echt niet waar ze over praten.

+1
Als ik een collega van me mag geloven die zijn 996 GT3 heeft ingeruild voor een MF4 is er geen enkel vergelijk te maken en is de Wiesmann een klasse waarbij de GT3 juist de kitcar is. En die beste man heeft een aardige historie op de weg en het circuit.
Geluid is super van de MF4 maar ook de wegligging is waanzinnig. Minder spartaans misschien dan een GT3 maar wel beangstigend goed.
Vind alleen de cockpit zelf wat claustrofobisch. Als je een keer te zwaar getafeld hebt zit je vast in je Wiesmann en moet de blikopener er aan te pas komen. :mrgreen:

14 feb 2010 3:29

Als die dingen 2e hands niet zo verdomd waardevast zouden zijn, wist ik het wel. :drive:
Het lijken wel 993TT´s.

14 feb 2010 3:46

MarkS schreef:Het lijken wel 993TT´s.

Zoek je er een?

:mrgreen:

14 feb 2010 3:50

Oriënteren noemen ze dat, geloof ik. :wink:

14 feb 2010 8:59

maurice schreef:....als je een keer te zwaar getafeld hebt.....

Dat doet Marc nooit... :cheese:

Verder, sterkte met je afwegingen........

14 feb 2010 10:12

MarkS schreef:Die gasten weten echt niet waar ze over praten.

Een voor mij niet te plaatsen opmerking. Misschien wat beter lezen voordat je post :?:

Ik heb het over de uitstraling, niet over de bouwwijze en de gebruikte techniek. Nogmaals, ik vind het een hele gave auto en hij zal prima rijden, maar de uitstraling (opgeplakte lampjes, bolle naden etc.) doet mij denken aan een kitcar. Niet aan een auto waar je zo veel geld voor neer legt.
En ja: ik heb er meer dan genoeg IRL gezien om daar een mening over te hebben. Anders gaf ik die niet (alhoewel :wink: ).

14 feb 2010 10:53

Rad911 schreef:Ik heb het over de uitstraling, niet over de bouwwijze en de gebruikte techniek. Nogmaals, ik vind het een hele gave auto en hij zal prima rijden, maar de uitstraling (opgeplakte lampjes, bolle naden etc.) doet mij denken aan een kitcar. Niet aan een auto waar je zo veel geld voor neer legt.

+1

Maar liefst 8 (!) lampjes achterop. Wat mij betreft allemaal net iets 'over the top'.
Maar ja, opinions are like...
:popcorn:

14 feb 2010 11:54

Rad911 schreef:Een voor mij niet te plaatsen opmerking. Misschien wat beter lezen voordat je post :?:

Ik probeer altijd goed te "lezen" maar iets goed en genuanceerd "schrijven" is ook lastig he? :bang:

:mrgreen:

14 feb 2010 11:57

turbocruiser schreef:Maar ja, opinions are like...

+1

meningen, niet te verwarren met feiten

14 feb 2010 12:00

Heb ze allemaal gereden :drive: En een Wiesman noem ik een veredelde kitcar, net als een Donkervoort en een TVR. Het grootste verschil is dat je ze (tegenwoordig; ja heren, ook Donkervoort kon je gewoon krijgen als bouwpakket) niet als kit kan kopen. Het gaat mij bij deze auto's om twee dingen: looks en rijplezier. En qua looks vind ik een TVR heel wat beter geslaagd. Betrouwbaarheid komt hier voor mij op de tweede plaats.

By the way: Voor mij zijn kitcars zeker niet per definitie inferieur. Ik ken ook kitcars die kwalitatief zeer hoogwaardig zijn, bijvoorbeeld een Ultima, maar altijd afhankelijk van wie 'm gebouwd heeft...

Overigens vind ik die coupe het meest geslaagd en rijden met zo'n ding is zeker een feestje :thumleft:

14 feb 2010 12:18

turbocruiser schreef:Maar liefst 8 (!) lampjes achterop. Wat mij betreft allemaal net iets 'over the top'.

Geheel afhankelijk van het type.
AfbeeldingAfbeelding

14 feb 2010 12:22

Tja, ík vind een benaming kitcar dus verband houden met de kwaliteit en niet met aantallen. Een Zonda, om maar iets extreem zeldzaams én extreem degelijks te noemen, is voor mij geen kitcar. Kitcar associeër ik met een "Buggy", al dan niet met een exotisch uiterlijk.

En natuurlijk...opinions are like...ook deze :wink:

14 feb 2010 12:29

Dat scheelt inderdaad alweer een aantal lampkes...

Als je je ogen dichtknijpt en tussen je wimpers doorkijkt zie je heel in de verte de lijnen van de oude Z3. Prijstechnisch is deze laatste wat mij betreft aantrekkelijker, ook met M3 blok.

14 feb 2010 12:31

Leuke Buggy :wink: In 2007 6,2 sec sneller dan een Ferrari Enzo bij Top Gear :shock:

Afbeelding

"It's an amazing road car the Ultima GTR, It has broken just about every single speed record there is to break"
Jeremy Clarkson - Top Gear

"You want fast? In all my Ferrari-owning, Lambo-loving, Pagani pestering life, I have never driven a road car as searingly quick as the Ultima Can-Am"
Robert Farago - The Truth About Cars

14 feb 2010 13:46

Je hebt wat losgemaakt Marc :!: Mooi draadje aan het worden.

Nu nog een poll voor Amandus :arrow: Huidige GT3 of new Wiesmann.

Hoewel ik me besef dat ie toch lekker z'n eigen ding doet hoor 8)

14 feb 2010 13:47

Jort schreef:
turbocruiser schreef:Maar liefst 8 (!) lampjes achterop. Wat mij betreft allemaal net iets 'over the top'.

Geheel afhankelijk van het type.
AfbeeldingAfbeelding

mooie plaat die rechter.. vin het ook wel een mooi ding eigenlijk.. naast de porsche natuurlijk :wink:

14 feb 2010 13:51

Wat een kont .....

Kga proefrijden :|

14 feb 2010 13:57

ik ga mee 8)

14 feb 2010 14:19

deal

14 feb 2010 14:49

Met gesloten beurs deal maken.

14 feb 2010 15:19

amandus schreef:Wat een kont .....

Kga proefrijden :|

Je zit de boel gewoon te stangen Marc... :wink:

14 feb 2010 15:30

Ik zou het wel weten...

Afbeelding

14 feb 2010 15:49

Ik ook...

Afbeelding

Of deze:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door MickRS op 14 feb 2010 15:55, in totaal 1 keer bewerkt.

14 feb 2010 15:51

... leuke site, Radboud :thumleft: :mrgreen:

14 feb 2010 16:50

Jurgen schreef:Je zit de boel gewoon te stangen Marc... :wink:

Tis wel een juweeltje Jurgen , enne net zo tijdloos als 993TT :wink:
Plaats een reactie