barolo schreef:Al de telefoons, die hier besproken zijn, worden geleverd met een USB kabel.
Ontdekte dat bij Nokia er nu al weer 2 verschillende aansluitingen zijn, aan de GSM kant, beide met dezelfde naam Micro USB. De 'bekende' met een in breedte verlopend plugje. En de nieuwe met een ovaal, kleiner, stekkertje.
sinds begin deze week ook, eindleijk, overgestapt op iets nieuwerwetsch, vond toch dat ik met mijn 38 jaar nog niet de leeftijd heb om te stellen, dat die moderne techniek allemaal maar aan mij voorbij moet gaan . Van een Nokia 6233 nu naar een N97mini. Heb best lang rondgezocht en gekeken. Ook een E72 overwogen (dat is de E71 opvolger die echter steeds maar wordt uitgesteld; blijkbaar grote E71 voorraden nog te slijten...) en de I Phone. Ik blijf de I Phone qua ergonomie en snelheid erg goed vinden (collega heeft er een), maar wilde toch een beetje de vertrouwdheid van een Nokia. De N97 vond ik nogal groot, de mini is net weer wat kleiner. Volgens een Youtube filmpje was het echt een fashion statement - tja, toen was ik natuurlijk meteen verkocht (wat die marketingafdelingen zich af en toe toch in het ivoren hoofd halen ). Eerste ervaring met de N97 mini op zich positief, alleen heb ik helaas ook al kennis gemaakt met de niet echt goed werkende Ovi Suite (de Apps store-kopie van Nokia). Idee is prima, maar geeft voornamelijk errors als je iets wil uitproberen of downloaden. Ook heb ik de neiging om het toestel toch wat traag te vinden; al die mooie visuals laden kost tij (het opstarten kost bijna een minuut!) Ik ben erg benieuwd wat ik er over een maand of wat van vind en of ik dan al echt gewend ben aan dit moderne kleinood.
heb daarstraks weer even 1 (nogal oninteressant ) dingetje gedownload, helemaal blij dat het werkte - maar hierna ging het ultra-moderne divice direct weer in de 'error-mode' en lukte niets meer in de Ovi-snoepwinkel. Nou ja, internet werkt in elk geval redelijk (beetje traag, maar ik ben volgens mij altijd nogal snel geergerd als het niet snel genoeg werkt, dit als gevolg van een kennis-lacune m.b.t. browsers, netwerken etcetera ). Maar het is wel echt een ENORM fashion statement, die n97mini van mij .
Zakelijk stappen we zeer binnenkort over op andere mobiele telefoons.
Welke mobiel zouden jullie adviseren?
De I-phone is uitgesloten, maar vergelijkbare toestellen zijn wel akkoord.
De wensen: We willen een telefoon waarmee gemakkelijk is te internetten (touchscreen?), gemakkelijk is te e-mailen, te sms-en etc. (los uitschuifbaar toetsenbord is dan wel handig), goede opslagcapaciteit heeft (een aantal gig is toch wel wenselijk), waarmee genavigeerd kan worden (gps inside?), voorzien is van een goed en groot scherm, en waarmee goede foto's gemaakt kunnen worden.
Wie weet een toestel dat aan al die wensen (of grotendeels) voldoet en heeft goede ervaringen met dat toestel...
Ik heb sinds kort de Samsung H1 (is volgens mij Vodafone only).
Groot scherm, mooie uitstraling (is natuurlijk niet het belangrijkste maar wel leuk).
De H1 heeft standaard 16Gb geheugen en er kan nog een micro-sd kaart worden geplaatst dus geheugen genoeg. Het scherm is groot genoeg om video's te kijken en die zien er ook goed uit op het scherm.
Touchscreen, maar geen multitouch (dus geen kinky inzoom en uitzoom mogelijkheden). Geen toetsenbord, maar het toetsenbord op het scherm werkt erg goed.
Internetten gaat via het sterkste kanaal (GPRS, UMTS en Wifi). De apps zijn continu verbonden met internet maar dit kun je zo instellen dat als je naar het buitenland gaat dit automatisch uitgaat (handig ivm kosten). Internetten kan wel in het buitenland, maar dan betaal je flink (maar dat is overal zo volgens mij). Surfen gaat goed, zoals gezegd, een groot scherm, dus een webpage zie je volledig op het scherm. Als er meerdere links bij elkaar staan wordt er als je klikt een vergroting van dat stukje getoond zodat je makkelijk kan 'klikken'.
Heeft ook een gps maar ik weet even niet wat de standaard is van navigatiesoftware (ik heb wel een app die ik in kan schakelen zodra ik m'n auto parkeer, als ik dan terug wel krijg ik een routebeschrijving).
5mp - camera, ik zal straks even een fotootje uppen.
PS - ik heb het toestel pas een kleine week dus natuurlijk ben ik nog erg enthousiast.
de nokia n97. heeft groot scherm, internet, makkelijk sms'en e.d, navigatie en zeer goede camera. Duur zijn ze ook niet echt meer(400-500 euro geloof k nieuw)
De Blackberry Bold 9700 is op dit moment de meest gebruikersvriendelijke. Die zou ik nemen. Zelf gebruik ik de Nokia E71 naar alle tevredenheid en die heeft alweer een opvolger de E72. Ik hoor goede verhalen over de Nokia 97 Mini. Bij de Nokia's krijg je tegenwoordig gratis navigatie erbij.
De HTC Desire (what is in a name?) is op dit moment the hottest smartphone. Deze kan jij al bestellen bij de PDAshop. `
waarom mag je geen iphone? heb laatst een paar wannabe iphones in m'n handen gehad en vond met name het touch-screen veel minder. en je mist de appstore.