Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
28 feb 2010 20:13
... kijk 'ns naar dat kabeltje - waar het de stekker in gaat --- ik meen dat men als 'oplossing' een bocht in het kabeltje maakte - en het met 'n ty-wrap op z'n plek zette ...
28 feb 2010 20:38
Wie niet waagt wie niet etc..... Ga het proberen. Laat het weten. Thanks Olaf
SBB
28 feb 2010 21:22
Soepkip en alle andere, ik waardeer de steun en suggesties in elk geval enorm. Heb wel het gevoel dat we de oplossing nog niet hebben
28 feb 2010 21:50
Check de (bekabeling van) lambdasonde ook even. Je schrijft dat deze vervangen is ca 3 maanden terug. Is (vrij snel) daarna de ellende begonnen
28 feb 2010 21:57
Wordt je bobine ook te heet ???
28 feb 2010 22:08
Ik zou eens de luchtmeter verwisselen.
Tot ca. 4000 (dacht ik met te herinneren) bepaald deze in principe het mengsel.
Vanaf 4000 doet deze niet meer mee en daar zou dus de motor goed moeten lopen.
De hamer gaat je dat niet vertellen (hooguit dat de lambdawaardes steeds fout zijn etc).
De luchtmeter heeft sleepcontacten die op den duur verslijten, waardoor er foute waardes worden gegenereerd. Dit heeft bijvoorbeeld tot gevolg dat de motor gaat zagen en/of het mengsel niet meer klopt.
De lambdasonde corrigeert achteraf en dit is in principe te laat als de afwijkingen erg groot zijn.
Ook zonder Lambdasonde moet de motor met het "noodloopprogramma" redelijk goed lopen.
28 feb 2010 22:17
Als je een Hammer tot je beschikking hebt zou ik de wagen toch es uitlezen, misschien foutcode(s)?
Kun je welsnel dingen uitsluiten en anders aan een ouderwetse motortester om eens te op het beeldscherm te kijken wat er gebeurt met een warme motor mijnsinziens.
28 feb 2010 22:39
Thanks mannen, ik ga het rijtje suggesties afwerken: o.a. luchtmassameter, stekker, lambda + bedrading, controle bobbine! Laat het weten!!!
01 maart 2010 19:59
YEEEEEEEEESSSSSSSSSSS!!!!!!!!
Vandaag de Luchtmassameter onder handen genomen!!!! My baby drives like an angel again! Mannen, allen mega dank voor de inspiratie, het meedenken en de (goede) oplossing(en)!
SBB
01 maart 2010 20:24
Ben blij dat je probleem is opgelost, en nu
01 maart 2010 20:58
En wat heb je zoal met je LMM gedaan???
01 maart 2010 21:10
klap met een hamer...

Gelukkig SBB - geniet er maar weer van!
01 maart 2010 21:12
Heeeeel liefdevol schoongemaakt met remmenreiniger en zachte doekjes.
01 maart 2010 21:36
..... want een 964 heeft geen LuchtMassaMeter!
01 maart 2010 21:37

964 geen luchtmassameter ?
01 maart 2010 21:41
Nee, behalve die van Horn.
.
01 maart 2010 21:50
SBB schreef:LMM...Heeeeel liefdevol schoongemaakt met remmenreiniger en zachte doekjes.
Wat heb je dan schoon gemaakt met de zachte doekjes?...
01 maart 2010 21:54
Dat vroeg ik mij dus ook af
01 maart 2010 21:56
zal wel wat andere techniek zijn, weet dat horn een hittedraadje heeft en dat telt blijkbaar wel als lmm.
01 maart 2010 21:59
Eric was dus terecht eigenwijs
Analoge meting uit de 80 er jaren

Luchthoeveelheidsmeter:

Digitale meting uit de 90-er jaren

Luchtmassameter:

Een luchthoeveelheidsmeter ( 944, 3.2 carrera en 964) kun je loshalen, en de contactbanen reinigen.
Een Luchtmassameter (968, 928 S4 en de waterkoelers én bij diverse chiptuningskitjes) kun je bij defect weggooien en dan een nieuwe kopen.
Laatst bijgewerkt door
Renntech op 01 maart 2010 22:07, in totaal 1 keer bewerkt.
01 maart 2010 22:10
perfecte uitleg Erwin respect
Erick jij staat zeker ook niet stil voor een stoplicht maar voor een verkeerslicht
01 maart 2010 22:19
bully schreef:SBB schreef:LMM...Heeeeel liefdevol schoongemaakt met remmenreiniger en zachte doekjes.
Wat heb je dan schoon gemaakt met de zachte doekjes?...

het motortje van de achterruitenwisser...
01 maart 2010 22:49
Was het dan toch de uitlaat

Nee, LMM op 'n 964 heeft geen hittedraadje. Huidige LMM kan wel vervangen worden door een met ... Koste me 1200,- ex BTW + arbeidsloon en aanpassing motormanagement bij van Beek Racing (geeft 50pk extra volgens hun). Standaardmodel LMM werd daar omschreven als 't melkpak. Bij DSP Porsche parts 250,- voor een tweedehands. Werd daar overigens super te woord gestaan. Even langs een vriend met een bedrijf in auto-onderdelen. Op zijn aanraden met remreiniger aan de slag. Binnenzijde behoorlijk zwart. Nu weer schoon en tot nu toe zijn de klachten weg!!!!!!! Als ik weer een klacht heb ga ik weer vrolijk in de weer met mijn doekje en motor van mijn ruitenwisser
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.