10 maart 2010 20:55
997 turbo schreef:bij wie is het rijbewijs inbeslag genomen voor te hard rijden ??
hoelang duurt het dat deze weer terug hebt ?
10 maart 2010 21:03
10 maart 2010 21:49
10 maart 2010 21:58
10 maart 2010 22:02
WM550spyder schreef:Eerst allerlei topics starten over tuning, dan een topic over gereden topsnelheden en tot slot een topic over het in beslag genomen rijbewijs............ ja, dat is best grappig.
10 maart 2010 23:00
11 maart 2010 0:11
11 maart 2010 1:10
11 maart 2010 1:36
11 maart 2010 9:20
11 maart 2010 11:54
Traveller69 schreef:
Ik vind het erg zwak als werkgevers mee gaan helpen een rijbewijs terug te krijgen.
ik vraag me altijd af hoe je zou reageren als iemand bij jou in de wijk veels te hard heeft gereden (met kans op dodelijke ongelukken met kinderen) en je hoort later dat die persoon heel makkelijk zijn rijbewijs heeft teruggekregen. Dan is het volgens mij een heel minder stoer verhaal.
11 maart 2010 11:58
11 maart 2010 13:38
11 maart 2010 13:51
soepkip 986 schreef:Ik kan het mij wel voorstellen dat rijbewijzen worden ingenomen bij meer dan 50 km/u te hard.
11 maart 2010 14:28
Devils son schreef: Daarnaast wordt slechts 3% van alle dodelijke ongevallen veroorzaakt door te hard rijden
11 maart 2010 14:54
Jort schreef:
Koos mag dan propaganda verkondigen, dit is evengoed propaganda uit het andere kamp. Minimaal 3% is iets anders dan 3%. Er is een groep waarbij de oorzaak onbekend is
en de snelheid speelt bij een veel grotere groep mee als secundaire factor. Waarbij je je kunt afvragen of bijv. datzelfde ongeval ook dodelijk was geweest indien geen te hoge snelheid.
11 maart 2010 15:31
Devils son schreef: Het is ook onwaarschijnlijk dat het dan om snelheid gaat overigens.
Beetje belachelijk om dit propaganda te noemen!
Die groep is exact 100%. Als we nl. allemaal stil staan is er geen enkel dodelijk verkeersongeval.
11 maart 2010 15:47
Jort schreef:Vertel.
De uitleg die je geef is propaganda
Het is aangetoond feit dat niet alleen de fataliteit bij toename snelheid toeneemt,
maar ook de kans op een ongeluk (ook bij veel van de overige categorieën in dat onderzoek) naarmate de snelheid toeneemt.
Je hoeft ook geen Einstein te zijn om de logica daarvan in te zien.
Door te stellen dat 3% van alle ongelukken wordt veroorzaakt door te hoge snelheid, veeg je de factor te hoge snelheid (secundair is iets anders dan geen factor) in alle overige categorieën bij voorbaat onder tafel.
Statistieken liegen niet vaak, de interpretatie lijkt soms lastig.
In het absurde trekken is altijd makkelijk.
11 maart 2010 15:49
11 maart 2010 16:03
11 maart 2010 16:11
Devils son schreef:
Omdat zulks doorgaans wel blijkt.
Het is een behoorlijk zwaktebod dat je met deze termen meent te moeten gooien...
Indien er een ongeluk plaats vindt... Maar voordat dat plaats vindt moet eerst die hoofdoorzaak zijn ingetreden.
maar ook de kans op een ongeluk (ook bij veel van de overige categorieën in dat onderzoek) naarmate de snelheid toeneemt.
Dat is niet juist. Met name op snelheden lijkt dat niet het geval te zijn. Zowel op basis van praktijkgegevens (hogere max. snelheid toestaan met als gevolg een DALING van het aantal dodelijke ongevallen in meerdere landen, w.o. VS, Zweden, Denemarken, Oostenrijk, Italië en... Nederland), als blijkend uit onderzoeken (die weinig aandacht krijgen).
Als je negeert dat harder rijden ook meer alertheid met zich brengt is dat meteen duidelijk te zien. Ik denk echter dat Einstein verder kijkt dan den neus lang is.
Door te stellen dat 3% van alle ongelukken wordt veroorzaakt door te hoge snelheid, veeg je de factor te hoge snelheid (secundair is iets anders dan geen factor) in alle overige categorieën bij voorbaat onder tafel.
Het is geen stelling, maar hetgeen de Adviesdienst Verkeer en Vervoer heeft onderzocht. Gewoon een feit dus.
De interpretatie van hetgeen iemand post blijkt nog lastiger te zijn (voor sommigen dan...
Het is gewoon een onzinargument. Ja, snelheid speelt altijd een rol.
11 maart 2010 16:35
Jort schreef:Doorgaans is er ook een oorzaak bekend, maar niet altijd. Ik heb je sterkere onderbouwingen zien geven.
Helemaal niet. Ik heb je hier minimaal 2 keer eerder op gewezen, maar je komt weer met dezelfde foutieve stelling om je punt te maken. Dat doet me denken aan de methode Spee en ik kan me herinneren dat je diezelfde man van propaganda hebt beticht.
Een hoofdoorzaak sluit een secundaire oorzaak niet uit als het gaat om causaliteit en fataliteit.
Afhankelijk bij welke onderzoeken je gaat winkelen.
Maar de meeste van de onderzoeken die je hier aanhaalt gaan over max. snelheden op snelwegen, niet B-wegen of binnen bebouwde kom, alwaar sowieso de meeste ongelukken gebeuren.
Nee, een foutieve interpretatie van een onderzoek door slechts te kijken naar de primaire oorzaken en dat vervolgens te veralgemeniseren met weglating van het woord "primair".
Zonder het woord "primair" dekt de stelling simpelweg het onderzoek niet. Dat heeft niets met interpretatie mijnerzijds te maken.
Dus is het geen onzinargument.
Los daarvan gaat het secundair niet slechts om snelheid, maar te hoge snelheid. Vandaar de kwalificatie "absurd" t.a.v. de opmerking "stilstaan".
11 maart 2010 16:35
11 maart 2010 16:37
Devils son schreef:Traveller69 schreef:
Ik vind het erg zwak als werkgevers mee gaan helpen een rijbewijs terug te krijgen.
Waar slaat dat nou weer op? Je mag toch vinden dat een staf onevenredig is?
Devils son schreef:Traveller69 schreef:ik vraag me altijd af hoe je zou reageren als iemand bij jou in de wijk veels te hard heeft gereden (met kans op dodelijke ongelukken met kinderen) en je hoort later dat die persoon heel makkelijk zijn rijbewijs heeft teruggekregen. Dan is het volgens mij een heel minder stoer verhaal.
Er is om te beginnen een enorm verschil tussen hard rijden op een snelweg en hard rijden in een woonwijk.
Daarnaast wordt slechts 3% van alle dodelijke ongevallen veroorzaakt door te hard rijden en (b.v.) 30% door gewoon niet opletten. Dat laatste is iets waar vrijwel iedereen zich meermaals schuldig aan maakt. Het gaat alleen bijna altijd goed. Net als hard rijden overigens...
Dus als de kans op voldoende is om rijbewijzen in te nemen kunnen we preventief ze bij iedereen innemen. Niemand is perfect in het verkeer.
Wimpie77 schreef:Echt knap al dat quoten! Ik ken het niet...
11 maart 2010 16:39
Wimpie77 schreef:Echt knap al dat quoten! Ik ken het niet...